K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2013, 10:28   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ganske særlige forhold vil fx foreligge,
1) når funktionsnedsættelsen nødvendiggør indretninger, som kun findes eller mest hensigtsmæssigt kan foretages i større eller dyrere bil,
2) når større eller dyrere bil er nødvendig, fordi funktionsnedsættelsen medfører, at ansøgeren ikke eller kun med betydelig vanskelighed kan klare ind- og udstigning eller placering i bilen, eller
3) når større eller dyrere bil er nødvendig for at medbringe nødvendige hjælpemidler i bilen.

Tænker at du skal kunne godtgøre at du hører ind under en af de paragraffer.. så tag en snak med kommunen, måske er det lån noget der skal søges særskilt, og de må kunne give dig en afgørelse på om du kommer ind under de paragraffer eller ej..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 11:47   #12
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hejdien det lyder underligt, og håber ikke det er rigtigt i mit tilfælde, for som pip skriver mener jeg jo, jeg hører under de paragraffer (faktisk alle tre).
Den første bil, jeg blev sendt ud at prøvekøre kostede kun omkring 160000, men den var ikke egnet. Dernæst prøvede jeg endnu en i den prisklasse, som heller ikke fungerede. Ergoterapeuten fandt så nuværende, og det er den, hun har indstillet mig til.

Der skal så fortsat laves en del ændringer, så den passer til mit handicap - bl.a. Sæde, lift og en del mere. Det bliver så blot eftermonteret efterfølgende.

Jeg satser virkelig på, at pip har ret... Ergoterapeuten ved ikke rigtig noget om økonmidelen, så der skak jeg have fat i soc.rådg.

Der er dybest set heller ikke så meget, jeg kan gøre for nytter jo ikke at vælge den model til 160.000, når den nu ikke var egnet til mit handicap, men ved ikke om jeg økonomisk kan klare halvdelen (måske mere) af 270000 :-/
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 13:44   #13
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jubi Gode nyheder :-)

Så har jeg fået svar fra sagsbehandler:


"Hvis det er en bil, som er dyrere end grænsen, bliver resten af beløbet bevilget afdragsfrit. Så det er som udgangspunkt halvdelen af de kr. 171.000.

Indtægtsgrundlaget ville normalt være 2011, men da der er sket en forholdsvis stor ændring i dit indkomstniveau ved overgangen til , skal vi beregne ud fra dit aktuelle indkomstniveau.

Jeg kan ikke komme det nærmere nu, men en god tommefingerregel er at budgettere med:

- knap 1.200 i afdrag pr måned i 6 år
- udgift til ansvars- og kaskoforsikring
- brændstof
- reparationer og vedligeholdelse

Der vil blive bevilget fritagelse for vægtafgift, ligesom at særlige indretninger og reparation af særlige indretninger betales over bilbekendtgørelsen."

Det var da gode nyheder, og nok godt at vide for andre, der står eller kommer til at stå i lignende situation :-)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 14:01   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Dejlige nyheder... *S*
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
egenbetaling af botilbud efter §107 andersand10 Alt det andet 3 08-03-2011 11:04
Egenbetaling til invalidebil Skade2006 Alt det andet 26 02-08-2010 15:07
Egenbetaling til invalidebil Skade2006 Alt det andet 8 11-06-2010 10:02
kommunen opkrævet egenbetaling for handicappede under 18 år, der er anbrag Lilli Susanne Politik og Samfund 0 22-08-2009 09:11
El-scooter - egenbetaling? Ninja Alt det andet 18 04-08-2009 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension