K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2010, 00:49   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen hvis JEG kunne noget feks 10 timer om ugen, så ville jeg gøre ALT hvad der stod i min magt for ikke at ryge på førtidspension, men ville kæmpe med næb og kløer for noget fleksjob, da jeg til stadighed hellere vil kunne arbejde, end ikke at kunne.

Som jeg skrev oven over, så kan alle få et skånejob, men de fleste er desværre for syge til at kunne arbejde. Mig selv inklusive. Men hvis jeg kunne, så havde jeg været i gang for længst!

Jeg er også bedøvende ligeglad med hvad folk tænker, for der er ingen der ved om jeg er førtidspensionist eller ej, det er ikke just noget jeg skilter med eller gider indvie andre i. Det hører ind under privatlivet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 00:49   #32
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
(...)

Jeg kan bare ikke forstå, hvordan unge mennesker kan være så sikre på at de ALDRIG kan komme til at lave noget mere. Den der beslutning kunne mit hjerte slet ikke rumme, jeg ville bare ikke have det skulle være sådan og ville bare så gerne det hele selvom det var helt umuligt, men jeg prøvede da....om og om igen. Faktisk over 35 gange, hehehe......det var først efter 35 forskellige arbejdsprøvninger at jeg stillede mig tilfreds med, at førtidspension nok var rette hylde.
Jeg er heller ikke sikker på at jeg ikke kan komme til at lave noget mere. Jeg vil meget gerne have en uddannelse og et arbejde senere i mit liv. Intet er som regel sikkert i min alder.
Jeg er bare kommet til den konklusion at det er jeg ikke rask nok til lige nu og det har alle været enige med mig i. Selv min (tidligere) rigtig gode og pålidelige studievejleder sagde til mig at jeg burde søge førtidspension og at det ikke var en endestation. Da jeg var 22 år. Det afviste jeg pure. Tre år senere fik jeg tilkendt den.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 00:52   #33
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
(...)

Jeg er også bedøvende ligeglad med hvad folk tænker, for der er ingen der ved om jeg er førtidspensionist eller ej, det er ikke just noget jeg skilter med eller gider indvie andre i. Det hører ind under privatlivet.
Godt for dig at du selv tror på det, det opfatter man bare ikke med det du skriver i dine indlæg.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 00:54   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Ja, men MULIGHEDEN er der! Så giv mig ikke det *** med at det er nedværdigende og at folk skal kæmpe mere.
Lige præcis dét er da nedværdigende.
Hvordan kan der være en mulighed, hvis man er for syg??
Så er muligheden jo ligesom ikke eksisterende

I min konklusion står der er tilstanden er varig, behandlingsmulighederne er udtømte, samt at der ikke er nogen arbejdsevne!

Hvad der står i andres konklusioner ved jeg så ikke noget om.

Men i mit tilfælde er mulighederne forlængst begravet!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 00:55   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Godt for dig at du selv tror på det, det opfatter man bare ikke med det du skriver i dine indlæg.
Nej, men så læs du nogle flere af mine indlæg, så kan du læse det side op og side ned.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 05:45   #36
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Helenekr - du får det måske lidt til at lyde som om, at der ikke er i orden at smide håndklædet i ringen, førend man har kæmpet sig igennem 37 jobprøvninger. Bare fordi man er ung, så har man da stadig en eller anden øvre grænse for hvad man kan klare- og nogle kan måske ikke klare mere end en enkelt jobprøvning og må indse at der ikke er andet end FTP tilbage.

Det er jo individuelt hvor meget overskud og kræfter man har i sig til at blive ved og ved med at få det ene nederlag efter det andet.

Du skal måske passe lidt på med ikke at lyde som om du dømmer andre (især unge) for ikke at kæmpe lige så lang tid som dig - det er ikke ensbetydende med at de ikke har kæmpet lige så hårdt, eller har haft lige så svært ved at acceptere at FTP måske var den eneste udvej.

I bedste mening,
Mitten
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 06:33   #37
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Mitten
tror du har misforstået helenekr og mener faktisk ikke hun har været i en eneste arbejdsprøvning.
men mange opgiver for let og kommunerne opgiver også for let(for nogen grupper).
du skal også huske de fleste helt unge har aldrig prøvet at være på en arbejdsplads
kender to i min famlie der aldrig har fået hjælp af kommunen og det var nemere bare og give en pension
de var 22 og 25 år.
samt når du har fået en pension er der faktisk ingen hjælp at hente nogen steder fra.
nogen vil klare sig fint og andre vil på sigt forsumpe helt.
den ene klare sig fint i dag og den anden er blevet narkoman.



statede alså med at arbejde da jeg var 12 år(fritidsjob)
Så personligt vil jeg heller end gerne i arbejde igen, men det kommer jeg aldrig
der ud over giver systemet ikke ligefrem nogen motivation til at prøve
når man først har fået sin pension og man måske har fået det lidt bedre og måske gerne vil arbejde 10 timer. Så kommer kommunen med det samme og siger hurra du har fået din erhvervsevne tilbage og vi tager din pension.
men hvem siger man holder de 10 timer i flere år.
så skal man hele møllen igennem en gang til.
man burde kunne have en prøve periode, hvor kommunen ikke sidder og tænker hvonår kan vi tage pensionen igen.
Det mangler i høj grad

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-07-2010 kl. 06:49.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 09:29   #38
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
I min konklution står der, at min arbejdsevne er nedsat i en sådan grad, at jeg ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende.

Jeg arbejder 9 timer om ugen i mit tidligere job - og har gjort det hele tiden under sagsbehandlingen. Det er både på grund min nedsatte arbejdsevne - men også på grund af mine skånehensyn, det endte med pension og ikke flex.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 11:34   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mitten Se meddelelser
Helenekr - du får det måske lidt til at lyde som om, at der ikke er i orden at smide håndklædet i ringen, førend man har kæmpet sig igennem 37 jobprøvninger. Bare fordi man er ung, så har man da stadig en eller anden øvre grænse for hvad man kan klare- og nogle kan måske ikke klare mere end en enkelt jobprøvning og må indse at der ikke er andet end FTP tilbage.

Det er jo individuelt hvor meget overskud og kræfter man har i sig til at blive ved og ved med at få det ene nederlag efter det andet.

Du skal måske passe lidt på med ikke at lyde som om du dømmer andre (især unge) for ikke at kæmpe lige så lang tid som dig - det er ikke ensbetydende med at de ikke har kæmpet lige så hårdt, eller har haft lige så svært ved at acceptere at FTP måske var den eneste udvej.

I bedste mening,
Mitten
Man skal såmænd bare læse hvad jeg skriver på den rigtige måde, så forstår man pointen

Jeg startede med at skrive. Jeg kan KUN tage udgangspunkt i mig selv!! Jeg skrev, hvis unge mennesker mener at det er en førtidspnsion de skal på, så er det dét der skal til!!!
Og skriver ellers i jeg, jeg og jegform, for IKKE at der skal sås nogen tvivl om, at det er MIG og MINE betragtninger, og hvordan JEG ville føle det forkert med en førtidspension da JEG var ung.
Jeg skrev også, at jeg hellere ville have haft nogle gode tilbud, noget mere målrettet behandling og en handleplan.

Der bliver tilkendt 5 førtidspensioner om DAGEN til helt unge mennesker. Det synes jeg da er meget uhyggeligt! Og det kan jeg da sagtens forstå at de vil se lidt nærmere på, for det KUNNE jo være, at nogle af dem kunne reddes til et mere muntert program der kunne gavne dem på sigt.

Der har været flere indslag på TV2 med unge førtidspensionister, som IKKE synes det var fedt med en førtidspension, men som ingen gad hjælpe med at finde et egnet job til. Der var bla en ganske ung mand som så gerne ville være tjener, men blev totalt ignoreret af div sagsbehandlere omkring spørgsmålet og muligheden.
Det er jo lige præcis DE unge der burde have haft nogle andre tilbud end førtidspension.

Alle de andre der sidder og synes det er godt, trygt og dejligt at være førtidspensionister, skal da bare have de førtidspensioner, hvis det hjælper dem med livskvaliteten og deres diagnoser.

Men man kan ikke skærer alle over én kam, og jeg synes det er synd for dem, der egentlig hellere ville noget andet.

Og nej, jeg har ikke været i arbejdsprøvning i forbindelse med førtidspensionssagen. Eller siden 2000 om man vil. Men jeg har da været ude 35 gange i alt muligt forskelligt for at prøve krafter med arbejdsmarked.

Og så tror jeg iøvrigt, at jeg selv kunne have vundet MEGET hvis kommunen havde taget godt hånd om mig da jeg var 18 med de rette tiltag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 08:34   #40
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mon ikke problemet er at der med de helt unge (og ofte os "gamle" også) sættes alt for sendt ind og alt for svagt ..

Jeg fik lov til at gå lige til grænsen af mine sygedagpenge inden nogen så meget som gad at løfte min sag op fra bordet ..

Min nevø på 24 år (som lige er blevet førtidspensionist ) blev fjernet hjemmefra fordi kommunen mente han var til fare for sig selv og sin familie og andre omgivelser, han blev sendt i et sommerhus projekt mandsopdækket fra han var 12 til han var 18 år og vupti så blev han åbenbart rask , i hvert fald blev han sat i en lejlighed med handleplan der hed hjemmehosser en gang om ugen ...

Han så ALDRIG en hjemmehosser til-gengæld tog det ikke kvarterets kriminelle længe at spotte ham så han røg ud på en glide bane hvor hans hjem blev opbevaringsted for hælervare han blev præsenteret for hash og andre stoffer og hver gang vi prøvede at gøre noget så blev vi mødt med , det kan i ikke blande jer i han er 18 år og dermed myndig...

Han ville smadder gerne have en uddannelse (han har ikke gået i skole de år han har været i sommerhus projekt ) et arbejde eller andet , en gang har vi oplevet at han blev sendt i aktivering og det var den bedste tid i hans liv .. Men aktiverings-stedet blev lukket og man lod ham bare sejle igen ... og tænk sig så bliver hans border-line værre hans sklerose tager han ikke medicin for (det mener han nemmelig selv ikke hjælper ) og det endte med flere indlæggelser og her til sidst en pension (det er så den eneste mulighed for ham nu , det giver jeg kommunen ret i ) og nu hvor han er førtidspensionist kommer der en forbi og sørger for han får taget sin medicin at han gør rent at han går i bad og at hans bolig er nogenlunde menneskelig ...

Jeg er bare sikker på at hans liv ville have været et helt andet hvis man havde lavet tiltag da han var 18 og motiveret for det og ikke ude i så stort et misbrug og inden han begyndte at selv medicinere sig selv ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De svære ord og forkortelser Andersine85 Alt det andet 15 26-10-2013 19:33
Bliver det svære at få fleksjob ?? Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 24 24-11-2010 15:20
Det bliver svære og svære TylerGirl Hjælpemidler til handicappede 13 13-02-2010 00:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension