K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2011, 19:09   #21
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane
Hej alle.
tusind tak for alle jeres støttende ord.
Jeg har klaget over sagbehandlingen nu. Den er sendt til både sagsbehandler selv og til jobcenterchefen.
Så må vi ta den derfra - vil ikk finde mig i at loven bare ignoreres

så - I'M BACK

Skidegodt, Egon........ , øhhh, .... victoriane

Godt at du har en plan.


( victoriane er en MAND )
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 19:32   #22
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
jep! Idag har jeg så fået fint brev fra kommunen. En invitation fra sektionslederen til at deltage i et personligt møde sammen med hende og socialrådgiveren hvor de vil forsøge at besvare alle mine spørgsmål....

Men - det har jeg slet ikke lyst til - efter at jeg kan se, hvordan der manipuleres med alt hvad der bliver SAGT, så bliver jeg nødt til at bede dem om at forklare mig de pågældende ting på skrift.

Så må jeg se, hvad de siger til dét. Men jeg kan ikke holde til flere nyttesløse samtaler.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 19:39   #23
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
DET ville jeg også vælge - på skrift, tak!

DOKUMENTATION! Alt andet kan der løbes fra...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 23:28   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Men - det har jeg slet ikke lyst til - efter at jeg kan se, hvordan der manipuleres med alt hvad der bliver SAGT, så bliver jeg nødt til at bede dem om at forklare mig de pågældende ting på skrift.
Jeg har desværre svært ved at tro på, at du kan få dem til at give dig noget fornuftigt på skrift.

Hvis du vælger at deltage i mødet kan du gøre det, at du optager mødet med de enmp3'er eller på din telefon, hvis den kan det.

Derefter kan du skrive et referat på baggrund af optagelsen, og lave en cd med optagelsen på, og så aflevere både referatet og cd'en ved jobcenterets skranke og selvfølgelig få en kvittering på, at de har modtaget det.

Nederst på siden med referatet skriver du, at cd'en er vedlagt som bilag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 01:25   #25
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Hvor "tarveligt" det end lyder, er jeg glad for at være herinde, læse alle jeres indlæg (eller ikke dem alle, har allerede brugt MANGE Timer herinde) og nu se, at jeg i den grad IKKE er alene i alt det her "system Danmark", hvor man bare i den grad føler sig trådt på og spyttet på, som der bliver udtrygt her i tråden.

Da jeg startede med mit forløb, havde jeg "kun" fysiske smerter, nu er jeg simpelthen totalt nedkørt psykisk også.
Man bliver bare trampet på, latterlig gjort og nedgjort, talt hen over eller talt ned til.

Har ikke givet op endnu, men har været lige på grænsen til det, rigtig mange gange.
Folk der ikke selv har prøvet det, forstår knapt hvad det vil sige at leve med smerter hver dag og de tror nærmest at man overdriver, når man skriver hvordan man bliver behandlet.

Desværre har mange raske, nok i deres eget aktive liv og syntes at mange syge, bare skal tvinges ud i noget, for så kan de jo godt...

Jeg bliver som dig, Victoriane, også bare SÅÅÅÅÅ træt og bliver nu fysisk syg, hver gang jeg skal til et møde.
Jeg vil også have ALT på skrift, men ville inderligt ønske, at jeg HAVDE optaget de ting de sidder og siger til mig, for så ville andre måske forstå, hvordan man bliver behandlet.

Nogle gange føler jeg, at hvis vi syge var et dyr, ville de aflive os på stedet.
Men det kan man jo ikke med mennesker, derfor behandler de os istedet for som dyr, nærmest.
Og hvis de bare kan spare penge, så er det super.
Pyt med at vi er levende mennesker bagved, der skal hjem og hænge samme og nogle af os har en familie også.
Min familie er også ved at koge over af vrede, når jeg gang på gang kommer hjem og fortæller hvordan jeg bliver behandlet.
Og fordi jeg er enlig mor, bruger kommunen mit barn som trumpkort, hver gang jeg ikke makker ret.
Så er det " så må vi hellere kontakte Børn & Unge.. For din datter kan jo ikke trives, hvis du virkelig har det så skidt fysisk & psykisk som du påstår..."
Eller da de stoppede min udb. og jeg spurgte dem hvordan jeg skulle købe mad ?!
"Så må vi hellere kontakte Børn & Unge og lave en underretning på din datter, for i Danmark har du forsørger-pligt, og du kan jo ikke forsørge din datter..."

Jeg laver en tråd med min "historie" senere, så kan i læse hvordan jeg er blevet behandlet (og nej det er ikke fri fantasi/eller skjult kamera, desværre), måske nikke genkendende til meget af det og komme med råd til mig senere (hvilket jeg håber på), det hele er bare så omfattende, at jeg liiiiiiiiiige skal tage mig sammen...
Kiggede i min sagsmappe igår, åhhh gud...
Så mister jeg helt pusten, kender i det ?!

Jeg håber at du får noget positivt ud af din klage, når du læser min sag (hvis du orker dette), så ved du, at du IKKE er alene, men også hvordan en kommune kan sno sig ud af tingene.

til jer alle sammen herfra.
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 18:04   #26
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser

Skidegodt, Egon........ , øhhh, .... victoriane

Godt at du har en plan.


( victoriane er en MAND )
Ups! Men hvad lidt tøsedreng er der vel tilbage i ham - .

Og uanset at victoriane er en mand. så er det stadig dejligt at se ham ikke bare giver op ... Husk på at sammen er vi stærke :-)
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 19:24   #27
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Det er nemlig rigtigt:-) bortset fra at idag har konen overtaget tastaturet

Vi har idag skrevet til sektionslederen at min mand ikke har mod på et møde med sagsbehandleren, da han stadig er drænet efter sidste møde.

At det føles krænkende at sagsbehandleren ikke synes at notere hvad der bliver sagt og ikke vil indhente lægeerklæring med mindre lægekonsulenten vurderer det er nødvendigt.

Og så har han beskrevet situationen hjemme ved os, som det har været det sidste år. Det har været et virkeligt hårdt år

jeg har haft et stort ønske om at min mand klarede sig så godt igennem arbejdsprøvningen som muligt. Men det har osse betydet, at jeg har måttet stå alene med både vores fælles barn og min mands to børn hveranden weekend og i ferier.

jeg har jo heldigvis kunnet sove midt på dagen, da vores søn er i dagpleje fra 9-15. Nogle gange ad 2 omgange. Og det er helt nødvendigt - desværre.

Men at min mand har haft mange smerter dagligt for at kunne bidrage med 7 timer effektivt arbejde ugentligt - dét har haft stor betydning for hans mulighed for at have psykisk overskud til børnene.

Han lukker sig inde i sig selv, og jeg forstår ham faktisk godt. Det er nok derfor vi overhovedet har holdt sammen.

Da vi begge forstår, hvad det vil sige ikke at have overskud. Vi har været hinandens "krykker" førhen, hvor jeg var den fysisk stærke og han var dén med psykisk overskud. Det oplevede jeg under barslen, hvor lægerne anbefalede at min mand holdt al barslen sammen med mig, så vi kunne støtte hinanden med at give vores søn, der er født før tid, den bedste start.

Vores læge skrev sidste år at min mand havde "hustru med særlig brug for assistence". Dén slog - først blev jeg vred, og så ked af det.

Kunne jeg ikke bidrage med noget?? JO jeg kunne da, og jeg vidste jo selv, at jeg havde knoklet HÅRDT hele sidste år for at beskytte børnene ALT JEG KAN!

At der var foretaget en §50 udersøgelse, der viste at alt gik SUPER GODT med vores søn.

Men jeg er blevet klogere - jeg har måtter erkende, at min læge jo har ret.
Jeg HAR brug for støtte fra min mand til at passe børnene. '

Han viste jo under barslen at han med den helt nødvendige ro i kroppen, fik dét overskud psykisk, der gjorde at han fik OVERSKUD til sine 3 børn. OG det gav MIG mulighed for at have en dårlig dag.

Men det har da ikke været en nem erkendelse. For nogle af os. Det er ikke rart at føle at man ikke kan dét man gerne ville. Men jeg synes osse det er vigtigt at erkende sine begrænsninger og sige nok er nok.

Det ER ikke holdbart i længden, at jeg står alene med det hele. Men når vi er to, så er vi tilsammen én stærk hel person.

Men det er nok svært at forstå for folk, der har større overskud både fysisk og psykisk.

At jeg er bipolar/maniodepressiv og har perioder med angst, er jo ikke noget jeg har valgt. Og efter at have overskredet mine egne grænser i ÅREVIS, så har jeg indset at det er vigtigt og OK at bede om hjælp. Det er bedre at gøre det FØR det hele brænder sammen end senere.

Min mand har forklaret dette i brev til sektionslederen i kommunen.

Kommunen presser os rigtigt meget ved at kræve at min mand skal i aktivering og efterfølgende virksomhedspraktik. I har hørt historien nogle jer ihvertfald.

Vi siger stop nu - for børnenes skyld. De har krav på en far, der kan være til stede psykisk, når nu ikke han kan fysisk.

Og så har han bedt om at de svarer skriftligt på klagen.. - Nu må vi se.

Og hej med jer - I er gode mennesker
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 21:02   #28
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
godt du brugte tid på at klage
og komme tilbage

ikke at lade dig kue
ej heller denne uge

at du er en mand med en kone
ændrer ikke en tone

helt og aldeles uden lige
med profil som pige

måske indbygget "sejr" som navn
kan gøre dig gavn

når gode argumenter og fælles gejst
sagen din får rejst
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 21:30   #29
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
maybeline2you er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Det er nemlig rigtigt:-) bortset fra at idag har konen overtaget tastaturet

Vi har idag skrevet til sektionslederen at min mand ikke har mod på et møde med sagsbehandleren, da han stadig er drænet efter sidste møde.

At det føles krænkende at sagsbehandleren ikke synes at notere hvad der bliver sagt og ikke vil indhente lægeerklæring med mindre lægekonsulenten vurderer det er nødvendigt.

Og så har han beskrevet situationen hjemme ved os, som det har været det sidste år. Det har været et virkeligt hårdt år

jeg har haft et stort ønske om at min mand klarede sig så godt igennem arbejdsprøvningen som muligt. Men det har osse betydet, at jeg har måttet stå alene med både vores fælles barn og min mands to børn hveranden weekend og i ferier.

jeg har jo heldigvis kunnet sove midt på dagen, da vores søn er i dagpleje fra 9-15. Nogle gange ad 2 omgange. Og det er helt nødvendigt - desværre.

Men at min mand har haft mange smerter dagligt for at kunne bidrage med 7 timer effektivt arbejde ugentligt - dét har haft stor betydning for hans mulighed for at have psykisk overskud til børnene.

Han lukker sig inde i sig selv, og jeg forstår ham faktisk godt. Det er nok derfor vi overhovedet har holdt sammen.

Da vi begge forstår, hvad det vil sige ikke at have overskud. Vi har været hinandens "krykker" førhen, hvor jeg var den fysisk stærke og han var dén med psykisk overskud. Det oplevede jeg under barslen, hvor lægerne anbefalede at min mand holdt al barslen sammen med mig, så vi kunne støtte hinanden med at give vores søn, der er født før tid, den bedste start.

Vores læge skrev sidste år at min mand havde "hustru med særlig brug for assistence". Dén slog - først blev jeg vred, og så ked af det.

Kunne jeg ikke bidrage med noget?? JO jeg kunne da, og jeg vidste jo selv, at jeg havde knoklet HÅRDT hele sidste år for at beskytte børnene ALT JEG KAN!

At der var foretaget en §50 udersøgelse, der viste at alt gik SUPER GODT med vores søn.

Men jeg er blevet klogere - jeg har måtter erkende, at min læge jo har ret.
Jeg HAR brug for støtte fra min mand til at passe børnene. '

Han viste jo under barslen at han med den helt nødvendige ro i kroppen, fik dét overskud psykisk, der gjorde at han fik OVERSKUD til sine 3 børn. OG det gav MIG mulighed for at have en dårlig dag.

Men det har da ikke været en nem erkendelse. For nogle af os. Det er ikke rart at føle at man ikke kan dét man gerne ville. Men jeg synes osse det er vigtigt at erkende sine begrænsninger og sige nok er nok.

Det ER ikke holdbart i længden, at jeg står alene med det hele. Men når vi er to, så er vi tilsammen én stærk hel person.

Men det er nok svært at forstå for folk, der har større overskud både fysisk og psykisk.

At jeg er bipolar/maniodepressiv og har perioder med angst, er jo ikke noget jeg har valgt. Og efter at have overskredet mine egne grænser i ÅREVIS, så har jeg indset at det er vigtigt og OK at bede om hjælp. Det er bedre at gøre det FØR det hele brænder sammen end senere.

Min mand har forklaret dette i brev til sektionslederen i kommunen.

Kommunen presser os rigtigt meget ved at kræve at min mand skal i aktivering og efterfølgende virksomhedspraktik. I har hørt historien nogle jer ihvertfald.

Vi siger stop nu - for børnenes skyld. De har krav på en far, der kan være til stede psykisk, når nu ikke han kan fysisk.

Og så har han bedt om at de svarer skriftligt på klagen.. - Nu må vi se.

Og hej med jer - I er gode mennesker
At det lige nu er konen der har overtaget tasterne, viser bare over for mig, at selv om I har en svær tid. så står I sammen og kæmper for en bedre tilværelse. Det har jeg stor respekt over for.

Jeg er også sikker på, at mange andre her på k10 kender til det du beskriver, nemlig følelsen af at være magtesløs i et system, som ikke har for vane at lytte særlig meget til, hvad du som borger har at sige.

At erkende at man ikke magter mere, er et rigtig langt og vigtig skridt på vejen til at få det bedre, fordi man bliver bevidst om, at høre den lille alarmklokke som ringer, når grænsen er ved eller bliver overtrådt.
Dét er mega hårdt, at nå til den erkendelse, men det handler om, at få sagt STOP! i tide og det har i gjort nu.

Jeg håber at der falder ro på hjemme hos jer og ønsker jer det bedste fremover.

Mange tanker og knus
maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 13:04   #30
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
tusind tak for støtten.

Det lader nu til at aktiveringsstedet har snakket med min sagsbehandler og spurgt hvad der videre skulle ske med mig. Sagsbehandler siger til dem, at jeg bare skal fortsætte med at melde mig syg hver dag og fortsætte i aktivering.

Det er nu en måned, hvor jeg har ringet ind dagligt og meldt mig syg - og stadig beder sagsbehandler ikke om lægeerklæring fra egen læge.

Gi'r det mening???
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God nyhed herfra!!! Mama Spørgsmål ang fleksjob 15 02-08-2011 23:36
Lidt nyt herfra hopper Alt det andet 14 30-04-2010 09:23
Lidt nyt herfra. Maj-Britt Dit og Dat 0 22-05-2008 08:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension