K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2016, 14:32   #1
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
At have råd til at være syg

Holdda op, det er lige gået op for mig jeg har mistet 10.000 kr brutto, på at være syg i en måned

Jeg har altid fået løn under sygdom ved nuværende arbejdsgiver, men lige pludselig har jeg kun fået sygedagpenge

Idag gik det så op for mig, at de bliver modtegnet hundred procent i ens Fleksjobtilskud, så ud over det kun scare til ca det halve af ens timeløn, ja så hakker de også meget mere af Fleksjobtilskudet

Jeg er faktisk lidt rystet, og kan konstatere jeg IKKE har råd til at være syg !!
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 00:51   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du kun har været syg i en måned og har løn under sygdom ifølge din overenskomst, skal du da have din løn.

Med hvilken begrundelse er du blevet sat over på sygedagpenge? Hvilken lov paragraf henviser de til?

p.s.
Det er rigtigt at man hvis man får udbetalt sygedagpenge bliver fuldt modregnet i fleksløntilskud, da man i den situation maks. kan få svarende til det fulde fleksløntilskud (17745). Se § 4 i denne https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164057

Sidst redigeret af Akvamarin; 27-05-2016 kl. 00:54.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 09:07   #3
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Ingen paragraffer, de er bare ikke til at hugge og stikke i, og der står intet i min kontrakt om hvad der sker under sygdom

3F har ikke gjort noget, selvom jeg har rykket for det, men han har så også indrømmet at han ikke har så meget forstand på fleksjobber ��

Regnestykket ser sådan her ud :

Normal løn : 12.400 kr, sygedagpenge 6.900 kr, og havde min arbejdsgiver så i det mindste givet mig sygedagpenge og fået refusion fra kommunen, var jeg kun modregnet 2.070 kr, i stedet for 6.900 kr, altså 4.830 kr mindre

Så mit tab er brutto : 10.330 kr

Jeg forstår heller ikke hvorfor kommunen ikke gør noget for at hjælpe mig, andet end at de jo "spare" 4.830 kr, ved ikke at vejlede
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 10:08   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AJT Se meddelelser
Ingen paragraffer, de er bare ikke til at hugge og stikke i, og der står intet i min kontrakt om hvad der sker under sygdom

3F har ikke gjort noget, selvom jeg har rykket for det, men han har så også indrømmet at han ikke har så meget forstand på fleksjobber ��

Regnestykket ser sådan her ud :

Normal løn : 12.400 kr, sygedagpenge 6.900 kr, og havde min arbejdsgiver så i det mindste givet mig sygedagpenge og fået refusion fra kommunen, var jeg kun modregnet 2.070 kr, i stedet for 6.900 kr, altså 4.830 kr mindre

Så mit tab er brutto : 10.330 kr

Jeg forstår heller ikke hvorfor kommunen ikke gør noget for at hjælpe mig, andet end at de jo "spare" 4.830 kr, ved ikke at vejlede

Jeg synes du skal bede 3F gå ind i sagen. Det er et brud op overenskomsten hvis du er ansat som funktionær med løn under sygdom. Hvis den 3F rep du har talt med siger han ikke ved meget, så anmod om at få en der ved noget. Sig at du mener overenskomsten er brudt.

Eller ring ind til hovedkontoret for 3F og fremlæg din sag.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension