K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2012, 13:42   #51
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ja, vi overvejer Thailand om nogle år, når min mand ikke skal jobbe så meget mere, men synes det er svært at finde ud af hvad og hvor man betaler - for er det helt reelt at man betaler fuld skat i Danmark, når man aldrig er der? Ikke kan bruge f.eks. sygehus og lign., de yder jo ikke hjælp til man selv skal betale i f.eks., Thailand?

Grunden til Thailand er at jeg får så meget smertefrihed, at jeg muligvis kunne leve uden medicin dernede, det vil jeg næsten gøre alt for


Nogen der kender til det?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 19:37   #52
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amk21 Se meddelelser
Hejsa

Jeg bo i Tyrkiet,og få FTP efter det ny regler.
Jeg har haft en forsikring for tabte arbejdsfortjeneste hos PFA gennem min arbejdsgiver,som betaler nu en vis beløb over for min ftp om måneden.

Jeg forstår ikke,at hvorfor skal jeg betale 50% skat af det private pension,og jeg fik kun 50% nedslæg i skat af min almindeligt ftp.

Kender nogen reglerne om det,at hvorfor jeg er ikke fuld skattefrit i Tyrkiet,som andre ftp modtagere her?


mange tanker & kram
Måske har det noget at gøre med, hvornår du er flyttet officielt dertil?

I 'gamle dage' var der også fuld skattefrihed for alle typer pensionister i Spanien, men den lov blev ændret for nogle år tilbage, så folk der efterfølgende flytede derned (og måske andre steder - Tyrkiet??) blev beskattet.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 19:41   #53
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Ja, vi overvejer Thailand om nogle år, når min mand ikke skal jobbe så meget mere, men synes det er svært at finde ud af hvad og hvor man betaler - for er det helt reelt at man betaler fuld skat i Danmark, når man aldrig er der? Ikke kan bruge f.eks. sygehus og lign., de yder jo ikke hjælp til man selv skal betale i f.eks., Thailand?

Grunden til Thailand er at jeg får så meget smertefrihed, at jeg muligvis kunne leve uden medicin dernede, det vil jeg næsten gøre alt for


Nogen der kender til det?
Det MÅ der simpelthen være på det her forum: http://www.udvandrerne.dk/
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 12:12   #54
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Det MÅ der simpelthen være på det her forum: http://www.udvandrerne.dk/
Synes ikke umiddelbart de har noget derom, har læst den side længe, men ellers tak ;-)
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 17:49   #55
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Pia: kan du ikke stille spørgsmålet på et forum derinde - de skriver da flittigt løs, så nogen burde svare dig.

Jeg er også RET vild med Thailand - kigger gerne forbi, hvis du flytter dertil
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 08:16   #56
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Pia: kan du ikke stille spørgsmålet på et forum derinde - de skriver da flittigt løs, så nogen burde svare dig.

Jeg er også RET vild med Thailand - kigger gerne forbi, hvis du flytter dertil
He he - jammen helt ærligt, så har jeg det sådan at jeg gerne vil dele det en smule op.....så måske er problemet ikke så stort, men hvis man nu VIDSTE noget, var det nemmere at træffe afgørelser....og jeg ved jo de nye regler spiller ind og troede at nogen herinde måske var berørt og derfor VIDSTE noget

Jeg vil nok helst bare ca. 3 mdr fra januar - det er de mdr der påvirker mine smerter mest herhjemme - så de bare blir 1000 gange værre, derfor

Men nu har vi huset, så kan vi jo se hvad der sker ikk da
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 08:46   #57
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Grunden til Thailand er at jeg får så meget smertefrihed, at jeg muligvis kunne leve uden medicin dernede, det vil jeg næsten gøre alt for
Jeg forstår ikke lige denne udtalelse. Hvordan giver Thailand dig smertefrihed?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 14:14   #58
Casper Holm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Casper Holm er ny på vejen
Hej Jens.

Jeg har lige fået førtidspension, og er meget i Tyrkiet, kan jeg så rejse derned pernament med min førtidspension, du må meget gerne skrive til mig på min mail [email protected]
Casper Holm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 16:51   #59
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Casper Holm Se meddelelser
Hej Jens.

Jeg har lige fået førtidspension, og er meget i Tyrkiet, kan jeg så rejse derned pernament med min førtidspension, du må meget gerne skrive til mig på min mail [email protected]
Det kan du godt men du bliver kun skattefri hvis du kun for din pension det ofenlige og ikke fra noget fra et evt pensions selskab.....men de vil hvist nedsætte fp på ny ordning der rejser ud efter 1 jan 2013 57000 brutto som enlig og 49000 som andet.....ved ikke om det er vedtaget men det bliver det garanteret......
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 17:24   #60
Casper Holm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Casper Holm er ny på vejen
Så i princippet skal jeg rejse fra Danmark inden d. 1. januar ?, og hvordan gør man det sådan praktisk ?, og kommer jeg så ikke under de nye regler. ? og mange tak for hjælpen.
Casper Holm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lidt godt nyt til udlandsdansker philippiens Politik og Samfund 4 13-01-2012 12:43
Beskatning? Løbende udbetalinger af Tab af erhvervsevne privat tegnet pensionsordning 1futfe Alt det andet 14 26-06-2011 20:31
beskatning ? slagteren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-11-2010 22:41
Udlandsdansker Misskatt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 03-11-2009 21:18
beskatning brammer Spørgsmål ang fleksjob 13 07-04-2009 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension