K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2009, 19:06   #61
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommentarer vist overflødige.... suk!!!

Kommentarer er vist overflødige... læs selv.


Citat:
Alle sager om hjælp på det sociale område skal behandles i overensstemmelse med dels de regler, der regulerer den ydelse, der skal præsteres over for borgeren, dels de generelle og specielle forvaltningsretlige regler, der gælder for sagsbehandlingen efter bl.a. forvaltningsloven og lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.



I artiklen kritiserer formanden for Dansk Socialrådgiverforening nyere lovgivning på det sociale område for ikke at tage tilstrækkeligt hensyn til retssikkerheden. Jeg er ikke enig i denne kritik.



Regeringen ønsker generelt at øge borgernes retssikkerhed og styrke den enkeltes position i forhold til de sociale myndigheder igennem klare og enkle regler, der er let forståelige for borgerne og enkle at administrere for kommunerne, således at fokus kan koncentreres om indsatsen over for den enkelte borger, der har brug for hjælp.

Bl.a. har regeringen – netop med henblik på at styrke retssikkerheden for de borgere, som henvises til sociale dag- eller døgntilbud – med virkning fra 1. januar 2007 indført regler i lov om social service om, at en afgørelse om ret til et tilbud efter loven skal beskrive den konkrete indsats, som kommunen har besluttet at iværksætte og formålet med indsatsen. Reglen betyder, at borgeren kan udnytte de retssikkerhedsgarantier, som lovgivningen indeholder, i forbindelse med både kommunens behandling af ansøgningen om et tilbud efter den sociale lovgivning og kommunens behandling af beslutningen om, hvordan afgørelsen vil blive ført ud i livet.



Der kan i øvrigt henvises til regeringens afbureaukratiseringsprogram, der har til hensigt at forbedre lovkvaliteten og fjerne overflødige procesregler for dermed at lette sagsbehandlingen for kommunerne.



I forhold til handicapområdet, som der spørges konkret til, er det min opfattelse, at nyere lovgivning fuldt ud tilgodeser den enkelte borgers retssikkerhed.


Regeringen har på handicapområdet taget en række initiativer til yderligere højnelse af retssikkerheden. Som et eksempel herpå kan nævnes projektet ”den koordinerende sagsbehandler”, hvor der bl.a. er udviklet en række koordinationsredskaber, der kan være med til at skabe et bedre grundlag for en helhedsorienteret indsats for borgerne.



Karen Ellemann
http://www.ft.dk/samling/20081/almde...814/713137.HTM

Og så den her.... Stakkels Peter... det er som at slå vand på en gås med det kæmpe arbejde.

Citat:
Kære nævnsmedlemer



Her lige inden sommerferien vil jeg give jer en kort orientering om vores ressourcemæssige situation, som mildest talt ikke ser godt ud.


Vi har oplevet en stor stigning i sagstilgangen på begge nævnsområder i år i forhold til sidste år.


I de første 5 måneder af 2008 oprettede vi 478 Beskæftigelsesankenævnsssager og 580 Social Nævnsssager. De tilsvarende tal for 2009 er 639 og 787, hvilket for begge nævn under et svarer til en stigning på 35 %.



Det er gået modsat med vores ressourcer , idet vi nu har ca. 1 årsværk mindre til rådighed end vi havde sidste år.



Som en naturlig konsekvens heraf er vores samlede sagsbeholdning for begge nævn i løbet af årets første 5 måneder vokset fra ca. 600 til ca. 1000. Dette er sket til trods for en stadig stigende produktivitet. Den stigende sagsbeholdning vil nødvendigvis på sigt medføre en tilsvarende stigning i sagsbehandlingstiderne.


Desværre er der ikke udsigt til en snarlig bedring af situationen, men tværtimod en forværring.



Situationen er nemlig den, at Indenrigs- og Socialministeriet har pålagt Statsforvaltningen at ”tilpasse” budgettet, således at vi på årsbasis bruger ca. 4 millioner kr. mindre end vi gør nu.
(MIN KOMMENTAR: Læs lige ovenfor, hvad Indenrigs- og Socialministeren praler ad.)

Som en konsekvens heraf er vi nødsaget til at reducere medarbejderstaben med ca. 12 stillinger (ud af ca. 90). Dette sker ved en kombination af naturlig afgang, nedlæggelse af midlertidige stillinger og direkte afskedigelser.



Da det ikke kun er i nævnskontoret, at den ressourcemæssige situation er alvorlig, kan det ikke undgås, at de pålagte nedskæringer også vil komme til at påvirke nævnskontoret. Misforholdet mellem ressourcer og opgaver vil – alt andet lige - blive endnu større. Vi kan selvfølgelig håbe på, at sagstilgangen falder, men så længe den økonomiske krise fortsætter, er det næppe sandsynligt.



Vi vil naturligvis til stadighed gøre hvad vi kan for at opretholde en høj produktivitet og god kvalitet i sagsbehandlingen med de ressourcer, som vi nu engang har, men må desværre stille jer i udsigt, at det indtil videre vil blive med stadig stigende sagsbehandlingstider.


På trods af disse dystre udsigter vil jeg ønske jer alle en god sommer. Jeg selv holder sommerferie fra i morgen og indtil udgangen af uge 28.



Med venlig hilsen



Frede Fisker



Statsforvaltningen Nordjylland

Slotspladsen 1, 9000 Ålborg

Telefon 7256 8700, Fax 9631 0020

E-post: [email protected]

Hjemmeside: www.statsforvaltning.dk

http://www.ft.dk/samling/20081/almde...410/712822.HTM


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 20:00   #62
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Det viser jo bare at FR Karen Elleman lever på en anden planet, måske den samme som alle de øvrige politikere det heller ikke forstår dansk!!

Tja, det er jo nok kun forbeholdt "proletariatet" at kæmpe for sandheden og retfærdigheden -deri er der jo intet nyt

Peter, hold ud og hold ved for:

Vi overgir os aldrig og vi tar ingen fanger
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2009, 08:17   #63
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Buster og jer andre.

Jeg har lovet at sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 er min opgave. Denne bliver løst inden jeg tager den sidste kørestolstur.

Uanset hvad forskellige minister, politikere eller fagforeninger mener.

Karen Ellemann, har jeg ikke brugt meget tid på, da hun snart vil blive udskiftet. Glem ikke at vi nu er på vores 3die minister, siden k10s tilblivelse.

Forudsætningen for denne opgave er at vi lever i et retssamfund hvor lovgivningen også skal overholdes for arbejdsløse, flexjobber, pensionister, jyder, parkistaner og andet godtfolk. Så vi vinder.

Mange hilsner
Peter særdeles stædig i dette spørgsmål.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 07:20   #64
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære alle.

Følgende er tilsendt Folketingets socialudvalgsmedlemmer samt andre:

http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...U/00000002.htm

1) gå til socialudvalget
2) alle dokumenter
3) dokumenter omdelt juli 2009
4) alm del bilag 392

Hilsen
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-08-2009 kl. 07:29.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 11:35   #65
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tlgiv, men er noget så fatsvag så jeg kan simpelthen ikke finde det, øv!

-men er da sikker på at det er rigtig godt når det kommer fra dig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 12:40   #66
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det direkte link er her:


http://www.ft.dk/samling/20081/almde...392/704844.HTM


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 16:56   #67
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
zuza, du er da bare for.................

Det var da et suverænt brev/opfordring Peter, og ja, så kan vi jo kun håbe at det vil blive taget seriøst -og at vi får et lige så seriøst svar
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 22:46   #68
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak,Zuza Tak, Buster.

Vores påstand her på k10 om kommunernes BEVIDSTE lovovertrædelse af Retssikkerhedsloven har vores særdeles aktive kollegaer på Muskelsvindfonden endnu engang påvist og fulgt op på. Tak, for det.

Læs følgende: http://www.muskelsvindfonden.dk/hand...ash=5660634587

Opfordring til at følge med på Muskelsvindfondens hjemmeside gives hermed. De er skrappe og frie i tonen.

Fra samme skuffe vil der her på tråden kommen en opfølgning på min klage over Tårnby kommunes bevidste lovovertrædelse indgivet til Statsforvaltning Hovedstaden. Som pt overvejer en tilsynssag. Trods sagen er let og ukompliceret.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-08-2009 kl. 22:49.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 02:53   #69
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Peter.... Lidt off-topic...

Jeg gjorde, som du sagde. Ja, interessante formuleringer på deres hjemmeside... "Når man får mad, behøver man ikke sko."

Men her har jeg en for tidlig "julegave" til dig... noget du har ønsket dig.

Prøv at skrive "Muskelsvindler" i søgefeltet, så finder du "gaven" til kun 64 kroner... og til andre priser. Brugt, men sikkert ikke slidt. Nogle er helt nye.

http://www.antikvariat.net/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 09:57   #70
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Zuza.

1000 tak for den fine "julegave" hvor herligt. Du får hermed et stort vådt kæmpekys på din smukke pande. Tak.

Med ønsket om en glædelig Jul

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension