K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2007, 11:27   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Spørgsmål til partierne

Ja nu råber de valg og hvis de vil have valg skal vi så ikke som vælger forlange at få nogen svar?

Og kan de ikke svare os nu hvor vi står foran en muligt valg, mon så ikke vi kan regne med at de ikke betragter os som gode kort, hvor mange flekser og førtidspensionister er vi ? hvor mange på sygedagpenge og på kontanthjælp og dagpenge ?

vi er faktisk mange nok og hvis folk ville tage sig sammen og forlange svar fra vores politikkere om hvem de er hvad de står for osv , så ville vi få nemmere ved at sætte vores kryds ved et valg ...

så derfor tænkte jeg at jeg ville starte med at skrive til NA og se hvordan de havde det med sådanne nogen som flekser, jeg ved at siden her også er for førtidspensionister men som flekser så har jeg nemmer ved at skrive og udtale mig om hvordan det er på det område, og jeg har ikke hørt en lyd fra NA om netop disse grupper, derfor har jeg nu skrevet et brev til dem og sætter det på her, jeg har adresseret det til Nasar Khadar og det har jeg gjort ud fra at de efterlyser historier på deres hjemmeside fra virkeligheden i det offentlige , der er en rubrik hvor man kan skrive sin historie , men som jeg nu engang er indrettet så har jeg ikke lyst til at blive glemt nederst i en bunke derfor har jeg valgt at skrive direkte til partilederen.

Jeg har bedt om respons fra partiet af, men som vi alle ved så glemmes vores breve og mail tit når det kommer til besvarelser (også selv om vi får et brev om at der snart kommer et svar ) men derfor har jeg nu besluttet at skrive alligevel for intet svar er også en form for et svar...

Er der andre der har lyst til at skrive et brev til et parti om hvad de står for, så gør det endelig og sæt det ind her, der er ikke nogen grund til at vi alle sender til samme parti

jeg har også sendt brevet til deres pressesekretær
  Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 11:29   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Brev til NA

Det går helt galt i den offentlige sektor inden for fleksjob området, allerede nu hvor den nye flekslov kun har fungeret i lidt over et år ser vi at kommuner som Assens kommune tager på sig at sætte folk på ledighedsydelse over på kontanthjælp i stedet for, også i Køge kommune er det set ...
Dette gøres for at spare penge, da man fra regeringens side har besluttet at tage refusionen fra kommunerne hvis man ikke har fået flekser ud i job efter et år, det kan kun støtte os som ledige flekser der ikke kan komme i arbejde, i at ledighedsydelse hele tiden har været en discount førtidspension.
Desværre er der kun en der taber i hver sag og det er hverken politikkerne eller kommunerne men det er det menneske der får taget sit eksistens grundlag.

hele sagen fra Køge kommune med dokumentation og alt ligger her så man kan læse det http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...k%F8ge+kommune

og historie fra Assens kommune kan læses her ...
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ghlight=Assens

mangler i historier om hvor det går galt i det offentlige system så har vi hjemmesiden med snart 1000 medlemmer og over ½ million unikke besøg, der er alle historier både fra flekser der bliver udnyttet på jobmarkedet, der er historier fra folk der bliver presset ud i sygdom , en af vores medlemmer har rekord i sygedagpenge (han er nu på sygedagpenge på 9 år)
Men et ødelagt liv for sent ...

www.k10.dk kan man læse historier hvor systemet ødelægger folk men det vil jeg spare jer for , jeg vil blot sige at der er en helt overset gruppe i det danske samfund , nemlig flekser både dem der ikke behandles ordentligt på arbejdsmarkedet og alle dem der er ledige .. man finder ikke mange flekser der tror på den store arbejdsmangel , for er den der hvorfor er det så lige at vi ikke kan finde arbejde der matcher vores sygdomme .. vi kan jo godt bruges bare ikke som 100 % arbejdskraft .

er det sådan at man ikke vil bruge flekser så skulle man måske overveje at afskaffe fleks og i stedet stå ved det man har som holdning i erhvervslivet ....

vi gider ikke et besvær med de syge og ikke 100 % klare ...

Jeg håber at i vil kigge ind på vores side og selv se med egne øjne hvordan det forholder sig ude i samfundet
Ved at udelukke Flekser fra debatten mister man mange mulige stemmer og ikke kun fleksernes men også vores pårørende vi er klar over at vi er under 100.000 flekser, men alligevel er vi vælger og fortjener og forlanger at blive hørt .
I kan roligt kigge ind på K10 det er ikke en side hvor folk sidder og ynker hinanden det er en side hvor vi prøver at hjælpe hinanden med at få det vi støtter hinanden og giver hinanden gode råd, hvad man ikke selv ved , ved en anden måske, ,man kan vel sige at det er stedet hvor man kan hente hjælp når de ikke tager telefonen på kommunen …

hilsen
Brugerne af www.k10.dk
V/ xxxx

PS normalt beder vi om respons på sådanne breve som det her, på den måde kan vi også se om vi overhovedet bliver taget alvorligt i den anden ende.

Så beslutter i jer for ved selvsyn at kigge ind på siden og se nogen af de historier i efterlyser så vil vi meget gerne have noget respons.
Og vi mangler at vide hvad i syntes tænker og tror om fleksområdet og den måde flekser, bliver behandlet på.

Er det fair at vi skal sendes i arbejdsprøvning den ene gang efter den anden uden noget resultat (så hedder det jobprøvning mange gange langt væk fra de fag man kan klare)
Er det fair at jobkonsulenterne slår sig op på gratis arbejdskraft i tre måneder (meningen er jo at man skal finde ud af om man kan magte jobbet og hvilke hjælpemiddel man skal bruge for at klare jobbet) men arbejdsgiverne bliver lovet tre månedernes gratis arbejdskraft, og praktik tiden bliver omtalt som en tid hvor arbejdsgiverne kan se om man kan bruges eller ej (små slaver som kan bedømmes af arbejdsgiver og hvis ikke man duer så er det ud af vagten igen )
Er det i orden at når man lovgiver omkring sådanne ting som jobbevis som skal gøre det nemmere for flekser selv at søge job, så sker der ikke noget som helst, det kommer ikke og vi kan ikke råbe nogen op og få det der faktisk er lovgivet om at vi skal have, er det i orden at noget som 6 ugers uddannelse er noget vi skal slås for at få når det nu står i loven at vi har krav på det..

Er det i det hele taget ok, at vi som borger skal overholde regler og love uden at kunne forvente eller forlange det samme fra den anden side af bordet, og at vi lever i et samfund hvor man er bedøvende ligeglade med retssikkerheden både fra politikker side og kommunal side?
Er det noget i som parti kan og vil gøre noget ved eller?

PS dette brev er lagt på hjemmesiden www.k10.dk og kan ses på her http://www.k10.dk/showthread.php?p=11088#post11088
  Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 11:34   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs up

Godt du har skrevet på vegne af hele K10...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 18:08   #4
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Har du fået svar?
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2007, 16:41   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Antoniette sorry jeg havde slet ikke set at du havde skrevet her (har lige haft et par uger med hjernelammelse) he he

men nej ikke en lyd fra nogen overhovdet så ikke engang i denne valg tid kan vi blive taget alvorligt, men det er jo så bare at huske det når valgdagen kommer
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Et par spørgsmål... Gerbilwoman Alt det andet 8 17-11-2011 00:25
Hej Spørgsmål ?? Messi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-11-2011 08:11
Spørgsmål Tullee Alt det andet 1 02-11-2011 21:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension