K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2011, 15:48   #21
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
En god veninde, førtidspensionist efter de gamle regler, går bare til tandlægen. Kommunen dækker 85% af regningen, hvilket jo er FLOT!
Men det er åbenbart lidt mere tricky på de nye regler....
gid det bare var sådan på de gammel regler før 2003 der spiller jo mange ting ind det regnes ud efter heldbredstillæget. og bor man sammen med en bare der er på kontanthkælp udgør det = 0 i hjælp.så som sagt det er ikke bare 85% tildskud
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 18:21   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
gid det bare var sådan på de gammel regler før 2003 der spiller jo mange ting ind det regnes ud efter heldbredstillæget. og bor man sammen med en bare der er på kontanthkælp udgør det = 0 i hjælp.så som sagt det er ikke bare 85% tildskud
Nej, man bliver desværre straffet hvis man har en familie
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 18:23   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Du ved godt, at flere tandlæger idag tilbyder fuld narkose ikk?

Ellers må du have lidt musik i ørerne, og tvinge dig selv til at tænke på noget andet (læs knib øjnene sammen)

Hilsen en der også lider sindssygt af tandlægeskræk.

Ps. Husk på hvor fedt det bliver, når du til sommer kan smile igen til alle der smiler til dig
Uha, narkose tør jeg da SLET IKKE, så hellere almen bedøvelse. Tror jeg er en af de få der har fået foretaget en brystoperation i lokalbedøvelse (fordi jeg ikke turde narkosen) - lægerne havde aldrig prøvet det før......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 21:37   #24
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 15
Loppen er ny på vejen
Helene: Allerførst held og lykke med det hele.

Det med at blive bedøvet i hele underkæben lyder bare ubehageligt.
Er det nødvendigt at lave begge sider samtidig - kan hver side ikke laves på to forskellige dage?
Jeg skulle selv for noget tid siden have lavet noget i begge sider af underkæben og troede det kunne klares på én dag, men tandlægen sagde, at man helst ikke bedøver i begge sider samtidig, fordi det er en ubehagelig fornemmelse.
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 23:07   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg må lige spørge hende - måske har jeg misforstået noget, vil også have det bedst med en kvart mund af gangen
Og jeg bestemmer forhåbenlig selv.........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 09:14   #26
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Uha, narkose tør jeg da SLET IKKE, så hellere almen bedøvelse. Tror jeg er en af de få der har fået foretaget en brystoperation i lokalbedøvelse (fordi jeg ikke turde narkosen) - lægerne havde aldrig prøvet det før......:D
Er du sviller du er modig quinde
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 11:47   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker ofte, hvis jeg skulle komme til at fejle noget der kun kan ordnes via narkose, så dør jeg!

Ellers skal de dope mig (uden min viden) så jeg går ud som et lys og ikke aner at de lægger mig i narkose.

Frygteligt at have det sådan. Sad faktisk i går aftes og tænkte, hvad vil du helst, narkose eller bedøves i munden, og der var svaret naturligvis bedøves i munden. Nu er det lige som om jeg har det lidt bedre med det hele, fordi jeg kan finde et alternativ der er meget meget værre end det jeg skal.....
Jeg kan også få det bedre hvis jeg fx tænker, hvad vil du helst, have ordnet tænder eller blive opereret i øjet - så er det klart tænderne, eller hvad vil du helst have ordnet tænder eller blive opereret i hjertet, ok, klart tænderne.
Så der er jo i virkeligheden 1000 ting der er meget værre, og hvis jeg pisker en stemning op længe nok, jamen så er det jo i småtingsafdelingen jeg er....nogle går gennem endnu værre ting!!
Det kan faktisk godt berolige mig lidt

Jaja, jeg er stemplet som professionel tosse, så la' mig bare....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 11:54   #28
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Er altså sikker på, at du får ordnet det i etaper...kan ikke tro han rydder undermunden a' en gang.

Jeg har ligeså stor angst som du for narkose (skrev faktisk børnetestamente da jeg skulle opereres i ryggen, fordi jeg som du er sikker på at jeg dør undervejs)

Mht tandlægen, så kaster jeg op før besøgene simpelthen af angst tror jeg, så jeg forstår dig skam godt.

Men igen.....Mod på, du bliver så glad bagefter
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 13:48   #29
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
de gamle historier min bedstefar fortale mig , var den rene svir.....

da han blev 14, måtte han selv bestemme sin konfirmations-gave .... enten en arbejderkrøder (lommeur).. eller skal smeden komme med et nyt finno finno gebis......

han forestod samtidig udtrækningen af de resterende ormestukne stumper der måtte være retur fra det originale tandsæt .... dette var fra eders ace dk.....

som ikke ejer 2 pløkker der støder sammen i kæften AAAAAAAALT bliver most....

ser skide godt ud når vi er til Fam tam tam...... men jeg ejer ikke kongens mønt ... og har efterfølgende 3 sider for mig selv i R.K.I.

håber der er vindere i tandfeens lotteri iblandt jer

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 00:54   #30
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Roooolig Helene
med den omgang du skal have lavet, får du helt sikkert en pæn slat penge.

Og skulle der ( hvilket virker usandsynligt - børnepenge m.m. er IKKE en indkomst der regnes med i den forbindelse) forekomme en restbetaling til dig, kan den afdrages i små bidder.

Kender en enlig på pension (ny), der lige har fået bevilget for knap 15.000 kr. tandarbejde og selv skal lægge knap 1200.

Tandlægeoverslaget skal forbi en tandlægekonsulent, der skal bedømme om arbejdet er rimeligt og nødvendigt.

Det tager højst et par uger at få svar - du har jo tydeligvis ondt - ikke sandt?! (husk at gøre højlydt opmærksom på det til din SB)

Ham jeg kender 's tænder var ikke halvt så slemme som dine lyder, så det går garanteret igennem.

Du tager noget kraftigt beroligende fra dine gemmer, får sprøjter hos tandlægen, og tager en ipod i ørerne.

Og ja, bliver hentet når du skal hjem, og så på sofaen med film og stærke smertestillende - så er du allerede bedre efter et døgn.

Det skal nok gå.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægehjælp. Gerbilwoman Alt det andet 17 20-06-2012 18:12
Tandlægehjælp..... phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 06-12-2011 16:23
Tandlægehjælp? Pinny Alt det andet 1 19-11-2011 19:39
Tandlægehjælp Atheist87 Alt det andet 20 26-01-2011 23:19
Tandlægehjælp - §82 zuza Nyt om loven 0 10-09-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension