K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2008, 19:08   #1
mandaabenraa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
mandaabenraa er ny på vejen
Smile Rimelig sagsbehandling.


Der er rigtig meget kritik af sagsbehandlingen , når det er noget med et fleksjob. Der er mangel på fleksjob. Det bedste for en kommune økonomisk er , at have en fleksjobber i kontanthjælps systemet , end at lave et fleksjob på en arbejdsplads . Kontanthjælp / jeg er medlem af www.ladk.dk

Jeg har nok været lidt handlingslammet , når det var noget med at søge arbejde. Der HAR været en meget stor arbejdsløshed ( et stort problem , når der skal søges arbejde ) , jeg er over 50 år , som også har været et problem.
Kontanthjælp , den lave sats som single , som gav mange sociale problemer , økonomiske problemer. Af med bilen før du kan få penge herfra ( kontanthjælp ) - sagde den flinke sagsbehandler. Stort økonomisk tab.
Jeg er tilhænger af , at man er medlem af en a - kasse , der kan være flere grunde til , at man ikke er det i en periode af ens liv.

Jeg har været i flere aktiverings forløb , en meget lille *løn* , og arbejdstvang.
Sagsbehandleren har nok ikke kunnet forstå , hvorfor jeg ikke BARE kunne få et alm. arbejde ( stor arbejdsløshed ). Hun krævede , at jeg snakkede med en psykolog ( 5 timer ialt over flere dage ).
Jeg var så i et aktiveringsjob ved Blå kors i 3 mdr. En fra kommunen ringede så til mig ved Blå kors , jeg skulle ringe til en stor arbejdsplads , der var et job til mig. Noget jeg havde arbejdet med på en tidligere arbejdsplads.
Der gik ca. en uge , og jeg var så ansat som funktionær / fleksjob.
Det var godtnok en nem måde at få et arbejde på , og takker for det.
Hvis det ikke havde været et fleksjob , men skulle søge stillingen , havde der nok været ca. 300 ansøgere ( det ved jeg fra andre ledige stillinger ).
Da jeg blev ansat , var det et andet og bedre liv. Medlem af fagforeningen , og overenskomstløn. Jeg må ikke være medlem af en a - kasse. Jeg kan ikke få pension , når jeg bliver 60 år , det er mit ønske at få det.
mandaabenraa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
rådighedsbeløb hvad er rimelig ? henningv Politik og Samfund 21 07-11-2012 12:29
Rimelig svarfrist? Fib-Spurven Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-11-2012 12:52
Hvad en en rimelig bolig? Cirkel Dit og Dat 15 09-11-2011 11:12
Stimulans til intellektet - hvis du er rimelig god til engelsk L.S. Alt det andet 0 17-11-2010 13:42
Hvor lang sagsbehandlingstid er rimelig? Anya78 Spørgsmål ang fleksjob 1 05-10-2009 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension