K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2015, 18:09   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er da utroligt. Er der ikke lavet en pjece til virksomheder om hvad fleksjob er, som man kan vedlægge sine ansøgninger?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 18:25   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har selv været det 6 år før fleksjobber
- og har aldrig hørt om det .
jeg er gift med en arbejdsgiver og har aldrig set nogen..

derfor sir jeg ikke de ikke findes - jeg har bare ikke set nogen..DESVÆRRE

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 18:31   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linda2609 Se meddelelser
Hej alle her inde som har flekjob, hvordan har i fået det? jeg syntes det er meget svært at finde ud af hvor man skal søge, når jeg kigger på internettet eller i avisen, der er meget meget få fleksjob og ingen fleksjob inden for køkken at søge. Jeg vil rigtig gerne arbejde i en kantine, jeg har gjort det før, jeg har så søgt uopfordret eller deltidsjob, men jeg høre intet. Nogen der har et forslag til hvordan jeg på en anderledes måde kan søge job. Jeg er ikke syg men har et lille handicap, jeg er sent udviklet. Lukker mig ofte ind i mig selv er meget genert når jeg møder nye mennesker, har svært ved et stort overblik og lave mere end en ting af gangen. jeg kan ikke tage telefonen og ringe til en arbejdsplads og spørge om de kan bruge mig, det er helt udelukket, bliver genert usikker og mundlam. Her kan i lige se mine skånehensyn, fra mit fleksjobbevis.

Skånehensyn: Rummeligt og inkluderende arbejdsmiljø, mindre personalegruppe, faste rammer samt et ikke-stressende arbejdsmiljø. Der skal støtte til at håndtere travle perioder, da jeg hurtigt mister overblikket og bliver forvirret og usikker.
Måske vi skulle komme tilbage til trådstarters spørgsmål...derfor trækker jeg det lige frem...

Vil man debattere fleksjobs pjecer..så bør man oprette en tråd om det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 22:31   #14
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Ang. Hvordan man finder et fleksjob.


Det svære for mig var at tænke i nye baner, da jeg ikke kan være. I mit fag længere

Jeg skulle finde frem tilhvad jeg så kunne og samtidig hvad jeg så havde lyst til
Jeg har prøvet følgende:

-at søge uopfordret, ved at tage rundt på uanmeldt besøg eller ringe

- at søge opslåede ordinære stillinger og hvor jeg beskriver hvordan jeg kan varetage stillingen udfra mine kompetencer og skånebehov

Det der har virket for mig er at dukke op uanmeldt.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 16:07   #15
Linda2609
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Linda2609 er ny på vejen
Roskilde kommune hvor jeg bor, de har lavet et lille hæfte om fleksjob, den hedder brug for en fleksjobber, man kan faktisk også finde den på internettet. Ellers kan man finde noget om fleksjob på fekjob.nu .dk tror jeg nok der er det hedder.

Det med at møde op uandmeld på en virksomhed, er der mange der siger er den bedste måde at få job på. Jeg tør ikke. Har et handicap som er at jeg er sent udviklet, fik en lille hjerne skade under fødslen, jeg er meget usikker på mig selv og lukker mig meget inde i mig selv, og har meget svært hved at snakke med folk jeg aldrig har set før, så det er ikke nemt og at ringe kan jeg godt, hvis det er et opslået job jeg skal søge. Skreftlige ansøgninger får jeg aldrig svar på.
Linda2609 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 16:40   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvad med børnehaver, skoler, små virksomheder, der laver mad, nu kan man jo heldigvis slå virksomhederne op på nettet og tjekke om de har køkken.

jeg slog virksomheder op på nettet og søgte også der, har fundet job på den måde, tror det vigtiste man skal huske når man søger,at fortælle man er stabil, fordi mange tror fleks jobber er syge helle tiden
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 18:02   #17
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Den side Linda tænker på, er nok denne:

http://www.fleks.nu/
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 01:01   #18
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linda2609 Se meddelelser
Hej alle her inde som har flekjob, hvordan har i fået det? jeg syntes det er meget svært at finde ud af hvor man skal søge, når jeg kigger på internettet eller i avisen, der er meget meget få fleksjob og ingen fleksjob inden for køkken at søge. Jeg vil rigtig gerne arbejde i en kantine, jeg har gjort det før, jeg har så søgt uopfordret eller deltidsjob, men jeg høre intet. Nogen der har et forslag til hvordan jeg på en anderledes måde kan søge job. Jeg er ikke syg men har et lille handicap, jeg er sent udviklet. Lukker mig ofte ind i mig selv er meget genert når jeg møder nye mennesker, har svært ved et stort overblik og lave mere end en ting af gangen. jeg kan ikke tage telefonen og ringe til en arbejdsplads og spørge om de kan bruge mig, det er helt udelukket, bliver genert usikker og mundlam. Her kan i lige se mine skånehensyn, fra mit fleksjobbevis.

Skånehensyn: Rummeligt og inkluderende arbejdsmiljø, mindre personalegruppe, faste rammer samt et ikke-stressende arbejdsmiljø. Der skal støtte til at håndtere travle perioder, da jeg hurtigt mister overblikket og bliver forvirret og usikker.
Ledige fleksjobbere modtager regelmæssigt mail fra jobcenter med ledige
fleksjob som man kan søge. Der er mange ledige fleksjob som medhjælper i køkkenet i børnehaver osv. Også i køkken på cafe, og som hjælper i kantine på plejehjem. På alm. arbejdspladser som søger fleksjobbere til at varetage buffet opgaver osv. i køkken eller i kantine, der arb. man enten alene eller sammen med få medarbejdere.

Man kan søge de fleksjob selv og vedlægge cv, eller kontakte sagsbehandler evt. via mail og sige at man ønsker at søge det job og vedlægge sin ansøgning og cv så sender de det videre til dem der søger en fleksjobber. Du kan jo nævne i mailen at du gerne vil have deres medvirken og støtte hvis du bliver inviteret til fleksjobsamtale, så sidder du ikke mutters alene ved den samtale.

Det der måske kan forhindre du får de fleksjob du søger, kan være udtalensen om at du skal have støtte til at håndtere travle perioder.

Undlad den udtalese i ansøgninger, søg kun de fleksjob hvor der ikke er tidspres, eller spørg sagsbehandler om det er muligt at dele arb. med en anden fleksjobber. Sagsbehandler spørger så arbejdsgiver om det er muligt at ansætte 2 fleksjobbere til den stilling hvor de ønsker en fleksjobber ansat.

Det er rigtigt at der ikke er mange fleksjob, derfor opfordrer jobcenter også til at man søger deltidsjob, selvfølgelig kun de job man kan klare hvor de skånebehov man har bliver overholdt.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension