K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2009, 17:03   #1
Misskatt
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Misskatt er ny på vejen
Udlandsdansker

Hej!

Jeg er født i Danmark af danske forældre og boede de 3 første år her i danmark, siden flytte med min mor og far til Sverige.
Jeg flytte tilbage til Danmark fra Sverige når jag var 25år og nu er jeg 40 år og skal have førtidspension og har hele tiden været danskstatsborger.
Hvad får jeg i førtidpension?
Misskatt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 17:06   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan læse en masse om det her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 17:44   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der står i loven

Citat:
§ 6. Ret til fuld pension for personer under folkepensionsalderen er betinget af, at bopælstiden udgør mindst 4/5 af årene fra det fyldte 15. år til det tidspunkt, hvorfra pensionen ydes.

Stk. 2. Er betingelsen for fuld pension efter stk. 1 ikke opfyldt, fastsættes pensionen efter forholdet mellem bopælstiden og 4/5 af tiden fra det fyldte 15. år til det tidspunkt, hvorfra pensionen ydes. Den beregnede del af fuld pension nedsættes til nærmeste antal fyrretyvendedele af fuld pension.
Det vil sige at efter hvad jeg har fået forklaret (af Webmaster og læst mig frem til så har du været i landet længe nok (ti år ) til at du vil få fuld pension ..

Der er også den her socialegruppe for udenlandsdanskere http://www.k10.dk/group.php?groupid=31
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 17:53   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Du vil nok....

.... komme på det der hedder en brøkpension, du har siden dit 15 år opholdt dig 15 af 25 mulige år i Danmark. dvs. 3/5 af tiden, hvilket skulle betyde at du ville få 3/5 af en normal pension. Men det er derefter muligt at søge om tilskud til pensionen.

Jeg vil foreslå dig at du melder dig ind i gruppen af Brøkpensionister her på forum, der arbejdes på nuværende meget på hvad vores egentlige rettigheder er i forhold til førtidspensionister, der som EU-borgere har gjort brug af retten til fri bevægelighed. For som det tolkes i Danmark i øjeblikket, bliver vi straffet for dette, og ifølge EU-lov så må vi netop ikke straffes for dette.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 17:57   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
OKI så kan vi bare se det var jo det jeg skrev har ikke en bønne forstand på det her så tro Ragdoll kontra mig og web hun har meget mere forstand på det

Ragdoll skal lige høre dig har det ingen betydning at hun er dansk statsborger og hele tiden har været det ?
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 18:17   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Må skuffe....

....dig Hejdien, det har ingensomhelst betydning, det gør det næsten værre.

Lidt efter tesen, nå du fløjter og fare eu rundt, og kommer bare hjem for at få din pension. Jeg har da fået at vide af en sagsbehandler at det var jeg da selv ude om, jeg kunne bare være blevet i Danmark.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 29-10-2009 kl. 18:21.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 18:27   #7
Misskatt
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
Misskatt er ny på vejen
Hej Ragdoll!
Hvad får jeg så ubetalt?
Næsten ingen ting kan jeg så i førtidpension kan jeg læse.

Sidst redigeret af Misskatt; 29-10-2009 kl. 18:35.
Misskatt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 18:51   #8
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Kunne du ikke undersøge....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Misskatt Se meddelelser
Hej Ragdoll!
Hvad får jeg så ubetalt?
Næsten ingen ting kan jeg så i førtidpension kan jeg læse.
Om ikke den Svenske stat skal betale noget af din pension. Du har jo boet i Sverige næsten lige så længe som i DK - så det var da en mulighed...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 19:17   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej
Jeg har heller ikke ret meget forstand på pension, men jeg fandt lige det her, måske det kan hjælpe en smule på vejen... :

https://www.borger.dk/Emner/Pension/...niDanmark.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 19:20   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Misskatt

Jeg har svaret dig i din tråd, men jeg gør det også lige her både for din egen og andres skyld.

Det ville være en stor fordel for dig hvis du kunne vente 5 år , for så ville du være oppe på 4/5 og så ville du få fuld pension, så hvis du kan finde og klare et fleksjob, bare nogle få timer om ugen, og kommunen ville gå med til det, så er det helt sikkert det bedste. Men bliv ved med at komme tilbage for det kan godt være det hele ændre sig om 2-3 mdr. når ankestyrelsen har taget stilling til sagen.

Som Sastrow skriver, der er også en mulighed for at du kan få en del af din pension fra Sverige, men det kan også være at der er nogle specielle regler for Nordiske statsborgere.

Jeg skal prøve og se om jeg kan finde ud af noget.

Knus Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskatning af ftp hvis man er udlandsdansker hansemand Politik og Samfund 61 18-10-2012 17:39
lidt godt nyt til udlandsdansker philippiens Politik og Samfund 4 13-01-2012 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension