K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2008, 10:51   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kærer Sara og Kimmik.

For at rette enhver misforståelse i min videre søgen efter et svar, kan I begge ikke beskrive nærmere om, hvilke omstændigheder jeres sagsbehandlere har udtrykt sig om jeres "Stationærtidspunkt"

Har I begge en sag hos Arbejdsskadestyrelsen pga en arbejdsskade?
Har I et svar fra ASK hvor de godkender jeres arbejdsskade?
Hvad står der nævnt om "Stationærtidspunktet" i jeres kommunale journaler?
Prøv at beskriv grunden til at I begge reagerede over sagsbehandlerens nævnelse af "Stationærtidspunktet"
Hvad tror I jeres sagsbehandler ville opnå, når vedkommende stiller spørgsmål ved jeres "Stationærtidspunkt"?

Grunden er, at hvis vi/k10/jeg skal råde andre til at banke i bordet, så skal vi have det juridiske i orden først. Jeg afventer Jeres svar, inden jeg fortsætter. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 21:36   #12
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Peter

Jeg går alle mine papier igemmen i morgen og så vender jeg tilbage.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 21:38   #13
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Hej Peter.
1. Ja jeg har en sag kørende i ASK, p.g.a. en arbejdsskade.
2. og ja, jeg har brev hvor ASK godkender min arbejdsskade.
3. Kommunen vil nu stoppe mine sygedagpenge til ingenting, da de siger min situation ik er stationær, da jeg SELV har forlangt at komme på en smerteklinik, (gennem lægen)
4. Aner ik hva hun vil opnå..... Man har vel ret til selv at forsøge at lindre eller blive bedre til at tackle sine smerter, når nu behandlersystemet ik kan gøre noget????

Knuzz og på forhånd tak..
SARA
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 11:43   #14
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej igen Peter
'
1.ja

2.ja men 8% 30% midderlidtig løbene ydelse fra 17/4 2008 arbejdskadestyrlsen skriver
flg. Vi har lægt vægt på,at du på grund af skadens føgler har et omfattende skånebehov
i forhold til skuldrebelastende arbejde.de skriver osse at at jeg ikke kan udnytte tidliger
kompetencer på grund af skadens følger.

3.kommunen har stoppet mine sygedagpenge er nu på kontanthjælp pga jeg spurgte om der lå en muglighed for et flexjob hvor jeg skulle revalideres.

4.Vedrørende remonstering af afgørelse på flexjob.Sagen er den 23.april.2008 blevet remonstret i flexudvalget,hvor man traf beslutning om at fastholde afgørelsen om at meddele dig om afslag da man forsat vurdere at din arbejdsevne ikke er varigt og væsentligt nedsat. Dette er anket til beskæfteligsstyrlsen men fik afslag derfra også.

Så hvornår er det stationær, arbejdstyrlsen godkender samt 2 speciallægerklæringer samt min læge samt fysiopertien,ja jeg forstår intet.

på forhånd tak.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 12:42   #15
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Stationærtidspunktet er flere begreber.....stationærtidspunktet kan være dèr hvor en speciallæge, forsikringsselskab, arbejdsskadestyrelsen skønner at tilstanden er permanent, og at sygdommen hverken bliver værre eller bedre. Når kommunen så alligevel skønner at stationærtidspunktet alligevel ikke er der, så er det i forholdet til arbejdsevne og smerter, kan en smertelæge hjælpe, på smerterne forstås....(for selve sygdommen er jo stationær og permanent) så kan det i høj grad hjælpe på arbejdsevnen hvis man kan blive helt eller delvist smertefri....smertelæger er dygtige i vore dage.

Så stationærtidspunktet er et diffust begreb....en læge kan skønne èt stationærtidspunkt og altid i forholdet til den grundlæggende sygdom. Kommunen kan skønne stationærbegrebet, som først værende når alt er prøvet i forholdet til grundsygdommens følgevirkninger, herunder smerter og hvad der specifikt kan gøres for dem.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 15:21   #16
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Ok tak for svaret,går nu på smerteklinik men ingen forskel så er jeg spændt hvad kommunen så kan finde på.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 15:47   #17
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Kimmik....hjælper smertebehandling ikke, og har du afprøvet alt hvad der kan afhjælpe kroniske smerter....og får det på skrift fra din smertelæge....så er kommunen nødt til at "bøje" sig og indsè at....dit stationærtidspunkt er endeligt afgjort, at nu kan der ikke gøres mere for dig.

Men det er normalt, at kommunerne bruger smerter mod folk og dermed forlænger og trækker sagerne i langdrag....de anerkender ikke uden videre at smerter nærmest kan være en sygdom i sig selv. Husk at dine smerter er personlige, og kun du har retten til at afgøre hvordan dine smerter i øvrigt påvirker dig og din arbejdsevne.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 14:38   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der afventes stadig svar fra Beskæftigelsesministeriet og sagen er ikke glemt.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 08:31   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Så er der svar fra Beskæftigelsesministeriet.

Din henvendelse er videresendt til direkte besvarelse i Arbejdsdirektoratet.

Venlig hilsen
Gulraz Latif Elkhattouti

Politisk sekretariat
+45 7220 5041
E-mail: [email protected]

Beskæftigelsesministeriet
Ved Stranden 8 - 1061 København K
Tlf.: +45 7220 5000
Fax: +45 3314 3108
Sikker e-mail: [email protected]
Hjemmeside: www.bm.dk | The Ministry of Employment
| Ved Stranden 8 - 1061 København K
| Tlf.: +45 7220 5000
| Fax: +45 3314 3108
| Safe e-mail: [email protected]
| Website: www.bm.dk

Fra: Jytte Gosvig På vegne af BM Postkasse
Sendt: 23. september 2008 07:29
Til: Postkasse Politisk Sekretariat
Emne: VS: fra Velfærdsministeriet

Kære Beskæftigelsesministerie.

Som det kan ses i vedlagt er jeg henvist til Jer grundet følgende spørgsmål.

Da, undertegnede råder andre mennesker i juridiske spørgsmål, efter bedste evne, er jeg løbet ind i følgende spørgsmål som jeg ikke har kunne finde en løsning på.

Kan en kommunal sagsbehandler/socialrådgiver, i en given sag, ændre på en klients "Stationærtidspunkt" der er nævnt i div. speciallægeerklæringer? S.U.

Hvilken person kan fastsætte en klients "Stationærtidspunkt"? S.U.

Hvilke specifikke krav stilles der til den personkreds der kan rette i ens "Stationærtidspunkt"? S.U.

Skal det være en læge med speciale i det undersøgte etc. og hvis der findes lovgivning, vejledninger eller bekendgørelser hvor kan jeg finde disse.? S.U.

Baggrunden for disse for os vigtige spørgsmål er stigende tilfælde hvor ens sagsbehandler ændre "Stationærtidspunktet" frem og tilbage alt efter hvad der gavner kommunen mest.

Med venlig hilsen

Peter Hansen
www.k10.dk
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 09:48   #20
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Peter

Venter spændt på hvad svarene bliver og mange tak kimmik
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension