K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2014, 10:01   #1
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Godt og skidt...

Hejsa.

Jeg har været ansat i et tidsbegrænset fleksjob som lærer fra nov til juni. Lønatalen blev indgået ml skolen og kommunen.

Halvvejs fik skolen brug for at jeg tog flere timer og jeg fungerer rigtig godt på skolen og kunne godt løse opgaven Dejligt.

Men så vil skolen jo gerne tilpasse lønaftalen. også dejligt. Men så skal man snakke med en ny på kommunen og han siger så at undervisning tid skal være 100% effektiv, det har han erfaring med at fagforening ønsker.

Så nu er skoleleder ved at skide grønne grise over udsigten på sigt at risikerer en tur i arbejdsretten.

Så alt skal være helt i orden. Det er jo også dejligt.

Det som så er lidt skidt er at jeg havde udsigt til en fastansættelse/forlængelse. Men hvis han skal fuld time løn for mine timer, er han nok ikke så interesseret. Og fagforening er kontaktet.(har skiftet efter ansættelsen) Det er ikke en mulighed at de går med til bare en lille smule under 100% effektivtet som lærer.

Det er jo også godt nok. Men hvis det kostet mig jobbet er det bare ikke så godt.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2014, 11:29   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man kan selvfølgeligt godt følge at en lærer er 100 % effektiv i selve undervisningstimen de 45 min den nu varer, for det har eleverne krav på.
Men forberedelsestiden behøver jo ikke at være det.. der kan man vel godt bruge 2 timer på at forberede noget der normalt tager 1 time at forberede, så den er 50 % effektiv.
Måske kan det deles op på den måde..

Hvis det kun er noget fagforeningen forlanger, så er du vel ikke bundet af det. I princippet kan du vel bare melde dig over i en anden fagforening der ikke har det krav.

Lærerforeningen skriver på deres hjemmeside:

http://www.dlf.org/arbejdsliv/dit-jo...erlige-vilkaar

"Arbejdsgiveren betaler løn og pension for det faktisk udførte arbejde."

Det er jo betaling for effektiv tid.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 30-04-2014 kl. 11:35.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2014, 11:49   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Men så vil skolen jo gerne tilpasse lønaftalen. også dejligt. Men så skal man snakke med en ny på kommunen og han siger så at undervisning tid skal være 100% effektiv, det har han erfaring med at fagforening ønsker.
Fra fagbevægelsens side vil man jo gerne undgå "løntrykkeri" det er så ærgerligt at det går ud over dem der er ansat på særlige vilkår.

I princippet er det vel ok, overordnet set, at man ikke bare kan undlade at ansætte lærene på almindelige vilkår, fordi der kan sættes andre ind som på papiret arbejder mindre/time og derfor også skal have tilsvarende mindre/time
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension