K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2016, 18:07   #1
Gabella
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Gabella er ny på vejen
Smile Må man selv lave et produkt (strikke strømper) og sælge dem?

Må man som førtidspensionist lave et produkt selv og sælge det ,f eks strikke strømper og så sælge dem ?

Er der mon et beløb man max. må sælge ens egne hjemmelavede ting for pr. år feks. 5000,- eller må man overhovedet ikke sælge noget man selv har fremstillet som fp ér uden det bliver fratrukket i ens pension?

Min pension er tilkendt i 2013, hvis det skulle ha en betydning.
Gabella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2016, 19:39   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det høre ind under hobbyvirksomhed, og her skal man helt op og tjene omkring 50.000 kr om året, før end SKAT mener du skal momsregistreres. Du kan også oprette en pmv.

http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hv...omhed-pmv.aspx

Men er det bare et par julekort og div pynt til jul, og lidt strik gennem fx Trendsales, så behøver man ikke melde det nogen steder.

Du må også holde garagesalg, loppemarked mm på din egen matrtikel, eller sælge dine brugte møbler, bugt tøj, din hunds hvalpe, og hjemmelavede nørklerier....

Det må bare ikke udgøre en FAST løbende indtægt, eller minde om erhverv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2016, 21:26   #3
Gabella
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Gabella er ny på vejen
Tusind tak for svar og link, -et er jo hvad man drømmer om men realistisk set tror jeg næppe beløbet bliver højere end omkring 12.000 pr år, og det vil ihvertfald heller ikke udgøre et fast beløb i indtjening pr. måned, det pmv vil jeg bestemt overveje nøje
Gabella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2016, 22:07   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Gabella

det er et virkeligt interessant og relevant spørgsmål du stiller, jeg har selv tænkt lign . tanker, da jeg selv laver lidt smykker, når min sygdom tillader det som jeg kunne tænke mig at sælge, men har hidtil ikke turde.

jeg håber det er ok, at jeg lige kommer med et tillægsspørgsmål,håber nogen kan svare................

Kan man ikke risicere at kommunen vurdere det som arbejdsevne ,selv om det eks. kun er at man , som Gabella, der strikker , strikker eks. to par strømper og sælger dem om måneden, eller som jeg der laver armbånd, laver eks. to armbånd og sælger pr. md?

vh og god aften og tak for et godt spørgsmål Gabella
sortepigen fp
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2016, 22:56   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det risikere man ikke...

Det er først hvis man er så produktiv at man enten er i nærheden af eller vil kunne blive selvforsørgende at de vil begynde at "stille spørgsmål" ved det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2016, 23:39   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Husk at gemme kvitteringer på alle materialer
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 07:09   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hurraaaaa endelig er der noget vi må, når vi kan

Tak og held og lykke med strømpestrikkeriet Gabella

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 10:51   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ikke for at bringe malurt i bægeret.

Men i skattemæssig forstand ved andet end vennetjenester er forskellen mellem indtægt og udgift skattepligtig som personlig indkomst.

God fornøjelse med projektet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 17:17   #9
Gabella
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Gabella er ny på vejen
Altså stampe, det var malurt du kom med der, nu var vi lige så glade, især fordi der for en gang skyld var noget som virkede rimelig ukompliceret..- men er dog alligevel glad for du skrev, er der noget jeg absolut ikke ønsker så er det at gøre noget ulovligt.

Jeg håber alle der tænker i samme baner vil bruge denne tråd også fremover så jeg fortsat kan suge til mig af andres viden *GG*
Gabella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 17:44   #10
Mizzunderstood
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Lokation: København
Alder: 41
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mizzunderstood er ny på vejen
hej, det er efterhånden længe siden jeg ha været herinde, kan man gemme en tråd hvis man gerne vil følge den?
Mizzunderstood er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension