K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2013, 15:33   #1
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Ftp-ansøgning

Jeg er rystet over hvor hvad jobcenteret kan tillade sig!!
I december 2012 var jeg til jobsamtale med endnu en sagsbehandlere, der ikke var indsat i min sag og derfor igen gjorde samtalen temmelig forvirret.

Har til tidligere samtaler udtrykt at jeg vil søge fortidspension og sb har
afsluttet med at sige at hun ville indhente nye oplysninger og sende det til afklaring.Intet er sket og det samme scenarie har opstået igen og igen til alle samtaler.

Men her i december giver hun mig et stykke papir jeg skal skrive under, siger at det er ansøgning om fortidspension, og at jeg lige kan nå det efter de nye regler.
Jeg skriver under og er glad fordi jeg tror at de endelig er gået med mig, og at jeg gør det på en Paragraf 18,med min sagsbehandlere i ryggen.

Jeg spørger hende også om det er en reel ansøgning, da jeg er bange for at noget igen er blevet misforstået eller kludret i. Men hun siger at det er en ansøgning og nu skal jeg bare vente på at den går videre. Godt!

Samtalen er meget kort og sb tydeligt stresset og lader mig forstå at tiden er gået. Bagefter bliver jeg irriteret over at jeg igen har blivet mundlam og ikke tilladt mig selv at stille alle spørgsmål jeg ville, fordi jeg følt at de vil ha en ud så hurig som muligt.
Når jeg kommer hjem bliver jeg pludseligt i tvivl om jeg skrevet under på 17 eller 18.
Jeg ringer jobcenteret og får at vide at jeg søgt en paragraf 17 på det foreliggende og får også at vide af den jeg taler med i tlf, at jeg ikke har en chance at få det. Føler mig frustreret over al den dårlige kommunikation og irriteret over at jeg søgt en Paragraf 17.

Men jeg stiller mig tilfreds, da jeg tænker at det alligevel er godt, at det nu sker noget i min sag og at jeg nået det efter de gamle regler.
Og endnu bedre bliver det da jeg straks får en indkaldelse til samtale allerede d. 5 februar.

Men igår fik jeg så et brev hvor de aflyser samtalen uden grund. Jeg ringer ind for at spørge om jeg så får en ny tid.
Kan først få tale med en sb næste tirsdag, da de er ved at lave omstruktureing på Musvågevej.

Men i callcenteret fortæller de mig at samtalen nok er annuleret fordi jeg ikke svaret på en telefonbesked de lagt til mig d. 27 december, om at jeg skulle komme og skrive under på min ansøgning og derfor var ansøgningen annuleret.
Problemet er at jeg aldrig fået den besked!! Hvis jeg havde det, var jeg da den første til at løbe op og få den underskrevet! Kan de virkelig gøre sådan? Er det ikke rimeligt at de sender en sådan vigtig besked med posten?
Vil gerne høre hvad i andre tænker og om det er noget jeg kan gøre for at redde sagen!
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 15:40   #2
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
jeg tror ikke på det er lovligt at nøjes med en tlf besked i noget så vigtig, må det være et brev der skal til.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 15:42   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Desuden skriver du jo at du har skrevet under inde hos sagsbehandleren... så det må være det stykke papir der er blevet væk.
Hvad siger sagsbehandleren.

Ring og spørg kommunen om hvilken mailadresse hun har, og skriv direkte.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 16:03   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skriver, du lige kan når det efter de nye regler? Har DU søgt en §17 på det foreliggende grundlag? Eller hvad har du skrevet under på? Kunne godt lyde som misforståelser.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 16:07   #5
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
mon ikke der skulle stå før de nye regler.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 16:37   #6
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Skrifteligt

Jeg tror det er nødvendigt at kommunikationen med kommunen foregår skrifteligt. Bed om aktindsigt - der er et skema under "nyttige links" Så får du kopi af kommunens papirer. På den måde ved du hvad der foregår i din sag. Læste du ikke den ansøgning inden du skrev under? Det er meget vigtigt at du er 100% klar over hvad du skriver under på. Så ved du hvad der forergår selvom de omstrukturerer eller du får ny sagsbehandler.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 16:57   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så sent i dec, så vil du ikke kunne og få pension under en §18, hvis det skulle være under de gamle regler.
så den skal du ikke tænke mere over, for det har været for sent alligevel.

nu har du så søgt en §17 og det er under de gamle regler når du har skrevet under på det inden den 1 januar.
om du er om du er berettiget til pension ved jeg ikke
men at søge en §17 på det foreliggende grundlag, var din eneste mulighed for at komme under de gamle regler. ved evt afslag må du anke til BAN og de skal også vurdere sagen under de gamle regler.

du har jo skrevet under til det første møde, og det må være lagt i din RP man skal altid huske en kvitering for alt, når man har med en kommune at gøre

desværre er det på Musvågevej, ikke de bedste erfaringer her på k10
i hvertfald min erfaring

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-01-2013 kl. 17:02.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 17:04   #8
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu Se meddelelser
jeg tror ikke på det er lovligt at nøjes med en tlf besked i noget så vigtig, må det være et brev der skal til.

Jeg synes også at det er mærkeligt, hvis det skulle være lovligt. Men enligt ham jeg talte med i tlf, var det lovligt. Men jeg får mere og mere den følelse af at de kan sige hvad som helst og komme godt af sted med det, fordi lovgivningen er så diffus.
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 17:08   #9
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Som Pip skriver, så synes jeg du hurtigst muligt skal skrive til jobcenteret. Skriv, at du ikke forstår, at din ansøgning er annuleret, at du aldrig har modtaget en telefonbesked om, at du skulle skrive under på noget, og at en så vigtig besked selvfølgelig burde gives til dig skriftligt. Sørg for at jobcenterchefen også får en kopi af din klage
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 17:10   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder underligt at de ringer mellem jul og nytår - de kan i det hele taget ikke forvente folk er hjemme mellem jul og nytår.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning nyt job Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 5 04-03-2012 23:20
Ansøgning... Gunell Spørgsmål ang fleksjob 3 21-02-2011 21:41
Ansøgning... sommer-fugl Spørgsmål ang fleksjob 2 14-11-2010 21:55
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10
§17 ansøgning. Havedammen Alt det andet 34 19-12-2009 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension