K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2012, 22:14   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jeg vil lige rette dig her.. jeg er selv FP og jeg har været nød til at smide mine børn ud i egen bolig.. for boligsikring kan man ikke få med hjemmeboende børn.. de bliver pålagt at skrive under på at de er medforsørger af hustanden.. og når det er sket er kassen lukket..

jeg har så lagt sag an mod den regl. men intet hørt. for grunden er at jeg ser et hul. for på tros af at de skal pålægges at skrive under på at de er medforsøger så har vi hver i sær buget. jeg har ikke adgang til deres indtægt og vi har hver i sær et rådighedsbeløb at skulle overleve af. men inden for deres regler ses der ikke på de unges udgifter. og det har kostet os et overforbrug på 1500- 2000 kr om måneden. i 2 år..

så om man er pensionist eller bistandsmodtager så er det et lukket land at få hjælp når de unge bor hjemme..

vil så sige at nu hvor han er i udd så har han mulighed for ungdoms bolig og mit råd er at få fat i sådan en i en fart.. så kan man bedre hjælpe økonomisk end at side og drukne i udgifter med ham som medforsøger . for det er hverken et liv for ham eller dig..
som jeg kan tale om med stor erfaring.. vi har haft rigtig mange sammenstød for de havde intet til dem selv så de kunne deltage i det sociale liv i 2 år
Det er rigtigt nok det jeg skriver..

Hvis man sidder med en kontanthjælp på 10.000 og barnet får 2.800 i hjemmeboende SU vil man ikke kunne få ret meget i boligsikring, fordi man ikke er forsørger, selvom husstandsindkomsten er lille.

Hvis man får førtidspension, er man omfattet af helt andre regler, og kan få lige så meget i boligsikring, som hvis man var forsørger..

Hvis man f.eks bor i en lejlighed på 70 m2 med et hjemmeboende barn på 19, der får 2.800 i SU er forskellen:

Førtidspensionist årsindtægt 200.000 giver boligsikring på 1731,-
Kontanthjælpsmodtager årsindtægt 120.000 boligsikring på 808,-

Og så har man oven i mere udbetalt med de 80.000 mere i årsindtægt.

Så det gør en kæmpe forskel om man når at blive visiteret til førtidspension før ungerne fylder 18..

Sidst redigeret af Pip; 12-10-2012 kl. 22:18.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 22:30   #12
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja det er helt umuligt med hemmeboende børn over 18 år hvis man er på kontanthjælp for så ryger boligsikring og de skal skrive under på bolig og forsørgelse skal de unge mennesker studerer er der faktisk kun 1 ting der dur selv om det er trals :

smid barnet ud ( bliv enig med barnet og find en undskyldning )
barnet har så ret til udeboende su hvis det ikke er selvforskyldt at barnet er nød til at flytte så kan barnet få en ungdomsbolig og klare sig selv på su .

OBS barn må ikke smides ud på grund af økonomi . ( men larm musik- uoverenstemmelser - fester natteroderi -uro mm det er helt fint )
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 23:44   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pip, jeg er førtidspensionist, og min boligsikring røg helt ned på omkring 800 kr fordi han fik SU - og jeg har i forvejen 3 børn at forsørge....

Da han flyttede, fik jeg 3200 kr i boligsikring. Det lettede.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2012, 00:00   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Pip, jeg er førtidspensionist, og min boligsikring røg helt ned på omkring 800 kr fordi han fik SU - og jeg har i forvejen 3 børn at forsørge....

Da han flyttede, fik jeg 3200 kr i boligsikring. Det lettede.
Det er helt grotesk.

På den måde bliver de store børn jo faktisk medforsørgere af deres mindre søskende.

Jeg er selv fornylig flyttet til en billigere lejlighed for at imødekomme dette problem.
Min datter fylder 18 om 2 år.

Før fik jeg 3.000 kr. pr. md. i boligsikring og havde en egenbetaling på 4.000 kr. pr. md.

Nu får jeg 2.000 kr. pr. md. i boligsikring og har en egenbetaling på 3.000 kr. pr. md.

Og hullet i loven, hvor man kunne leje et værelse ud til det voksne barn, har de jo også fået lukket.

Det hænger jo slet ikke sammen med, at man vil have, at alle unge mennesker skal have en uddannelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2012, 08:23   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Pip, jeg er førtidspensionist, og min boligsikring røg helt ned på omkring 800 kr fordi han fik SU - og jeg har i forvejen 3 børn at forsørge....

Da han flyttede, fik jeg 3200 kr i boligsikring. Det lettede.
Jamen det er så fordi du har siddet med en høj husleje, og jeres husstandsindtægt er blevet for høj..

Hvis Jeres samlede hustandsindtægt var på 12.800,- om måneden som en kontanthjælpsmodtager med en hjemmeboende voksen søn på SU ville have haft, ville du have fået mere i boligsikring..

Som førtidspensionist har du en indtægt på 7000,- mere om måneden, og det påvirker boligsikringen..

Glemte at skrive at boligsikringen i mit eksempel på 70 m2 er på 5000,-

De 5000,- er valgt fordi man kun kan få boligsikring hvis huslejen ikke overstiger halvdelen af ens indtægt.. så hvis den er højere risikerer man at få afslag på boligsikring som kontanthjælpsmodtager.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver erstatning modregnet sygedagpenge/kontanthjælp? Jupiter Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 47 26-06-2013 20:58
ang kontanthjælp og nu snart et barn.. Leduce Alt det andet 13 10-03-2011 10:43
bliver sat på kontanthjælp efter arbejdsprøvning kirsten01 Alt det andet 26 31-03-2010 12:32
Husstands indkomst når barn bliver 18 Cezam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-02-2009 12:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension