K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2015, 14:49   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan læse lidt om fritstilling her i forhold til almindelige job..

Det ser ud til at du kan opretholde dobbelt løn de første 3 mdr, men også at du skal være jobsøgende, medmindre du naturligvis er sygemeldt og ender på sygedagpenge.

http://ja.dk/privatansat/opsigelse/f...r/default.aspx

https://www.detfagligehus.dk/faa-hja.../fritstilling/

http://www.djoef.dk/r-aa-dgivning/an...tstilling.aspx
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 03-02-2015 kl. 14:53.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 15:16   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Fritstillet er ikke lig med fri.
Du skal være aktiv jobsøgende mens du er fritstillet.

fra Det faglige hus
Husk Jobcenter og søg job

Bliver du fritstillet, har du pligt til at begrænse dit tab, og dermed det beløb din gamle arbejdsgiver skal betale til dig.

Derfor skal du straks tilmelde dig Jobcenter. Dog uden ydelser, da du først kan få dagpenge fra a-kassen, når din fritstillingsperiode udløber.

Du skal også aktivt søge ledige job i hele perioden. Gem kopi af ansøgninger og lav notat om telefonisk/personlig kontakt til arbejdsgivere.

Overholder du ikke dette, kan din gamle arbejdsgiver afvise at betale løn mv. til dig.


Det flekslønstilskud du får fra kommunen er knyttet til dig, ikke til arbejdspladsen/arbejdsgiveren - så det vil ikke blive udbetalt dobbelt, hvis du finder dig et nyt job i fritstillingsperioden.

.........................................

fandt en anden tråd om problematikken http://www.k10.dk/showthread.php?t=28346 hvor vedkommende er fritstillet fra fleksjob under gammel ordning og har fundet nyt job under nye fleksordning.

# 10: Nu fik jeg svar fra Kommunen, og det er at jeg vil modtage min fulde løn fra gammel arbejdsgiver under fritstillingen , samt arbejde for ny med aflønnet pr time, når min opsigelse er færdig overgår ny arbejdsgiver til ny fleksjob ordning.

Sidst redigeret af Akvamarin; 03-02-2015 kl. 15:25. Årsag: det under ..............
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 16:04   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Find ud af, hvad der står i din overenskomst eller spørg fagforeningen. Der er forskellige opfattelser af rettigheder ved fritstilning.

Se evt osse her

http://www.cabiweb.dk/lovstof/spoerg...ng-og-nyt-job/
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 16:33   #14
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Så er du jo stadig ansat i fleksjobbet på privatskolen og modtager løn derfra i de næste 8 måneder. Du skal bare ikke møde på arbejde, fordi de fritstiller dig.
Det undrer mig lidt, at sagsbehandleren ringer til dig for tale om nyt job, så længe du stadig er ansat på privatskolen.
Det må du nok sige !

Reglerne for fritstilling er at man fortsat er ansat og man bare ikke møder op (ifølge aftale med arbejdsgiveren)
Hvad man så bruger den tid til, hvor man skulle være hos arbejdsgiveren, rager ingen andre.
Når man ikke længere får løn, så er det man skal have kontakt til kommunen omkring det fremtidige forløb.
Personligt sad jeg 5 måneder i Caribien på fuld løn, betalt af min arbejdsgiver som var Københavns kommune, for der var ikke nogen fysisk plads til mig efter en flytning, og jeg gik imod at skulle fritstilles, så de måtte bare frem med pungen og dertil en større skattefri erstatning.

Jeg kan se nogen henviser til regler fra detfaglige hus, hvor man skal stå til rådighed i en fritstillingsperiode.
Jeg kan ikke finde disse regler andre steder, og da jeg var en tur om af ombudsmanden med min sag, er jeg ganske sikker på at man kun har forpligtigelser i de tilfælde hvor man selv godkender en fritstilling (hvis man overhovedet har forpligtigelser) og da først efter den obligatoriske 3 måneders periode.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2015, 18:59   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af chico Se meddelelser
Men nu kommer det underlige, i går eftermiddags blev jeg ringet op af en sagsbehandler fra syge/dagpenge afd. Hun ville høre om jeg var blevet opsagt, og hun orienterede mig om, at hun fra min fleksjobambassadør havde denne viden, Jeg sagde som sagen er, at sagen ikke er afsluttet, og at jeg ikke ved noget endnu. Så spørger hun til mit helbred, og om jeg evt. kan raskmelde mig og arbejde et andet sted???
Jeg er et stort ??
Jeg siger til hende, at jeg fortsat er sygemeldt og ikke ved hvornår jeg kan raskmelde mig.
Jeg undrer mig over hvor fleksjobambassadøren har den viden fra, det kan kun være fra min arbejdsgiver, må hun det, når sagen ikke er afsluttet?
Jeg er simpelthen så forvirret og ked af det. Håber nogle herinde har et godt råd eller noget rygstød, så jeg komme videre i denne farce.
Hilsen fra Chico
Hej Chico

Jeg kan se dit spørgsmål ikke er om fritstillingen, men om din underen over hvor fleksjobambassadøren har den viden fra. Du forestiller dig at hun har det fra din arbejdsgiver og spørger om hun må det.

Jeg forstår ikke ud fra det du har skrevet, hvad det er for viden du mener fleksjobambassadøren uberettiget kan have fået fra din arbejdsgiver.

At du er syg? At du er i en fyringssituation med fritstilling?

Vil du uddybe?

vh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 10:40   #16
chico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
chico er ny på vejen
Først tusind tak for jeres engagement i min problematik, dejligt at vide, at jeg ikke er alene

Jeg kontaktede fagforeningen i går, og de ser intet problem i, at arbejdsgiver og parterne på kommunen taler sammen.
Jeg er bare mistroisk fordi, jeg har en fornemmelse af at, fleksjobambassadøren er "i lommen" på min arbejdsgiver.

Jeg har endnu ikke modtaget og underskrevet fratrædelsesaftalen, derfor er jeg fortsat sygemeldt, men når de praktiske ting er på plads, så raskmelder jeg mig.

Nu har jeg spurgt fagforeningen, om det der bringes frem her på siderne, nemlig spørgsmålet om fritstillingen, hvilke vilkår, der er for den. Om kommunen kan finde på at finde et job til mig, som jeg så ikke kan takke nej til.

Jeg har taget det til mig, med ikke at "hyggesnakke" med sb, men hun fangede mig lige på et tidspunkt, hvor jeg ikke var så skarp.

Når jeg modtager et svar fra fagforeningen, så bringer jeg det videre her.

God dag til alle
Chico
chico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 11:14   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Godt din fagforening kan hjælpe med at løse knuderne.
vh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 15:07   #18
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af chico Se meddelelser
Jeg har taget det til mig, med ikke at "hyggesnakke" med sb, men hun fangede mig lige på et tidspunkt, hvor jeg ikke var så skarp.
Hvis du en anden gang kommer ud for at en sagsbehandler ringer til dig, så sig straks til vedkommende, at du ikke er i stand til at tale frit. Bare fortæl at du er i en bus eller et supermarked, hvor en masse fremmede mennesker kan høre hvad du siger (også hvis du i virkeligheden er hjemme hos dig selv). Med den undskyldning beder du sb om i stedet at sende en mail til dig
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2015, 19:24   #19
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Hvis du en anden gang kommer ud for at en sagsbehandler ringer til dig, så sig straks til vedkommende, at du ikke er i stand til at tale frit. Bare fortæl at du er i en bus eller et supermarked, hvor en masse fremmede mennesker kan høre hvad du siger (også hvis du i virkeligheden er hjemme hos dig selv). Med den undskyldning beder du sb om i stedet at sende en mail til dig
Hej Chico

jeg har oplevet en mere eller mindre samme oplevelse som din. jeg startede ud med at begynde med stresss,hvor det så faktisk endte med det både blev psygisk oven i,pga. arbejdsgiver. at jeg 2.gange og ca.4 md. af gangen. blev jeg sygemeldt grundet stress. Ang. det med møderne på privat" skolen ( jeg var også på privatskole inde i Aalborg. ) kan jeg bekræfte dig 100% i at det må hun ikke tvinge dig til. og det var min j.p der sagde det vredt" op i ansigtet af hende.
min j.p fulgte mig gennem ca. et år og så mig ( vi holdte ind imellem nogle møder uden" min leders viden. ) han så hvordan jeg gik mere og mere ned fysisk og psygisk og det er jo positivt..
og jeg havde på det tidspunkt det Fagligehus. det endte ud med en fritstilling for mig med 6.mdrs fuld løn og jeg startede næsten" ca.3.uger efter. (der blev Juleferie. ) direkte" på et nyt arbejde.
og privatskolen fik ikke" tilskud fra kommunen i de 6.md
jeg fik 2/3 betalt,mens jeg var ansat der. Det tilskud fulgte med til min nye arbejdsplads. (sur røv for frivatskolen.
jeg var 7.år på den privatskole. og det var også det psygiske jeg gik ned til sidst

mvh. Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 13:57   #20
chico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
chico er ny på vejen
Nu har jeg hørt fra fagforeningen

Jeg har nu modtaget min aftrædelsesaftale, som fagforeningen gerne vil have, at jeg underskriver.
Jeg er bare så meget i tvivl om det er det rigtige at gøre.
Dette er det juristen skrev i forhold til det at være fritstillet som fleksjobber:

"Når aftalen er underskrevet af alle parter, vil du være fritstillet i forhold til arbejdspladsen, hvilket betyder at du ikke behøver at fortage dig noget i forhold til raskmelding etc. Men du er jo fortsat sygemeldt i forhold til kommunen med mindre du rent faktisk er parat til at påbegynde et arbejde.
Når man er fritstillet har man en tabsbegrænsningspligt dvs at man skal søge og påtage sig arbejde i det omfang det er muligt (selvfølgelig også i forhold til om man er rask til det)."

Jeg sidder med følelsen af, at når man i dette system, så kan kommunen gøre med mig, som de lyster. Og min arbejdsgiver på privatskolen, kan bare fritstille os, når vi stiller kritiske spørgsmål.
Burde jeg have en uvildig advokat med her, eller skal jeg bare underskrive, komme videre og være glad for at oppebære den samme løn, de næste 8 måneder?
Gode råd modtages gerne

Fortsat god dag
fra Chico
chico er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension