K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2015, 00:29   #81
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
fradrag i ledighedsydelse

Nogen der ved om det tillæg man får til tjenestemandspensionen, så længe man er under folkepensionsalderen, er en del af det der ikke fratrækkes ledighedsydelsen i henhold til "Bekendtgørelse om beregning af og fradrag i ledighedsydelsen samt varsling af ferie med ledighedsydelse" § 12.14 eller er det udover det og der vil ske fradrag pga det beløb?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2015, 03:58   #82
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ros Se meddelelser
Når du får Cortisol er det mængden af mg der afgør om du tager på i vægt....Tal med din læge omkring din dosis og vægtforøgelse...Dit vægt stigning kan rehabiliteringsteamet ikke tillade sig at påpege , hvis din medicin dosis er over en vis grænse...Så den med at de kan påpege at du skal tabe dig, kan du formegentlig mane til jorden.....med din læges hjælp....Du kan have meget svært ved at tabe dig pga. Medicinen...
Må jeg tillade mig at korrigere. Cortisol (Kortisol) er ikke et medicinsk præparat, men et hormon der øges i vores krop bl.a. ved stress.

Den gængse opfattelse er at man tager på et vægt af ens medicin. Mig bekendt øger visse præparater vores sult. Det er derfor ikke selve medicinen man tager på af, men det man putter i munden.

Hvad angår rehab-team: Jeg har også en " kortisol-mave" og er blevet bedt om, at tabe mig ( har et normalt BMI)
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2015, 10:45   #83
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Nogen der ved om det tillæg man får til tjenestemandspensionen, så længe man er under folkepensionsalderen, er en del af det der ikke fratrækkes ledighedsydelsen i henhold til "Bekendtgørelse om beregning af og fradrag i ledighedsydelsen samt varsling af ferie med ledighedsydelse" § 12.14 eller er det udover det og der vil ske fradrag pga det beløb?
Tjenestemandspension optræder som anden arbejdsmarkedspension.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2015, 10:53   #84
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Tjenestemandspension optræder som anden arbejdsmarkedspension.
Hvad mener du Stampe? Hvilken betydning har det for ledighedsydelsen?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2015, 11:42   #85
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Nogen der ved om det tillæg man får til tjenestemandspensionen, så længe man er under folkepensionsalderen, er en del af det der ikke fratrækkes ledighedsydelsen i henhold til "Bekendtgørelse om beregning af og fradrag i ledighedsydelsen samt varsling af ferie med ledighedsydelse" § 12.14 eller er det udover det og der vil ske fradrag pga det beløb?
Der findes et princip "Tommelfingerregel" der overordnet fortæller, om en pensionsudbetaling modregnes i ledighedsydelse/fleksløntilskuddet.
(reglen gælder IKKE i ressourceydelse/ kontanthjælp)

HVIS ?? der udover skat, også betales Am-bidrag af udbetalingen, så regnes det for en lønindkomst/ "erstatning" for lønindkomst. Og bliver modregnet.

HVIS ?? der ikke betales Am-bidrag, så er det IKKE en lønindkomst/ "erstatning" for manglende lønindkomst.. Og bliver normalt IKKE modregnet.

Sidst redigeret af mik16; 24-05-2015 kl. 11:47.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2015, 14:14   #86
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ankestyrelsens principafgørelse 17-13 om ledighedsydelse - fradrag - svagelighedspension - tjenestemænd

Så det med at kvalificeret svagelighedspension hører under § 12.14 er jeg meget sikker på.

Der bliver heller ikke trukket AM-bidrag af udbetalingen. Så tommelfingerreglen kan også finde anvendelse her.

I øvrigt heller ikke af tillægget for "under folkepensions alderen" så det sker der nok heller ikke fradrag for.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2015, 15:16   #87
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
U 65 tillægget tillæges pensionen og de to tal tilsammen skal betragtes som den samlede pension.

Det vil derfor være den samlede pension, der er grundlaget for fradrag eller ikke-fradrag - alt efter reglerne.

Sidst redigeret af stampe; 24-05-2015 kl. 16:02.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 23:56   #88
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hurra hurra hurra

Så har jeg været til møde med Rehabiliteringsteamet og bliver indstillet til fleksjob på et timetal omkring 7 timer om ugen.

Det var et fint møde med fire medlemmer i Rehabiliteringsteamet. En fra beskæftigelsesforvaltning, en psykolog fra sundhedsforvaltningen, en fra socialforvaltning og så sundhedskoordinatoren, som var læge. Og nej Peter, jeg evnede desværre ikke spørge om indenfor hvilket speciale han var. Og så var min sagsbehandler fra jobcenteret og min bisidder selvfølgelig med.

De startede med at sige, at de allerede havde besluttet, at jeg skulle indstilles til fleksjob og at det vi skulle tale om var timer og skånebehov.

Mødet varede under en halv time. Jeg kørte lidt op ind i mellem og blev lidt febrilsk, når jeg skule forklare noget, jeg syntes allerede var godt beskrevet i papirerne. Var vist også lidt grådlabil på et tidspunkt, men alt i alt synes jeg det gik godt. Det værste var at alting ligesom gik ind ad det ene øre og ud af det andet. Så jeg måtte et par gange sige, at nu vidste jeg ikke hvad vi/de snakkede om og at de måtte gentage det de lige havde sagt. Og så var der nogle ord, der kom fuldstændigt forkert ud af min mund fordi jeg ikke kunne finde ordene. Jeg fik vist opfundet et par nye ord under vejs

Og så dansede jeg nærmest ud af døren af glæde over, at det nu bliver fleksjob.

Nu venter jeg så på afgørelsen. Har modtaget indstillingen, som jeg har nogle kommentarer til, som jeg lige er i gang med at vende med min bisidder og min socialrådgiver i A-kassen.

Ja, så kom jeg da det step videre. Håber nu bare at afgørelsen kommer inden den 1. august, så jeg er berettiget til 15 dages ferie med ledighedsydelse. Fantastisk at skulle holde rigtig ferie efter 4½ år uden.

Så selv om det stadig kører op og ned inden i mig, så er livet fantastisk godt her

Sidst redigeret af Akvamarin; 24-06-2015 kl. 02:17.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2015, 00:03   #89
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Dejligt Akva.

Stort tillykke med sejren.
Håber du finder et job snart, så du kan blive fri for aktivering på ledighedsydelse
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2015, 00:47   #90
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
TILLYKKE, så kan du da gå en dejlig sommer i møde

Altid dejligt at læse om sager, der falder ud til borgerens fordel.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension