K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2016, 18:45   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Fattig hvis jeg får kæreste

Forstår ikke man mister så meget, Syntes også det er noget svineri at man bliver straffet hvis man finder en kæreste og flytter sammen. Så meget spare man altså heller ikke på fælles varme licens osv. Og boligen skal være større, Hvis jeg fx får en kæreste der tjener en alm middel løn på 28.000kr vil jeg kun få ml.9000-10000 udbetalt!!! Det mindre end da jeg var på kontanthjælp! Hvorfor gør ingen oprør over det? Er jo helt vanvittigt! De fjernede den gensidige forsørger pligt for kontanthjælps modtagere hvorfor så ikke for fp vi er jo erklæret uarbejdsdygtige? Er så vred og ked af det .. var en kamp for den pension og så får man mindre end på kontanthjælp hvis man finder kærligheden, ja bliver decideret fattig. Vi lever jo ikke i 1940'erne hvor man bare kan forvente manden forsørger. Hvad gør i andre? Og hvorfor har ingen gjort noget for at få den forsørgerpligt fjernet??
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 21:09   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
mange har forsøgt at få den fjernet, du burde ikke få mindre end kh men en lille smule mere, lige som kh forsvinder tilskud når man flytter sammen.

som loven er nu kommer du fra Enlige:​ 17.925 kr. månedligt/215.100 kr. årligt ​
Gifte/samlevende:​ 15.236 kr. månedligt/182.832 kr. årligt.

men ja det er mange penge men dog lidt mere end kh.

personligt mener jeg også det er forkert, at man bliver sat ned i løn, ved at flytte sammen med nogen, at ens tilskud til husleje, varme osv, forsvineder er nok mere rimeligt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2016, 21:20   #3
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Jeg ringede til udbetaling dk og spurgte hvad jeg fx ville få hvis jeg flyttede sammen med en der tjente en normal løn på fx 28.000 der fik jeg af vide ca 9000-10.000 udbetalt fik 10,500 udbetalt på kh mener jeg dengang jeg fik det.( inkl paragraf 34) Syntes det er tarveligt man ryger så langt ned. Syntes også det er urimeligt kan forstå hvis man mødte en der var millionær el lign men ikke bare ved normale lønninger. Forstår ikke det ikke bliver fjernet de fjernede da forsørgerpligt på kontanthjælp ikke?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 21:55   #4
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Jo for ugifte, men som tidligere sagt er du stadigvæk lige så godt stillet, hvis ikke bedre end par på kontanthjælp så den sammenligning holder ikke. Forstår godt du kan føle det er uretfærdigt, men at føle du er værre stillet end kontanthjælpsmodtagere der er ramt af loft og 225 timers regel osv holder ikke.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2016, 22:54   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg skal i hvert fald ikke have nogen kæreste på adressen, eller leve i samlivsagtigt forhold, for så ryger jeg da på røv og albuer. Det er så nok også lidt lettere at fravælge en fast kæreste, når man er på vej mod de 50, og har fået sine børn.

Så hvis jeg nogensinde skulle have en kæreste, bliver det i hver vores lejlighed, men hver vores økonomi, og fuldstændig adskilte regninger osv.

Jeg vil ikke under nogen omstændigheder være afhængig af en partner, og hans økonomi.

Og det med den gensidige forsørgerpligt, er jo noget man/jeg har skrevet fra Herodes til Pilatus om, gennem - efterhånden - mange år, til de forskellige politikere og regerninger. Men INGEN kan finde 90 mandater til at lave det om. Og ingen magter at have det med i deres partiprogram, og der er heller ingen der ser fordele ved at gøre det til valgflæsk. Tja, og så er det jo rimelig op ad bakke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2016, 00:13   #6
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Jeg er 32 vil gerne stifte familie osv syntes bare det er så tarveligt man bliver flået sådan for at have fundet kærligheden, som om det ikke er svært nok på en pension i forvejen:-/ aner ikke hvad jeg skal gøre... når de har fjernet det for ugifte på kh kunne de jo gøre det samme på fp det er så unfair! Det er jo en ydelse for folk der er erklæret uarbejdsdygtige.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2016, 12:19   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
på mange måder er du stillet lige så dårligt/godt på pension som kh.

du får lidt mere på pension end kh og din samlever skal tjene ret meget, hvis du skal trækkes mere end de 3000
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 12:47   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes også førtidspensionen er langt mere fordelagtig, hvis man sætter den op mod kontanthjælpen.

Vi er jo syge, vi er fredet! Kontanthjælpsmodtagere er jo jagtet vildt på rigtig mange niveauer.
Økonomisk sidder vi også bedre i det, også selvom vi får en kæreste.

Men gensidig forsørgerpligt for samlevende er jo rigtig grimt, og afspejler slet ikke et moderne samfund, hvor familier lever på forskellige måder.
Er man gift, så er det fair nok.
Men det giver ikke mening, at kærester eller samboende (fx to venner) skal rammes.

Førtidspensionen bliver politisk anset som værende lig en mindste løn. Derfor giver det heller ikke mening, at den ene løn skal beregnes. Det gør man jo heller ikke hvis to arbejdende bor sammen.

Så der ligger en form for straf i at være førtidspensionist. Og det bidrager jo også til en form for ensomhed og isolation, fordi førtidspensionisten pludselig delvist skal forsørges af en kæreste, og måske hellere vil skåne kæresten, og derfor måske helt dropper forholdet.....eller tanken om et forhold.

Har man en ægtefælle fra start, så er det ligesom noget andet - den ene kommer på førtidspension, og så klare man den derfra.

Men det er altså en mega hindring, når man står og skal finde en ny kæreste, og direkte skal sige, hvis vi flytter sammen, ryger en bid af min ''mindste løn'' og du skal betale resten.....

Føj.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 17:36   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja og er du en af dem der har hjemmehjælp...så skal du også lige inden huske at fortælle at vedkommen skal klare rengøringen..da ens hjemmehjælp ryger når man flytter sammen med en..

Ved ikke rigtig hvor mange der har lyst til at spørge en evt kæreste om denne er klar til at klare rengøringen for en...

Med de regler...ja så kunne man jo mistænke dem for at de helst ser at folk bare er alene..

Det gør ihvertfald at der er nogle der får lyst til at snyde og lave socialbedrageri...på den måde reglerne er lavet på..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 21:55   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så der ligger en form for straf i at være førtidspensionist. Og det bidrager jo også til en form for ensomhed og isolation, fordi førtidspensionisten pludselig delvist skal forsørges af en kæreste, og måske hellere vil skåne kæresten, og derfor måske helt dropper forholdet.....eller tanken om et forhold.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Med de regler...ja så kunne man jo mistænke dem for at de helst ser at folk bare er alene..

Det gør ihvertfald at der er nogle der får lyst til at snyde og lave socialbedrageri...på den måde reglerne er lavet på..
Jeg har i mange år gået og luret på, om div. politikere virkelig er så dumme, at de ikke kan se, at der kunne spares en hel del penge på boligsikring, hvis man fjernede den gensidige forsørgerpligt for pensionister.

Samtidig ville der blive frigivet nogle leje-boliger.

Og når pensionisterne får flere penge mellem hænderne, så vil en stor del af pengene sikkert gå til forbrug, så en del af pengene ryger tilbage til statskassen, og resten vil være med til, at "holde hjulene igang".

Næææ, så hellere skatte-lettelser til de rige, som sikkert bare puger pengene sammen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension