K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2010, 08:32   #21
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jojo, det forstod jeg....det var bare gaz!
Det generer mig ikke, at nogen kender min gæld.
Årsløn på 400.000?----på flex?----ufaglært?-------jojooooh!
Ej, tak for svaret

Sidst redigeret af mukke; 10-05-2010 kl. 08:36.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 10:27   #22
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Gædssanering

Hej Mukke
hvis du googler "gældssanering" kan du se de forskellige krav for at opnå det. ikke at det er let læst, men et af kravene er netop at din gæld ikke er opstået som almindelig forbrugsgæld. det vil sige at du ikke må begrunde din gæld med at du skal have noget at leve af. og det er faktisk det du gør lige nu, ved at afdrage bla energiudgifter, og samtidig komme bagud med andre ting. mit bedste råd til dig er derfor STOP nu med at betale alt andet end det absolut nødvendige, husleje, el, vand, varme, medicin, mad, licens, forsikringer osv. lad dem trække dig i fogedretten, og skrive dig i Ribers hvis de vil, man kan ikke plukke håret af en skaldet. hvis du så på et eller andet tidspunkt mener at du får råd til at betale, tager du dig råd til først at kontakte en advokat med speciale i gældssanering og så tager du den derfra. personligt har jeg gjort dette, men begyndte selv at afdrage lidt på gælden inden kontakt med advokat og det var MEGET dumt, ved jeg nu, hvor jeg har fået afslag på gældssanering, fordi jeg selv har forfordelt mine kreditorer - øv...
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 17:14   #23
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nå, men så kan jeg jo ligeså godt blive ved. Jeg har nok allerede ødelagt det, selvom jeg ikke har forfordelt nogen, men udsætter bare tilbagebetaling af studiegæld (snart 20 år gammel) til jeg har fået nogle andre poster væk. De får allesammen penge.
Jeg har ikke NERVER til at skulle alt det med fogedretten. Det er ikke til at overskue nu, lige før arbejdsprøvning o.s.v.
Lige nu har jeg skiftet nem-konto, så jeg selv kan distribuere mine betalinger uden om bankens automatiske suge-system.
Hvis min gæld ikke må skyldes, at jeg har behøvet noget at leve af imens jeg søgte job uden at ligge kommunen til last, så forstår jeg intet.
Hvis underskuddet ikke må skyldes behov for noget at leve af, - hvad skulle det så skyldes?

Sidst redigeret af mukke; 14-05-2010 kl. 17:31.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 18:47   #24
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg har ikke NERVER til at skulle alt det med fogedretten.
det er virkeliogt ikke noget at være bange for har selv været der og hyggede mig og var den advokat der skulle indrive pengene for fræk var dommer eller hvad han hedder hurtigt hov hov og hvis de ikke kunne godtage argravordningen sagde dommer jammen det er bedre en beløb han kan belate og ikke lave ngoeth an ikke overholder aligevel så det er virkeligt ikken goet at være bange for de er menesker og lytter til folk
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 01:10   #25
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Inde på gældnet siger de det samme, - men jeg synes stadigvæk, at det vil være en katastrofe.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 01:43   #26
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Mukke

Jeg vil give Maja44 ret, du skal stoppe med at betale og søge gældssanering.

Prøv at kigge her :

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx

efter fradrag af helt nødvendige udgifter skal skyldneren og dennes husstand have et beløb til kost, tøj, tandlæge, briller m.v. Det månedlige rådighedsbeløb er i 2010 5.380 kr. for enlige og 9.120 kr. for ægtepar og samlevende par. Det månedlige rådighedsbeløb stiger hvis man har børn indtil det fyldte andet år med 1.470 kr. og fra det fyldte andet år til og med det fyldte syvende år 1.880 kr. og endelig 2.700 kr. om måneden fra det fyldte syvende år og indtil barnets fyldte 18. år

Så behøver du da ikke at skulle nøjes med 1200 kr. pr. md.

Der er en grundig gennemgang på siden, læs selv resten.

Og god fornøjelse.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 11:38   #27
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jo, jeg ser det. Dette link er lit lettere at læse, men da jeg er på kontanthjælp, er der ikke så meget at gøre. Jeg trækker den lige i ørerne en måneds tid før jeg skrider til handling. Det lyder nemlig meget u-rart.
Jeg har da også normalt mere end 1200.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 17:58   #28
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har lavet nem-konto hos Danske Bank, nu. 300 kr at betale! Som bankmedarbejderen sagde, - "vi kan ikke forhindre nogen i at lave nem-konto, men vi kan tage et gebyr, hvis det KUN er sådan en, de vil have".
Jeg tror heller ikke, de ville overtage gælden, som heldigvis er nogle tusind lavere end før antaget.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afdrager du på en gældssanering? Godt nyt! L.S. Politik og Samfund 5 22-01-2015 04:01
Gældssanering når ftp? hansemand Nyttigt at vide for Førtidspensionister 52 11-07-2014 14:55
spøgsmål gældssanering skivehansen Dit og Dat 5 31-01-2012 13:24
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Gældssanering Stueplanten Alt det andet 7 24-05-2011 20:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension