K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2013, 20:11   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Skal vi nu ikke kunne gå længere end til Byretten?

Sad og læste teksten på nyhederne. Tænkte at der nok ville blive sagt noget om dette i nyhederne .

Men ikke en lyd hørte jeg. Læste at det var justits ministeriet som åbenbart skulle ha luftet denne tanke. At helt almindelige menneske ikke skulle ha mulighed for at tage sagen videre til Landsretten?

Jeg skal da love for , at mere og mere humane ting bliver fjernet fra borgerne i dette land. Hvad sker der lige her? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2013, 20:14   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...0818130039.htm

"Borgere skal miste ret til at anke domme"

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 18-08-2013 kl. 20:17.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 16:49   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Den bliver tysset ned indtil den er vedtaget af bagdøren....

Såfrem over kan kun sager over 50.000 ende i landsretten, tvangsfjernelsessager skal heller ikke længere videre til landsretten som jeg læste det...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 19:35   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja der skal jo effektiviseres.....så skide være med borgernes retssikkerhed..

Det her land....det er efterhånden lige til at stikke skråt op..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 20:33   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:

''Manøvren er et forsøg på at gøre noget ved et påtrængende problem i retsvæsenet - nemlig at borgere ofte må vente i urimelig lang tid på at få en dom i en civil retssag'' citat slut.

Ai hvor er det bare GRIMT, føjjj!!!! Tænkt at forsøge at få det til at se ud som om, de gør borgerne en tjeneste
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 11:25   #6
Gerbilwoman
Elsker at være her på K10
 
Gerbilwomans avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Vestsjælland
Alder: 43
Indlæg: 94
Styrke: 16
Gerbilwoman er ny på vejen
Det link delte jeg for nogle dage siden på min FB profil - den eneste reaktion er én kommentar med ca samme reaktion som os herinde. Folk er åbenbart ligeglade. I hvert fald indtil den dag de selv bliver berørt af det, SÅ er Fanden løs!
__________________
Most people would succeed in small things if they were not troubled with great ambitions.
Gerbilwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 13:24   #7
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Man får helt kvalme når man læser det, føj
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 17:50   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gerbilwoman Se meddelelser
Det link delte jeg for nogle dage siden på min FB profil - den eneste reaktion er én kommentar med ca samme reaktion som os herinde. Folk er åbenbart ligeglade. I hvert fald indtil den dag de selv bliver berørt af det, SÅ er Fanden løs!
Der slår du hovedet på sømmet....folk er nemlig fuldstændige lige glade...

Det er uanset hvad der sker...overvågning, fjernelse af retssikkerheden osv osv....

Det er først når de selv står i klemme at de begynder at råbe op....og selv der...ja der gider de ikke gøre noget som helst for at ændre på tingene...

Det er alt for nemt for regering, embedsmænd, kommuner osv osv osv at at gå hen over hovederne på befolkningen...og lave en masse dårlige ting...

Hvem skulle stoppe dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 19:43   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Der slår du hovedet på sømmet....folk er nemlig fuldstændige lige glade...

Det er uanset hvad der sker...overvågning, fjernelse af retssikkerheden osv osv....

Det er først når de selv står i klemme at de begynder at råbe op....og selv der...ja der gider de ikke gøre noget som helst for at ændre på tingene...

Det er alt for nemt for regering, embedsmænd, kommuner osv osv osv at at gå hen over hovederne på befolkningen...og lave en masse dårlige ting...

Hvem skulle stoppe dem...


HØRT!!!!!! Folks ignorance og ladhed er SKRÆMMENDE!

Argumentet : "det nytter alligevel ikke " er til at kaste op over - så få dog fingeren UD, det nytter faktisk af og til!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 08:22   #10
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
ja.
Skræmmende hvad der sker socialt og retssikkerhedsmæssigt.
Jeg tror dog ikke, at alle er ligeglade, men at der er grænser for, hvor meget man kan rumme.
Måske lidt firkantet skrevet, men vi sorterer jo alle sammen og hele tiden, for ellers ville vi jo vel være psykotiske 100 % af tiden?

Dengang jeg arbejdede og havde små børn, så var der så mange ender og kanter, som skulle hænges og hægtes sammen hver dag, at jeg ikke magtede og havde overskud til at sætte mig ind i, hvad der foregik politisk.
Efter pensionen har jeg dog prøvet, at gøre en forskel, men jeg har desværre for meget gak i låget, til at det kan lade sig gøre.
Ikke for at undskylde men mere en forklaring.

Herinde synes jeg, at der er nogle få ildsjæle, som virkelig gør en indsats og handler ud og til den 'virkelige verden', men afspejler vi ikke også den?
Når der skal handles på noget og der bliver inviteret til forskellige happenings, synes jeg ikke, at handlekraften er lige så stor, som alle de skrevne meninger og det gælder også mig selv...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vil ikke være med længere!! jonas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 05-02-2012 22:30
Du er ikke længere syg! (Heldige mig O.o) Chilli Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 11-10-2011 20:02
Pensionister kan ikke længere få julehjælp buster Politik og Samfund 1 30-11-2010 10:21
Jeg vil IKKE længere finde mig i Maj-Britt Dit og Dat 27 04-11-2008 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension