K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2010, 22:23   #1
Nielsen1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Nielsen1 er ny på vejen
hvad skal min mand gøre?

Hej jeg vil gerne høre om hvad min mand skal gøre,Han har fået konstateret tennisalbue i højre arm og golfalbue i venstre og været igennem alle behandlinger +operation.Speciallægen er kommet frem til at tilstanden er medicinsk stationær.I starten gik han sygemeldt i ca 1år og kom så til et sted hvor de skulle lave en resourceprofil. De fik så en lægeattest hvor hans læge havde skrevet at han skulle i jobtræning men hvis der blev taget skånehensyn kunne han godt have et fuldtidsjob,Og så faldt hammeren han blev raskmeldt omgående af kommunen.Han har stadig daglige smerter som bliver værre ved det mindste arbejde og han er i a-kassen hvor han nu er sendt på kursus foran en Pc og det kan han slet ikke holde til da det forværrer smerterne.Meningen er at han skal i 4ugers virksomhedspratik på normale vilkår men det kan da kun resultere i endnu et nederlag.
Hans humør er også langt nede indimellem.
Nogen der har et godt råd.
Nielsen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 00:58   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nielsen1 Se meddelelser
Hej jeg vil gerne høre om hvad min mand skal gøre,Han har fået konstateret tennisalbue i højre arm og golfalbue i venstre og været igennem alle behandlinger +operation.Speciallægen er kommet frem til at tilstanden er medicinsk stationær.I starten gik han sygemeldt i ca 1år og kom så til et sted hvor de skulle lave en resourceprofil. De fik så en lægeattest hvor hans læge havde skrevet at han skulle i jobtræning men hvis der blev taget skånehensyn kunne han godt have et fuldtidsjob,Og så faldt hammeren han blev raskmeldt omgående af kommunen.Han har stadig daglige smerter som bliver værre ved det mindste arbejde og han er i a-kassen hvor han nu er sendt på kursus foran en Pc og det kan han slet ikke holde til da det forværrer smerterne.Meningen er at han skal i 4ugers virksomhedspratik på normale vilkår men det kan da kun resultere i endnu et nederlag.
Hans humør er også langt nede indimellem.
Nogen der har et godt råd.

Hej, det kan jeg godt forstå, det er en kedelig situation for din mand...

Hvad siger lægen? Det kan være en god idé at rådføre sig med sin læge.

Hvis lægen mener, at han slet ikke kan arbejde på den måde, så er det muligt, at han og lægen sammen må finde ud af, hvordan man skal stoppe virksomhedspraktik. Eller det kan også være, at lægen kan komme med nogle betingelser som skånehensyn, for at han kan klare det. (f.eks. nedsat tid eller anden hjælp såsom hjælpemidler).

Kontakt også gerne fagforeningen for noget hjælp i den forbindelse.

Man kan godt skrive en klage over den type virksomehedspraktik, men samtidig skal man også passe på med at få det til at lyde som om, at man ikke vil samarbejde.


Der kommer nok flere svar til dig fra nogle andre...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 01:30   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Netop, tag lægen med på råd.

Måske en omskoling(revalidering), uden PC arbejde?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 02:14   #4
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
ned til lægen og få ham med på banen- ikke bare en enkeltgang- men mange gange- tæt opfølning hos egen læge viser nemlig at man er smerteplaget og gør noget aktivt selv for at gøre noget ved det. lægen er jo nød til at reagere på hvis man gentagne gange kommer med de samme smerter- og så er det muligt han skal ændre sin vurdering. sådanne skader kan jo blive værre med tiden.eventuelt med henvisning til fys eller hvad der kan hjælpe midlertidigt på smerterne.

men jeg ved godt hvor svært det kan være at få manden til at gå til lægen- altså herhjemme skal han nærmest være døende eller så smerteplaget at han ikke længere selv er istand til at køre derind. så afsted med ham.

jo mere man taler med sin læge- også med ting som hvad arbejdsmulighederne er med skader- han skriver jo tingene ned som kommunen så kan få adgang til.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad skal jeg gøre????? EnToTreFire At søge førtidspension 2 10-03-2013 02:49
hvad skal jeg gøre logan Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-05-2011 15:48
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
hvad skal jeg gøre nikkoshadow Spørgsmål ang fleksjob 5 12-07-2010 11:12
Hvad skal jeg gøre? cpw Alt det andet 1 21-10-2009 16:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension