K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2016, 11:08   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Sagsbehandler er ikke socialrådgiver

Min sagsbehandler er cand.mag i fransk ???? Har denne overhovedet " myndighed " til f.eks. at bevillige en revalidering og håndtere forløb for sygemeldte borgere ? Er noget overrasket...
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2016, 11:17   #2
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Ja, det tror jeg.
Måske skal du se det som noget positivt, da andre uddannelser nok ikke vil udtale sig skråsikkert, men være mere indstillet på, at undersøge forholdende.
En cand. mag er vant til at læse på højt niveau.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2016, 13:06   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Sagsbehandlere i Københavns kommunes jobcenter er konto-ansatte, uddannede som u-uddannede, som med tiden stiger i graderne til sagsbehandler, for til sidst at ende som special-konsulent !
Kommunen vælger selv hvilke kompetencer sagsbehandlere skal have !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2016, 13:11   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
https://www.ug.dk/job/erhverv-og-job...ent-i-kommuner

Job: "assistent i kommuner"
"Stillingsbetegnelser:
Assistent, Sagsbehandler, Jobformidler, Jobkonsulent, Kommuneassistenter"

"Arbejdet går især ud på at rådgive og lave sagsbehandling vedrørende lov om social service, sygedagpengeloven, sociale pensioner, hjælpemidler til handicappede og anvisning af pladser i den kommunale dagpleje og kommunernes daginstitutioner."

Mulige uddannelser: Kontoruddannelsen
https://www.ug.dk/uddannelser/erhver...toruddannelsen

Så en almindelig kontoruddannelse er i princippet nok.
(Var selv ret overrasket da jeg fandt ud af ovenstående)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2016, 19:08   #5
Carolinekbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 40
Styrke: 14
Carolinekbh er ny på vejen
Hej
Det er ikke din sagsbehandler der træffer afgørelse om eller kan bevillige revalidering, heller ikke hvis sagsbehandleren er socialrådgiver af uddannelse.
Men sagsbehandleren kan være mere eller mindre lydhør over for dit eventuelle ønske om uddannelse.
Og så igen ved sine anbefalinger ved evt teammøder/konferencer, journalnotater, de tilbud du evt får påvirke sagen uden dog at kunne afgøre eller bevillige noget.
Selv har jeg blandende erfaringer med sagsbehandlere med akademisk såvel som soc.råd. baggrund.
Venligst Caroline
Carolinekbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2016, 23:37   #6
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
sikke en gang socialrådgiver, socialformidler og cand mag man skal læse sig igennem.

Uanset titler er det revnende ligegyldigt, hvilken eller hvilke uddannelser de Susannaer , birgittaer og Hannaer har af baggrund.

Ingen interesserer sig for de kære kvinders livshistorie.
Klimaet er blevet varmere, hjernerne koldere
så fat det dog!!!
Vi kommer ingen vegne på k10
Vi skal ud i markerne og i gaderne og det uanset om vi fatter alle de links om love eller ej.
Fuck alle de links, Lad os møde op.
Lad os mødes face to face, ellers er det ligegyldigt.

Sidst redigeret af vasen; 28-05-2016 kl. 23:41. Årsag: pu ha
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2016, 01:40   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For mit eget vedkommende er jeg totalt og aldeles ligeglad med en sagsbehandlers uddannelsesmæssige baggrund.
For mig er det vigtigste, at personen gør sit arbejde ordentligt, og har en god moral.

Jeg kæmpede med kommunen i 15 år, med skiftende sagsbehandlere, og den værste der var inde over min sag underskrev sig med "diplomsagsformidler", den næst-værste var socialrådgiver.
Den sidste sagsbehandler der var inde over min sag lavede et par svipsere, som jeg klagede over til jobcenterchefen, men det til trods opførte hun sig stadig pænt, og gjorde generelt et pænt stykke arbejde. F.eks. lod hun mig selv lave den sammenfatning af det lægelige materiale, som skulle sendes til erhvervspsykologen.

Under min 15 år lange sag mødte jeg ét menneske, som gjorde en forskel i mit liv, han var konsulent hos anden aktør, og han var uddannet "i skoven".

Uanset hvor god en uddannelse et menneske har, så er dette ingen garanti for et veludført arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension