K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2016, 15:07   #1
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Revalidering

Jeg ved ikke om der er noget hjælp at hente herinde angående revalidering, men min sagsbehandler er ikke 5 Potter p** værd og jeg er ved at blive gammel før tid, af at skulle holde styr på alting...

Jeg er i et jobafklaringsforløb, har været i praktik i et år nu, et sted jeg er rigtig glad for at være, det har hele tiden været oplyst at der ikke er økonomi til ansættelse som det ser ud nu.

Derfor har vi håbet på en revalidering, da jeg så har mulighed for at blive på stedet....
Min chef har i sin tid fået en revalidering, betalt af kommunen og jeg ved at der også er flere der får fuld revalidering betalt af kommunen.
Min sagsbehandler vil så have at min chef skal betale lærlingeløn og så skal kommunen kun supplere op, jeg forstår ikke der er forskel på hvem der får hvad?
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 15:23   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er mig bekendt sådan det foregår, når der er tale om et lærlinge- eller elevforløb


Du kan evt se her

http://www.cabiweb.dk/lovstof/elev-og-laerlingeforloeb/

Siden er opdateret i 2013 og er ikke bekendt med nyere udgave.

Sidst redigeret af stampe; 23-05-2016 kl. 15:29.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 15:57   #3
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Så mister jeg min praktikplads hvis det er sådan det ender med at være....er sygemeldt i jobafklaringsforløb...
Og der er da ingen der vil have en lærling/ betale lærlingeløn, til en der ikke arbejder fuldtid og som er syg med hovedpine/ dårlig ryg fra tid til anden, hvor der skal tages hensyn til psyke og ryg
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 16:18   #4
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
din chef kan som kompensation for din nedsatte arbejdsevne/effektivitet søge om at få løntilskud til din løn - det er meget almindeligt at revalidering foregår på den måde.

lønstilskud gives efter nogle "satser" og kan i enkelte tilfælde dække hele lønudgiften til en lærling.

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 16:21   #5
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Gana er det noget du kan linke til noget info om? Det ville redde det hele hvis det kunne klares på den måde måske....min chef vil så gerne beholde mig, og jeg har ikke lyst til at starte forfra et nyt sted, så måske der kunne være lidt hjælp at hente der...

Kan se der står lidt i det tidligere link, men desværre ikke meget....
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 16:31   #6
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
http://www.cabiweb.dk/lovstof/virksomhedsrevalidering/

Det var lige det første der kom op da jeg googlede men tjek det ud selv - har ikke kigget det igennem...

spørg igen - hvis behov har bare ikke tid lige nu
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 17:01   #7
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Tusind tak, har nemlig så meget rod i hovedet pt at jeg har svært at overskue at søge info....men hvad jeg kan se, er det en virksomhedspraktik jeg gerne vil have egentlig, og den skal kommunen betale, men det sagsbehandler går efter er tilsyneladende ansættelse med løntilskud....

Men hvor bliver jeg dog bare i tvivl om hvad der er den rigtige løsning for mig, har aldrig fået nogen vejledning om hvad det rigtige for mig er.... Har periodisk depression og en prolaps i lænden, er på 29 timer, men vil gerne lidt længere ned i tid....så vidt jeg kan forstå indvilger man i at være selvforsørgende på alm vilkår, efter en revalidering?
Jeg er sygemeldt pga depressionen, og ved jo ikke om det er ovre efter endt revalidering.... Men revalidering er vel lig med raskmelding?

Sidst redigeret af Innaj86; 23-05-2016 kl. 18:07.
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 19:32   #8
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
hmmm mit hoved fungerer ikke helt optimalt her i dag, men jeg prøver lige... håber andre lige byder ind her også.

Har jeg forstået det rigtigt når du skriver at du er sygemeldt pgra prolaps i ?
At du er 29år?
at du er i jobafklaringsforløb?
dvs du HAR været for rehabteam og HAR fået lavet en ressprofil?
og en LÆ265?

at du arbejder 29 timer om ugen nu, men gerne vil længere ned i tid?
hvad siger arb giver til praktik med færre timer? (altså ikke noget han skal betale?)

Hvordan fungerer det med prolaps og det arbejde du har nu?

hvad vil du gerne selv?
Er der mulighed for reel læreplads der hvor du er nu? (hvis man forestiller sig at arbejdsgiver ikke skal betale) altså så du bliver faglært? eller er du allerede faglært?

hmm det var lige 20 spørgsmål til proffessoren og lige om lidt når Peter læser at vi snakker om prolaps kommer han på banen med mindst lige så mange spørgsmål - han er eksperten bla på det område, så ham skal du lytte til når han dukker op

og tag bare det hele i små bitte bidder herinde, vi er mange der har underlige hoveder der sommetider virker fantastisk godt og andre gange får vi (jeg ) skrevet noget forfærdeligt vrøvl... lad dig ikke skræmme

og husk at du selv og kun du selv bestemmer hvor meget og hvor lidt du vil fortælle, og vid at vi ikke spørger af nysgerrighed, men fordi det bliver så meget nemmere at hjælpe.

hmmm og nu lyder jeg som en eller anden der bestemmer noget herinde - det gør jeg altså ikke - overhovedet ikke, og jeg kan slet ikke tale på alles vegne... jeg gør det bare alligevel

god aften - Gana
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 22:23   #9
Innaj86
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 35
Styrke: 8
Innaj86 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
hmmm mit hoved fungerer ikke helt optimalt her i dag, men jeg prøver lige... håber andre lige byder ind her også.

Har jeg forstået det rigtigt når du skriver at du er sygemeldt pgra prolaps i ?

Jeg er sygemeldt oprindeligt pga depression, men har i forløbet fået opdaget en prolaps, samt hypermobilitet i lænden.

At du er 29år? Jeg er 30år

at du er i jobafklaringsforløb?
dvs du HAR været for rehabteam og HAR fået lavet en ressprofil?
og en LÆ265? Yes jobafklaringsforløb, har lige fået lavet ny lægeattest Idag, da den gamle efterhånden er 1.5 år gammel...har spurgt min sagsbehandler om der mon ikke også skal en ny til fra min psykolog, da den udtalelse er ligeså gammel....

at du arbejder 29 timer om ugen nu, men gerne vil længere ned i tid?
hvad siger arb giver til praktik med færre timer? (altså ikke noget han skal betale?)
29 timer nu ja, vil gerne ned på 27.5. Min chef er ligeglad bare jeg ikke knækker, hun er fantastisk!

Hvordan fungerer det med prolaps og det arbejde du har nu? Indtil videre (1år i praktikken) går det fint

hvad vil du gerne selv? Hvis jeg kunne få lov at bestemme, så fik jeg uddannelsen og blev hvor jeg var for aaaltid hehe

Er der mulighed for reel læreplads der hvor du er nu? (hvis man forestiller sig at arbejdsgiver ikke skal betale) altså så du bliver faglært? eller er du allerede faglært?
jeg er uddannet, men skal omskoles indenfor samme område. Min chef på praktikpladsen vil meget gerne lære mig op, vi fungerer så godt sammen og er begge rigtig glade for samarbejdet, det har hele tiden været gjort klart for kommunen at hun bare ikke har økonomien til en lærling

hmm det var lige 20 spørgsmål til proffessoren og lige om lidt når Peter læser at vi snakker om prolaps kommer han på banen med mindst lige så mange spørgsmål - han er eksperten bla på det område, så ham skal du lytte til når han dukker op

og tag bare det hele i små bitte bidder herinde, vi er mange der har underlige hoveder der sommetider virker fantastisk godt og andre gange får vi (jeg ) skrevet noget forfærdeligt vrøvl... lad dig ikke skræmme

og husk at du selv og kun du selv bestemmer hvor meget og hvor lidt du vil fortælle, og vid at vi ikke spørger af nysgerrighed, men fordi det bliver så meget nemmere at hjælpe.

hmmm og nu lyder jeg som en eller anden der bestemmer noget herinde - det gør jeg altså ikke - overhovedet ikke, og jeg kan slet ikke tale på alles vegne... jeg gør det bare alligevel

god aften - Gana

Det er bare fedt at der bliver spurgt så meget, så føler jeg bare der bliver lyttet ☺️ Håber det var svar nok og tusind tak for hjælpen, er rigtig lækkert lige at få en hjælpende hånd herinde, for må indrømme filmen er tæt på at knække pt... God aften ☺️
Innaj86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2016, 12:34   #10
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Innaj86 Se meddelelser
Min chef har i sin tid fået en revalidering, betalt af kommunen og jeg ved at der også er flere der får fuld revalidering betalt af kommunen.
Min sagsbehandler vil så have at min chef skal betale lærlingeløn og så skal kommunen kun supplere op, jeg forstår ikke der er forskel på hvem der får hvad?
Spurgte du sagsbehandleren om hvilken paragraf som siger, at din chef skal betale lærlingeløn og kommunen kun supplerer op?
Jeg mener ikke at en sådan paragraf findes.
Under en revalidering er du berettiget til revalideringsydelse fra kommunen.

"En revalideringsydelse svarer til det højeste dagpengebeløb, du kan få som ledig. Det vil sige 18.125 kr. (2016) pr. måned".
https://www.borger.dk/sider/revalidering.aspx

Du skal bare aflevere en SKRIFTLIGT ansøgning til jobcentret om at komme i revalidering. Husk at bede dem om at kvittere for modtagelsen.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension