K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2007, 21:29   #1
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Claus Hjort Frederiksen har fået en blog på Politiken

Alle skal have chancen for et liv med arbejde.

skriver Claus Hjort Frederiksen

hans blog findes på dette link http://debatbog.weblog.dk/2007/08/25...v-med-arbejde/

har selv skreven et indlæg til ham og Villy Søvndal, Martin Lidegaard

tænkte der kunne være andre der også havde noget på hjertet
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2007, 13:51   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Her godt nok mange der skriver derinde men han har ikke svaret på noget.

Jeg tvivler STÆRKT og det er mildt sagt på at han fatter noget af det folk skriver ?

men det er godt at andre kan læse det og det står da også i avisen at der er 35 indtil nu der har skrevet derinde.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2007, 15:16   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Thumbs up Tina Nielsen

det Tina Nielsen har skrevet hvor er det godt skrevet
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2007, 11:46   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Her er så noget fra en anden blog på mingler som jeg fandt idag, det er V for Vogter ( anonym , men der er et billede af manden) der skriver her og han har skrevet en rigtig god artikel I dag...der er rigtig mange mennesker der begynder at skrive om det vi råber højt om herinde...

Der er også et billede som han selv har lavet som collage...jeg syntes grisebassen er sødere end Hjort. Kik selv... hvorfor tror I at Claus Hjort og Anders Fogh har gjort det at være ramt af en sygdom til noget beskidt ? Tror de at folk bryder sig om den moral ? Eller hvad vil de opnå ?

http://www.mingler.dk/user/vogter/blog

Claus Hjort Frederiksen er manden bag lovene om de ledige, de syge og alle dem der i hans forstand burde stå til rådighed for arbejdsmarkedet og den mand har enevældig magt i den henseende og han har brugt den flittigt.

Han er også manden der har været med til som frontfigur at miskreditere samtlige ledige og syge i dette land og lagt dem for had hos en stor del af befolkningen.

Hans syge misundelsesretorik om de ledige og syge har bredt sig ud i samfundet. I dag er det helt ok at kalde ledige for dovne hunde, samfundsnassere og andet svinsk over en kam uanset den individuelle årsag til at de befinder sig i systemet.

Han har været en forstærkende faktor i den måde vi i dag behandler langtidssyge på i vores system. Læs eventuelt Ellen Ryg Olsens bog: de Syge på Tvangsarbejde. Ellen Ryg Olsen var ansat som læge i KBH's komune og var med til at vurdere dem der røg fra sygedagpenge sysstemet ud i kontanthjælpssystemet.

Alene det faktum at det mens Hjorten har været minister for beskæftigelse har været en ekstrem pinsel at være langtidssyg, hvor det har været sådan at det at blive tilkendt førtidspension er nogenlunde lige så nemt som at bryde ind i Danmarks Nationalbank og smutte med kronjuvelerne, taler sit tydelige sprog om hvilke svin overfor deres medmennesker Venstre regeringen er.

Jeg har personligt kendskab til 2 sager hvor langtidssyge er endt på Rigshospitalets afd. O og fået diagnosen Post Traumatisk Stressyndrom, et syndrom der normalt fremkommer for mennesker der har været udsat for at se sin familie myrdet med økser og andet forfærdeligt eller selv været udsat for langvarig tortur, bare fordi de har været igennem det danske system siden 2001.

Venstrebøndernes elskede regerings love og måde at udlægge disse love i diverse skrivelser til komunerne er den direkte årsag til dette og den direkte årsag til at ledige i dag omtales i vendinger, som jeg uden at blinke vil sammenligne med proagandaen i Tyskland imod jøderne og i USA's sydstater for 1960 om de sorte.

Alene dette er nok for mig til at stemple samtlige venstrefolk.

De stemmer jo på disse meneskelige afskum, som mennesker uden medmenneskelighed og totalt blottet for forståelse for andre end sig selv eller også er de bare pisseligeglade fordi de jo har deres på det tørre og det er jo altid rart med nogle syndebukke man kan svine til.

En anden ting er at jeg slet ikke forstår at et liberalt parti, der går ind for individualisme i den grad har lavet love og regler, der skærer alle over en kam (kommunisme) og indfører kontrol i en grad, der ville få Stalin til at blive grøn af misundelse overhovedet kan kalde sig liberale uden at kaste op i skam.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2007, 19:06   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ja.. grisen er sødere men sikke en lighed

min Post Traumatisk Stressyndrom fra en trafik ulykke, er da bestem ikke bleven bedre af at gå i kommunens system i 10 år, jeg får angst anfald bare jeg får brev fra kommunen
det er skrækligt at have det sådanne.

man skal bestemt en god psyke for at klare et mange års forløb i kommunens system, det har jeg desværre ikke
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 01:32   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
arh kan ikke sove
så kiggede jeg igen på dit link Stella og så at vogter har en hjemmeside

ja jeg så sådanne hehe http://www.argumentet.dk/
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 11:20   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Unhappy

der burde gøres noget imod de lange ventetider der er i kommunerne...op til 10 år er da forfærdeligt...

Hvorfor skal det tage så lang tid og hvorfor skal folk gå og vente i måneder , år og årtier...det er meget uretfærdigt især fordi kommunerne ikke venter på folk men truer med fratagelse af støtte hvis man ikke kommer til tiden...

Suk...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2007, 12:04   #8
Vogter
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
Vogter er ny på vejen
En bruger herinde fra mailede mig, og jeg svarede vedkommende men vedkommendes email virkede ikke for mig af en eller anden grund.

Jeg har to blogge sideløbende og den der er mest liv i er den anden end den der linkes til her på forummet.

http://blog.tv2.dk/v_for_vogter/

Og jeg er ikke specielt anonym :-)
Vogter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Claus Hjort Hexi Politik og Samfund 3 07-12-2010 19:16
Claus Hjort Frederiksen mugge Politik og Samfund 15 17-03-2009 20:16
Hvorfor er du arbejdsløs? Blog på Politiken Systeminvalid Politik og Samfund 6 05-05-2008 15:18
Claus Hjort Frederiksen uden for pædagogisk rækkevidde !!! Stella Politik og Samfund 3 11-02-2008 23:10
brev fra det centrale handicaråd til Claus H. Frederiksen Stella Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 5 30-01-2006 14:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension