K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2016, 14:57   #21
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Okay, tak
Skal til møde med min sagsbehandler og virksomhedskonsulent d 2 juni, så må jeg se hvad hun siger....
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2016, 22:47   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Okay, tak
Skal til møde med min sagsbehandler og virksomhedskonsulent d 2 juni, så må jeg se hvad hun siger....
Du bør søge skriftligt, og dermed får en skriftlig afgørelse, som kan ankes.

Hvis du spørger din sb på et møde, så kan du ikke bagefter dokumentere hvad hun har sagt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2016, 09:31   #23
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du bør søge skriftligt, og dermed får en skriftlig afgørelse, som kan ankes.

Hvis du spørger din sb på et møde, så kan du ikke bagefter dokumentere hvad hun har sagt.
Okay, også selvom hun allerede er ved at kigge på det?
Jeg er heldigvis ikke alene afsted til mødet, min virksomhedskonsulent er der også, som har fulgt mig i hele forløbet...

Men altså noget i stil med:

Jeg vil gerne ansøge om en revalidering i form af virksomhedspraktik, med revalideringsydelse efter paragraf 52.

Jeg har en periodisk/kronisk depression, samt en prolaps og hypermobilitetssyndrom i lænden, dette gør at jeg skal have skånehensyn både fysisk og psykisk, hvilket resulterer i at jeg ikke blot kan få et hvilken som helst arbejde.

Ifølge skive tekniske skole, kan jeg gennemfører omskolingen til møbelpolstrer på 75 uger.

Vedhæfter mail, bla bla, med vidne om praktikplads
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2016, 10:07   #24
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Okay, også selvom hun allerede er ved at kigge på det?
Jeg er heldigvis ikke alene afsted til mødet, min virksomhedskonsulent er der også, som har fulgt mig i hele forløbet...
Ja, du skal aflevere en skriftlig ansøgning ved skranken i jobcentret. Husk at tage en kopi af ansøgningen og bed dem om at kvittere for modtagelsen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Men altså noget i stil med:

Jeg vil gerne ansøge om en revalidering i form af virksomhedspraktik, med revalideringsydelse efter paragraf 52.

Jeg har en periodisk/kronisk depression, samt en prolaps og hypermobilitetssyndrom i lænden, dette gør at jeg skal have skånehensyn både fysisk og psykisk, hvilket resulterer i at jeg ikke blot kan få et hvilken som helst arbejde.

Ifølge skive tekniske skole, kan jeg gennemfører omskolingen til møbelpolstrer på 75 uger.

Vedhæfter mail, bla bla, med vidne om praktikplads
Det ser fint ud
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2016, 10:24   #25
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Fantastisk, tak for hjælpen, det får jeg skrevet og printet ☺️☺️
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2016, 13:57   #26
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er der tale om elev- eller lærlæingeforløb er det arbejdsgiveren, der betaler den normale lærlingeløn. Han får således ikke yderligere udgifter.

Du får mindste overenskomstmæssige praktik-, elev- eller lærlingeløn, hvis du fx deltager i en uddannelse med elevløn, men kommunen kan yde tilskud, så du i alt får, hvad der svarer til revalideringsydelsen.

https://www.ug.dk/flereomraader/maal...e/revalidender
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2016, 14:06   #27
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Er der tale om elev- eller lærlæingeforløb er det arbejdsgiveren, der betaler den normale lærlingeløn. Han får således ikke yderligere udgifter.

Du får mindste overenskomstmæssige praktik-, elev- eller lærlingeløn, hvis du fx deltager i en uddannelse med elevløn, men kommunen kan yde tilskud, så du i alt får, hvad der svarer til revalideringsydelsen.

https://www.ug.dk/flereomraader/maal...e/revalidender
Ja, men der står også andre steder at kommunen, ved en virksomhedspraktik, ved omskoling, betaler revalideringsydelse.. Så det hele kan jo tydes på flere måder, g ved der er flere der har fået fuldt betalt revalidering....
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 09:18   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja åbenbart afhængig af flere faktorer.

Men prøv føli at søge om det, der er mest gunstig for dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2016, 07:38   #29
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Nå....blev ikke helt som jeg ønskede...har fået en revalidering, men kan ikke få lov at blive hvor jeg er, så jeg skal finde en anden praktikplads...
Er dette ikke muligt, skal der findes et helt nyt område hvor jeg så får revalidering....
Så nu skal jeg finde ud af om jeg skal i en helt anden retning, er desværre helt blank på området...
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2016, 11:28   #30
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Nå....blev ikke helt som jeg ønskede...har fået en revalidering, men kan ikke få lov at blive hvor jeg er, så jeg skal finde en anden praktikplads...
Du klager SKRIFTLIGT over, at de ikke vil lade dig blive i den virksomhed, som tilbyder dig en praktikplads.
Hvad er begrundelsen for, at du skal finde en anden praktikplads?
Det er ikke jobcentret, som skal vurdere, om en virksomhed er egnet til praktik. Prøv at snakke med skolen om den sag.

Praktikpladser er næsten umuligt at finde, og det ved jobcentret alt om! Så det lugter af, at de vil få dig til at opgive revalideringen ved at stille krav om, at du skal i praktik et andet sted. De vil gerne spare udgiften til revalideringen.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension