K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2012, 13:00   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Lum

nu synes jeg lige du strammer den
fint nok du har valgt og melde dig helt ud, men sådan er systemet alså ikke helt
de fleste kommer jo også i gennem det til sidst

Ja min sag har snart taget 4 år, men det meste af tiden har alså været lægedokumentation. det har kommunen ikke nogen indflydelse på hvor lang tid det tager
efter lægkonsuleten endelig er blevet færdig og skrevet jeg aldrig kommer i ordinær beskæftigelse.
så har min sag taget en ny drejning, alt er kørt efter bogen siden
mangler bare en 4 uger arbejdsprøvning, som jeg dog først kan komme i om et stykke tid
men er valgt da jeg ikke får nogen transport tid.
er blevet anvist til et nye bosted, hvor man skal have en varig nedsat funktionsevne

der skal være et formål med et fleksjob, så nej jeg tro ikke på der bliver en masse på to timer fleks om ugen.
men for dem som udmærket kan klare sig selv, ja der kan godt tænkes at det kommer til at hedde 5-6 timer fleks om ugen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:21   #12
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Nu har EL efterhånden en del gange givet udtryk for, at de mener, at regeringen samarbejder for meget med oppositionen, og faktisk bryder de sig heller ikke om de radikale.

Regeringsgrundlaget ville de stemme imod, hvis de fik muligheden, betalingsringen var de utilfredse med blev afskaffet, energiforliget var for meget borgerlig politik.


Når de nu kun kommer med skrap retorik gang på gang men alligevel ender med at støtte regeringen, så vægter deres trusler ikke så meget.

Per Clausen har udtalt, at han hellere ville have en (svag) rød regering end nogen borgerlig regering.

I Nyrups tid benyttede de sig af samme retorik, og rent faktisk var der da det berømte landsbestyrelsesmøde, hvor nogle af medlemmerne stemte for at vælte regeringen.
Men mest af alt var det tomme trusler, mere til ære for egne og potentielle vælgere, end der var vilje til handling bag.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:29   #13
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
når EL kommer med sådan en udmelding må man også forvente at der kommer handling bag ordene. Ellers kommer de til at fremstå temmeligt svage. Så mon ikke de får et holdkæft bolsje til finans forhandlingerne.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:55   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Lum

nu synes jeg lige du strammer den
fint nok du har valgt og melde dig helt ud, men sådan er systemet alså ikke helt
de fleste kommer jo også i gennem det til sidst
vi er jo ikke ens alle sammen og nogle (de fleste heldigvis) kan tåle cirkus syg.

Se det ikke er smuttet fra mig af en eller anden årsag (og vælger pga dette indlæg ikke at rette det) men bort set fra det sys jeg ikke jeg strammer den i det jeg efter det manglende ikke skriver:"og nogle (de fleste heldigvis) kan tåle cirkus syg."

Jeg opfordre blot til at man husker at der er mere i det end kun undervisningsforløb, man får nu nok ikke lov til at fortsætte på udviklingsforløb til man bliver 100, og da slet ikke når nu det er billigere for de spare ramte kommuner at at holde os på ægtefældeforsørgelse uden for, altså se bare på hvor svært det er i dag for alt for mange i denne gruppe at få lov at blive afklaret, jeg vil se det før jeg tror det hvis det ændrer sig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 17:37   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad er det du gerne vil have ændret

1 alle behandingsmuligheder skal være udtømte for fleks eller pension
2 kommunen skal vurdere din arbejdsevne og derfor arbejdsprøvning
3 arbejdsprøvning kan du kun undgå, hvis du tager varig skade af det. det er ganske få

Så nej det bliver bestemt ikke bedre, hvis du mener der kommer mindre pres på
et udviklingsforløb kommer til at bestå af både arbejdsprøvning eller praktik, samt behandling

men for os som er udredt lægefagligt, ja det siger sig selv. vi kommer ikke behandliig via et udviklingsforløb. Da behandlingsmulighederne netop er udtømte.

men for nye som kommer ind i systemet, ja de bliver tilknytte læger som har med ens lidelse af gøre. om det er fysisk eller psykisk.
det er meget fornuftig, da kommunen netop skal samarbejde med behandlingsystemet
så den del går jeg helt ind for.

der hvor jeg frygter den nye reform er grænsen for fleksjob. for hvis man får tildelt fleks på 5-6 timer om ugen. hvordan skal disse personer så tage uddannelse eller kursus
det kan de ikke og vil aldrig blive en rigtig del af en virksomhed.
de kommer alle i ufaglægt job med lav løn.

men der vil gå år før denne reform kommer til at virke og de første år bliver sikkert et stort cirkus.
da alle arbejdsgange til laves om på alle jobcenter

så er glad for jeg ikke er 18 og kommer ind i systemet med udelukkende psykisk lidelse, det er helt sikkert
eller som du lum der skal starte næsten fra bunden, hvis du beslutter en dag og prøve at kæmpe i systemet


hvis forslaget ligger som nu og bliver vedtaget. nu tror jeg aldrig det vil gå igennem af man skal være medlem af en a.kasse og kan få større tilskud i fleksjob
den del vil jeg tro venstre aldrig vil gå med til

du skriver
billigere for de spare ramte kommuner at at holde os på ægtefældeforsørgelse
nej for du kan så få kontanthjælp om du har formue eller er gift. hvis du skal i udviklingsforløb

problemet er dog en kommune kan vælge og lade være med at sætte folk i udviklingsforløb og holde dem på almindelig kontanthjælp
det hul skal de nok udnytte

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-04-2012 kl. 17:49.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 22:51   #16
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Hvis regeringen ikke vil føre rød politik skal enhedslisten da ikke holde hånden under regeringen og være dens parlamentariske grundlag...hvis betalingen for det parlamentariske grundlag ikke falder ved finanslovsforhandlingerne så skal enhedslisten selvfølgelig trække støtten og vælte regeringen...
hvad skal vi med en rød regering der fører blå politik...



...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 13:54   #17
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
hvad skal vi med en rød regering der fører blå politik...

...
Lige mine ord.
Ændrer regeringen ikke kurs , skal Enhedslisten ikke røste på hånden.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 14:53   #18
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
enighedslisten SKAL STÅ FAST efter min menning,
vi de tør vil de få noget ud af DET !!!!!!!!
mvh
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvornår træder nedsat udbetaling i kraft ? roboman1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 06-05-2013 12:54
Hvornår træder den nye kontanthjælpsreform i kraft ? Birkes-musen Politik og Samfund 4 04-05-2013 22:34
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Nu må politikerne godt snart træde i karakter overfor andre end os fattigrøve! Debutanten Politik og Samfund 3 16-03-2012 13:03
FN konventionen træder i kraft på søndag Lilli Susanne Fremtiden for fleksjob og førtidspension 12 11-09-2009 10:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension