K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2016, 20:01   #11
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Att.: Stampe

Ja kan opsige en flexjobber på samme vilkår som andre, men du må ikke søger personale og ansætte på samme tid som du opsiger personale
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2016, 11:10   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man bør ikke "bare" fyre en fleksjobber. Altså man skal tage hensyn til de funktionsnedsættelser, der er. Det er selvfølgelig noget andet, når der er tale om dårlig omsætning i firmaet, at de er nødt til at fyre folk.

En fleksjobber går under det der hedder "social kapitel", så firmaet skal hjælpe så vidt muligt fleksjobberen til at bevare jobbet. Feks. få hjælpemidler, gå lidt mere ned i tid eller få nogen andre jobfunktioner. Netop fordi det ikke er nemt for en fleksjobber bare sådan lige få et nyt job igen. Så man bør såvidt muligt bevare fleksjobberen i jobbet så godt man kan.

Meget fint du er i fagforening.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 09:30   #13
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Jo det er da ikke så dårligt at være i en Fagforening, men desværre er den Fagforening jeg er medlem i ikke særligt interesseret i at hjælpe de ansatte i det firma hvor jeg var ansat.

Vi har haft løn problemer siden december, hvor der ikke er gjort ret meget før nu for at hjælpe, så det med min opsigelse er vist meget langt ned prioriteret i den Afdeling..
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 16:07   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvorfor er du og fagforeningen gået med til at du bliver fyret, samtidigt med at firmaet søger nye medarbejdere.

Det er økonomisk betydeligt bedre at være ansat under den gamle ordning end under den ny.

Du skal skrive til hovedbestyrelsen om den manglende hjælp i din fagforening. Du betaler ligeså meget i kontingent som alle andre, så omkring fyring har du krav på ligeså meget hjælp som andre medlemmer.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 19:40   #15
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Jeg er netop ikke gået med til den opsigelse, og 3F Hjørring har gjort indsigelser mod opsigelsen, men men !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Driftlederen har sagt til 3F at der er mistet en anden rute i licitationen, hvor der også var en Flexjobber samt en deltidsansat (en på 62 år som skal have tiden til at gå ) så de to er blevet flytte over på den Rute jeg kørte....... Og så var det jo Driftlederen der ledte og fordelte arbejdet

Indtil videre har der ikke været nogen hjælp at hente ved 3F Skagerak......... men tillidsmanden er på sagen
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2016, 07:32   #16
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Fagforeningen, tillidsmanden og jeg har nu indgået en aftale som er en ok løsning
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension