K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2010, 07:00   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Berit1234 Se meddelelser

3 uger efter dette indkalder hun mig igen - uden dagsorden,
Jeg tror det er ganske normalt at man blot modtager et standardbrev når man indkaldes til møde på kommunen.
Selvom jeg var bevilget flex stod der altid noget om "ordinær beskæftigelse" på mødeindkaldelserne.

Når jeg modtog sådan en mailede jeg sagsbeh. og skrev, at "medmindre dagsordenen er som beskrevet i mødeindkaldelsen, ønsker jeg at modtage en korrekt dagsorden for mødet."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 07:20   #12
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Er du i fagforening? I så fald skal de påtale overfor kommunen at personlige oplysninger ikke må fremgå af den åbne kalender. Det er faktisk muligt for din leder at booke tiden "privat" så de andre ikke har adgang til at se det hele.
Men nej, det er helt klart en overtrædelse, at de skriver det i den kalender, når alle har adgang.

Jeg ved ikke hvorfor du hænger dig så meget i den dagsorden? Måske fordi du er stresset? Dagsordenen er vel:
1. indkaldelse af følgende personer
2. hvordan har medarbejderen det?
3. hvordan er fremtidsudsigten?
4. afslutning
5. næste møde tidspunkt.

(varighed, sikkert omkring 30 min. Men max. 1 time) (vil jeg tro)

Som de andre er lidt inde på: Når man er sygemeldt, behøver man ikke gå ind i sin kalender. Faktisk må man ikke gå ind i sin kalender. Man er syg og kan/må ingenting. Ellers beviser man heller ikke man er syg.
Jeg ved godt hvor ekstremt svært det er at lade være med at tjekke sin kalender. Men du bliver nødt til at give slip. Hvis du er rask til august, så brug lige 2 dage ekstra på at læse alle kalender tingene og mails du har fået.
Evt. kan du lave et filter i din email nu, så din mail automatisk bliver sorteret, hvis du ved der et system som angiver vigtigheden

Jeg har også lidt af stress og depression engang. Det er virkelig meget meget vigtigt at give slip.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 08:21   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er forkert hun skriver noget personligt og det ikke er under privat
det er bare og lave en klage til chefen på området og sige hun ikke overholder IT politikken
samt dataloven
men det du oplever med din sagsbehandler er ikke anderledes end hvad andre oplever
ingen dagsorden og sjove breve
har selv en gang været ansat i en kommune og har nu set kommunen fra den anden side
en kommune er ligeglad med de syge citat slut
det handler kun om refusion og ikke andet, samt hvornår kan du begynde og arbejde
men synes du skulle holde op med se din kalender og tænke på dit arbejde
for det kan kun fører til mere stress
fordi man stadig føler et ansvar og hvad tænker ens medarbejder o.s.v
du bliver nødt til trække stikket ud, ellers er jeg bange for du ikke når og blive rask til august.
tænk kun på dig selv og hold fokus på det

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-06-2010 kl. 08:46.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 08:46   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvfølgelig bør du klage over at der i en kalender står personfølsomme oplysninger.

Det er jo ulovligt.

Personfølsomme oplysninger hører til i journal, ingen andre steder.

I en kalender bør alene fremgå mødeaftaler og lign, således at andre kan se at givne sagsbehandler ikke er til rådighed der.

vh pOPIAE.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 12:26   #15
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Er noget chokeret over, at det kan ske

Jeg er overbevist om, at det er fyringsgrundlag at "offentligøre" personfølsomme oplysninger. Det er jo brud på tavshedspligten, at udlægge dit cpr. nr. i offentlig kalender.

Held og lykke med mødet hos borgmesteren.
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 19:11   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Berit1234 Se meddelelser
- glemte lige
Hvis jeg senere beder om aktindsigt, så får jeg jo ikke en kopi af hendes kalender, vel?
Der er en udmærket formular her på siden til at søge aktindsigt med.

En sagsbehandler SKAL i sagen dokumentere, HVAD der er sket i borgerens sag af hensyn til refusion fra staten - og til brug for revision.

Så måske der står næsten det samme som i kalenderen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 15:12   #17
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Vi har også åbne kalendere hos os, hvilket er smart, både når man skal samkoordinere, og i tilfælde af sygdom, hvor der skal aflyses samtaler - i den forbindelse står der fulde navn, samt evt. tlf. nr eller første seks cifre af personnummeret, for at folk kan finde personen frem, som mødet skal aflyses med.

Men vi må SELFØLGELIG ikke skrive personfølsomme oplysninger, da alle kan læse det... Men indtil for et år siden, var vi faktisk ikke klar over det i min afdeling (pinligt), så indtil da kunne der godt stå personfølsomme ting - men der blev der selvfølgelig rettet op på, hvad der også skal i din kommune, så sig det endelig videre!!

Ift. indkaldelser mv, så er indkaldelsesbreve tit standartbreve, hvor der ikke står de vilde ting i, men du bør altså kunne bede din sagsbehandler om specifikt at få en dagsorden, så det skal du altså bare insistere på.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 01:01   #18
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
jeg må indrømme at jeg syntes at du skal tag kontakt til VISO, det kan være at du/I kender dem?
De hører ind under servicestyrelsen, De er inde i vores sag nu og det har eksperter på alt (tror jeg) for vores vedkommende her, har vi 2 inde som faktisk kender til alt om sindslidelser.
I så fald tag og hør om det ikke er en mulighed for at blive et mellemled mellem dig (og evt. din bisidder) og kommunens sagsbehandler
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 14:46   #19
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Hej

Det må du ikke for hun kan gå ind og se hvem der har været inde i hendes kalender
og kan se du har været der efter som det er et sted du arbejder inde for det Offenlige

Så du må ikke gå ind og søge oplysninger som du har gjort men smiler forstår dig godt

Du skal have din fagforening med tro mig jeg er også anstat i det offenlige
har haft stort hjælp fra min fagforening

knus til dig
men glem at overvåge din arbejdsplads det hjælper dig ikke
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 15:13   #20
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Ja det har du jo ret i men der er jo en der er sygemeld i kommmunen der glemmer at alle kan se hendes kalender og har selv et problem at kikke i en andres kalender fra kommunen og kan se alt de har været inde at kikke på kalender

der må du jo tro at det kunne jo være at lederen var inde og kikke og sagsbehander også var der

knus

Så kan du
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er nu ansat fleksjobber! mawebbro Jeg har fået job. 20 29-04-2013 09:15
Blive ansat frup Politik og Samfund 1 11-04-2013 22:31
Reformen og offentlig ansat.... Mor27 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 25 06-03-2012 17:28
Stadig ansat...stop af SDP teamandersen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 16-02-2012 00:38
Ansat i fleksjob/sygedagpengde? Shy Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2009 16:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension