K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2009, 16:40   #51
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Åh nej da!!

Sikke en omgang du er ude i, hvor er det bare synd du skal slås med alt det...

Jo hvis der bliver tilføjet ADHD til dine øvrige diagnoser, så er du tættere på fred og ro i form af førtidspensionen.

Mn hvordan man griber hele sagen an, er jeg desværre ikke kompetent nok til at svare dig på. Så indtil der kommer nogen med flere råd og vejledning, så får du lige en masse af de her at varme dig på
Tusind tak for det, helenekr, det varmer virkelig! Og stor knuser tilbage til dig!
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 14:07   #52
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Åh nej da!!

Sikke en omgang du er ude i, hvor er det bare synd du skal slås med alt det...

Jo hvis der bliver tilføjet ADHD til dine øvrige diagnoser, så er du tættere på fred og ro i form af førtidspensionen.

Mn hvordan man griber hele sagen an, er jeg desværre ikke kompetent nok til at svare dig på. Så indtil der kommer nogen med flere råd og vejledning, så får du lige en masse af de her at varme dig på
Håber sådan at der er nogen som har nogle kommentarer eller gode råd vedr. sidste udvikling i sagen.....
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 15:58   #53
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Hmm...Som sagt er jeg ikke den stærkeste til det her, men du kunne måske gøre som mig: Arbejd i 2 spor.

Det første, er naturligvis at klage til Beskæftigelsesankenævnet, dels over deres selvmodsigelser, og dels over, at de nægter at korrigere din profil, så det rigtige resultat kommer frem. De inddrager dig jo ikke, og det SKAL de.

Dernæst kan du måske sætte en ny pensionssag i gang, da der er kommet nye oplysninger i sagen. Så har du ligesom 2 veje åbne.

Jeg er ked af, at jeg ikke kan komme med bedre råd, men jeg håber, der er andre, der kan.

Held og lykke.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 16:20   #54
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Hobbitten ... Har du fortalt din søde og hjælpsomme socialrådgiver om den sidste udvikling ... at alt peger på at du har sloges med en opmærksomhedsforstyrrelse side du var barn?

Skal du til yderligere undersøgelser angående ADHD?

Var der en klagevejledning på Visitationsteamets fastholdelse af afslag om indstilling til pensionsbehandling?

Jeg synes, under alle omstændigheder skal prøve at kontakte din socialrådgiver fra Psyk., da hun nok er den, der bedst kan rådgive dig, for selvfølgelig skal der klages, og selvfølgelig skal du udredes for den opmærksomhedsproblematik, så du kan få en diagnose og nogle lægepapirer at smide i hovedet på det pensionsteam, så du kan få den pension!

Men, sådan som du har det, er det godt med en socialrådgiver, der kan hjælpe dig med at klage og at få styr på din sag, så at du får lidt kræfter og humør tilbage, for de er godt nok stygge ved dig

En masse varme tanker og gode ønsker for dig fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 21:40   #55
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har skimmet tråden igennem, og jeg kan bl.a. se, at flere fag-personer mener, at det er oplagt at du skal have fp.

Problemet er, at visitationsudvalger ikke vil lade din sag overgå til behandling efter reglerne op pension.
Og den kan man kun komme uden om på een måde, ved at søge om førtidspension efter §17 PÅ DET FORELIGGENDE DOKUMENTATIONSGRUNDLAG.


Spørgsmålet er så, om det måske er smartest, at du lige bliver udredt for ADHD først, så der evt. er lidt mere "kød på".

Fordelen ved at søge efter §17 er, at hvis du får afslag så kan du anke den og få andre øjne på sagen.
Men hvis du vælger at søge efter §17 er det meget vigtigt, at du skriver PÅ DET FORELIGGENDE DOKUMENTATIONSGRUNDLAG.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 14:11   #56
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Tak til Morgause, Hyanna og Trold for Jeres råd!

Har ikke haft overskud endnu til at fortælle socialrådgiveren om min ADHD.....
Men her til formiddag fik jeg brev fra Socialforvaltningen hvor der stod:

Citat:
Sag om førtidspension.

Socialforvaltningen har modtaget indstilling om afslag på påbegyndelse af sag om førtidspension fra Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen.

Det skal oplyses at din førtidspensionssag skal behandles på et møde d. 8. oktober 2009.

Det skal bemærkes at afgørelsen vil blive truffet på baggrund af vedlagte akter som Socialforvalningen har modtaget fra Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen.

• Ressourceprofil
• Partshøringsbemærkninger af 4.9.09
• Specifik helbredsattest af 20.5.09 ved overlæge xxxxxx
• Udtalelse af 17.6.09 ved psykiatrisk lægekonsulent xxxxxxx
• Statusattest af 16.1.09 ved læge xxxxxxxx
• Statusattest af 17.2.09 ved overlæge xxxxxxxx
• Lægebrev af 17.2.09 ved overlæge xxxxxxx
• Epikrise
• Statusattest af 29.2.08 ved Rehabiliterende Klinik H
• Progressionsrapport ved Dag- og Døgncentret
• Journal oplysninger fra Beskæftigelses & Integrationsforvaltningen

Såfremt du har kommentarer hertil bedes disse fremsendes til Socialforvaltningen senest d. 1.oktober 2009.

Venlig hilsen

xxxxxxxxx
Formand for pensionsteamet
Det skal så lige siges at under punktet "Partshøringsbemærkninger af 4.9.09" har jeg fundet ud af, at de kun har medtaget s. 1 og s. 3 fra mine partshøringsbemærkninger! Hele s. 2, som jeg synes er meget vigtig, er helt udeladt! Må de godt det?
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 14:53   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Håber der er nogen herinde, der hurtigt kan overskue sagen.

Hvad gør man lige når sagen er kommet så langt, og der siden hen er kommet en ny diagnose til??

Og kan man først klage EFTER afgørelsen, hvis hele side 2 mangler i partshøringsbemærkningerne??

Personligt ville jeg jo lige skrive en mail til den ansvarlige og spørge, hvorfor side 2 mangler. Og spørge hvad man gør nu der er kommet en diagnose ekstra på banen......

Beklager at jeg ikke kan hjælpe dig yderligere...

Suk en omgang hø du er ude i...

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 16:02   #58
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du SKAL indkaldes til at møde for de personer, der træffer afgørelse i din sag.

På dette møde medbringer du så den manglende side.

Måske du vil optage mødet. Det gør mange.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 16:58   #59
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der står jo i det du har modtaget at

Citat:
Såfremt du har kommentarer hertil bedes disse fremsendes til Socialforvaltningen senest d. 1.oktober 2009.
Så jeg ville da lige med det samme sende side to af ressourceprofilen samtidig med at jeg meldte min undren over at sagsbehandler åbenbart valgte at se bort fra denne, men at den er så vigigt i følge din egen opfattelse ser du gerne at den lægges ind i dine papir hvor den retteligt høre til ..

Samtidig ville jeg fortælle om nye sygdomme og sende dokumentation med på det...
  Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 17:45   #60
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Hobbitten ... Har du noget på skrift fra den psykiater, du var til undersøgelse hos ang. ADHD? .... Hvis ikke, så skynd dig at kontakte ham og skriv f.eks.

Kære xxxx ... I forbindelse med pensionsansøgning, der snart bliver afgjort, ønsker jeg at få udleveret journal fra min undersøgelse foretaget den (dato)

Med venlig hilsen

(Hobbitten) og dit personnr. adresse, telefonnr.

Og så skal du finde den sidste lille bitte reserve, der er i dig til at kontakte den socialrådgiver, for du har brug for at nogen hjælper dig!

Ellers vil jeg tilslutte mig Hejdiens råd og sende den manglende side

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter København: liste over sagsbehandlere, læger, mm. man skal undgå. Lotte68 Skal kommuner ikke overholde loven? 186 03-01-2018 18:17
De sylter min klage Contanie Politik og Samfund 11 21-06-2013 14:48
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension