K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2013, 11:37   #1
mikawi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
mikawi er ny på vejen
udbetaling penge

Hej alle
Jeg skal netop til at have den første udbetaling af løn fra mit flexjob.
Så har jeg lige fundet ud af, at jeg hver måned skal ned på kommunen med min lønseddel før jeg får suppleret op.
Kan det virkelig passe, at jeg måned efter måned skal møde ind nede på rådhuset og først få det resterende beløb udbetalt??

Og jeg kan stadig ikke finde ud af, hvad min endelig samlede udbetaling bliver. Har det sgu rigtig træls lige nu
mikawi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 12:25   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
skal ikke gøre mig klog på det men får du ikke den samme løn hver gang, så skal de vel kun have den første lønseddel?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 12:50   #3
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
hvis det fungere ligesom med når man er på kontanthjælp m/arbejde ved siden af .. så er det hver eneste måned de skal se lønseddel
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 13:42   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hør din kommune om, hvordan det rent praktisk fungerer hos dem. Kan formentlig gøres på en enkelt måde..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 20:46   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mikawi Se meddelelser
Hej alle
Jeg skal netop til at have den første udbetaling af løn fra mit flexjob.
Så har jeg lige fundet ud af, at jeg hver måned skal ned på kommunen med min lønseddel før jeg får suppleret op.
Kan det virkelig passe, at jeg måned efter måned skal møde ind nede på rådhuset og først få det resterende beløb udbetalt??

Og jeg kan stadig ikke finde ud af, hvad min endelig samlede udbetaling bliver. Har det sgu rigtig træls lige nu
Det er ikke meningen at vi skal aflevere vores lønseddel hver måned..

Helt stift, så er det sådan at 1. gang der skal beregnes flekslønstilskud, så bruger man aftalen som udgangspunkt. Fremover så beregnes tilskuddet efter de tal som din arbejdsgiver har indberettet via e-indberetning.

Problemet er bare at det giver en forsinkelse, så du ikke får dit tilskud omkring den 1. i hver måned. Andet problem er at kommunerne tilsyneladende endnu ikke har modtaget et ordenligt system til beregning af flekslønstilskuddet.

Så for at fremme dit tilskuds udbetaling, så har visse kommuner valg at der skal vises lønseddel. Det kan faktisk være til din fordel.

Hvis du ikke ønsker at lægge tal frem her, så har vi en beregner på vores hjemmeside, som kan give dig en fornemmelse af hvor du står.

Du er også velkommen til at sende en mail til [email protected]. Så kan jeg lave dig en beregning ;-)

Vil du selv lave en beregning, så henter du den bare her. Det er ikke så svært ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 21:57   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er ikke meningen, at du selv skal lægge penge ud, når første løn beregnes skal kommunen lave et skøn, og udbetale det i tilskud ( samme dato som løn ).

Den første lønseddel skal derefter afleveres påp kommunen, og derefter kører det automatisk.


Konkt evt LAFS..... LAFS eller via deres facebook gruppe.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 14:07   #7
mikawi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
mikawi er ny på vejen
Tak for svar alle sammen... nu må jeg se, hvad der sker på fredag.
Fortalte kommunen at jeg sandsyneligvis først fik min lønseddel på fredag, hvilket (ifølge dem) betød at jeg først fik penge midt i næste uge.
Jeg kan derfor, hverken betale husleje eller noget som helst. Det er godt nok trist.

Jeg skriver senere, hvad resultatet bliver
mikawi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 14:22   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mikawi Se meddelelser
Tak for svar alle sammen... nu må jeg se, hvad der sker på fredag.
Fortalte kommunen at jeg sandsyneligvis først fik min lønseddel på fredag, hvilket (ifølge dem) betød at jeg først fik penge midt i næste uge.
Jeg kan derfor, hverken betale husleje eller noget som helst. Det er godt nok trist.

Jeg skriver senere, hvad resultatet bliver
Der står højt og tydeligt at: Første gang der beregnes flekslønstilskud, så beregnes det ud fra fleksjobsaftalen.

Citat: Stk. 2. Den første måned beregnes fleksløntilskuddet på baggrund af den forventede lønindtægt. Der skal efterfølgende ske regulering af fleksløntilskuddet på baggrund af den faktisk udbetalte lønindtægt.

Se § 7 stk 2 i dette link.. Alt andet er en uartighed og IKKE korrekt at du skal vente på tilskuddet.

Sidst redigeret af mik16; 29-05-2013 kl. 14:27.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 15:46   #9
mikawi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
mikawi er ny på vejen
Tusind tak... Jeg tager ned på kommunen straks i morgen :-)
mikawi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 15:58   #10
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Som en sidebemærkning, så skal jeg her på fredag have mit 3. tilskud i fleksjobbet..

Jeg har promte modtaget beløbet den sidste bankdag de første 2 gange. (uden lønseddel) MEN jeg har stadig ikke fået en opgørelse.

Det har så ikke været det store problem, da jeg selv har kunne tjekke, at de ikke har regnet helt forkert ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. gæld og udbetaling af penge fra pensionsselskab mams Dit og Dat 24 01-02-2011 19:08
Penge har vi nok af :-) TimeGuest Politik og Samfund 4 20-12-2010 20:05
Udbetaling af livsrente & alm pension penge yago Spørgsmål ang fleksjob 1 09-09-2009 15:35
Der er penge i os! sun-lady Politik og Samfund 4 05-03-2009 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension