K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2010, 00:07   #41
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... ja, det er blandede følelser, ikke?

At få sort på hvidt, hvor syg man er, så man kan "dokumentere" det, men samtidig også trist læsning.

Men det er et dejligt, hvis du kan få bevilget det, så du kan få nogle tips, tricks osv. til brug i hverdagen.

Krydser fingre for dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 09:54   #42
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
kære Smidt..

årh.. selvom det jo er ganske ulykkeligt at være ramt af alle dine følger, så er det da fedt at få papir på at du hverken snyder eller simulerer.
kan så ganske godt forstå du glæder dig til at tvære papiret op under næsen på de som tvivler.

jeg håber for dig at kommunen bevilligere beløbet. og at du får glæde af det.

knus og gode tanker
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Pyha... ja, det er blandede følelser, ikke?

At få sort på hvidt, hvor syg man er, så man kan "dokumentere" det, men samtidig også trist læsning.

Men det er et dejligt, hvis du kan få bevilget det, så du kan få nogle tips, tricks osv. til brug i hverdagen.

Krydser fingre for dig.


Kære Hulra og zuza

Ja S*U er det da noget møg at jeg blev ramt så hårdt af den meningitis, og det har været nogle hårde nødder at knække, at erkende at jeg ikke kan det samme som før jeg blev syg…..

Men jeg er da nået så langt at jeg nu prøver at tage en dag ad gangen, og så have fokus på de ting jeg er god til….

Men lige som så mange af jer andre her har jeg jo også dage hvor jeg ikke kan noget på grund af smerter og træthed og så hedder den ligge på sofaen……

Men på en god dag kan jeg kører en tur på min 3 hjulet cykel og hold da op hvor jeg nyder det…… og så kan jeg male et billede, strikke og filte og det er jo ting jeg kan gå til og fra, hvis jeg kun kan holde til at male i 15 -30 minutter og så skal hvile jamen så har jeg nydt det, og kan gå tilbage til det når jeg er klar igen……

Men ja jeg kan ikke lade være med at glæde mig lidt til at stikke rapporten op i næsen på de personer der har sagt at jeg nok bare snyder og simulerer at være mere syg end jeg er……. Men på den anden side så er det jo endelige bare dumme mennesker, alle i min tætte familie har støtte mig hele vejen, ja lige nu sidder jeg lige og tænker højt, men jeg læste på et tidspunkt tror det var Hejdien der skrev ”du skal vælge dine kampe med omhu” og lige det med at bevise over for dumme mennesker at jeg S*U har fået så og så mange skader, er måske en kamp som jeg bare skal ryste på hoved af………

Jeg skal lige hører denne sætning fra rapporten betyder den at jeg ingen arbejdsevne har?

Citat:
XXX´ funktionsniveau ift. Arbejdsmarkedet vurderes at være nedsat til det ubetydelige, uanset erhverv.
Jeg ved godt det er svært at sige om det ender med en FP men jeg håber nu på det med alle de skader jeg har fået og skal leve med.

fra Smidt
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 10:06   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den sætning står der også i både min ressourceprofil og i tilkendelsen af førtidspension. Så det må da siges at være et skridt i rigtig retning!
Synes i det hele taget det ser ud til at falde til din fordel generelt.

Men det er en trist historie, men samtidig også en lille reminder om, at livet er skrøbeligt. Den ene dag kan man være frisk og rask, og den næste være totalt sat ud af spil....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 10:45   #44
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Den sætning står der også i både min ressourceprofil og i tilkendelsen af førtidspension. Så det må da siges at være et skridt i rigtig retning!
Synes i det hele taget det ser ud til at falde til din fordel generelt.

Men det er en trist historie, men samtidig også en lille reminder om, at livet er skrøbeligt. Den ene dag kan man være frisk og rask, og den næste være totalt sat ud af spil....

Hej helenekr

Tak dejligt du kunne berolige mig, for det er også sådan jeg læser den sætning, så det kunne jo være at der begyndt at komme en rød tråd i mit forløb nu, og en handleplan som vil være til fordel for mig.

Ja det er en trist historie og barsk for livet er skrøbeligt, men jeg tror også at selvom det er en trist og bask historie jeg har med i rygsækken, og jeg har fået mange skader, så er jeg jo heldig jeg overlevet jeg ligger ikke som en grønsag hvor jeg ikke kan bruge min krop men kan tænke klart med hoved……… ok jeg har da dage hvor jeg er helt nede i kulkælderen og tuder synes det er noget **** det hele…… men heldigvis er jeg mest en positiv og stædig pige….

fra smidt
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 17:24   #45
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Nu er jeg bare forvirrede igen, der en der bliver ved med at sige til mig at med det hjerneskadecenter er kommet frem til vil kommunen nok ikke give mig det forløb på center, og hvis de gør vil de nok kræve at jeg skal i en nye arbejdsprøvning…..
Kan kommunen godt finde på at tolke rapporten sådan????
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 18:20   #46
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Nu er jeg bare forvirrede igen, der en der bliver ved med at sige til mig at med det hjerneskadecenter er kommet frem til vil kommunen nok ikke give mig det forløb på center, og hvis de gør vil de nok kræve at jeg skal i en nye arbejdsprøvning…..
Kan kommunen godt finde på at tolke rapporten sådan????
Hej, jeg har lige siddet og læst den her tråd. Er ked af, at du har gennemgået så meget.
Hvis kommunen ikke vil give dig det forløb, tænker jeg, om din læge ikke godt vil henvise dig til de sociale myndigheder og søge om at få dækket udgifterne. Der er lignende forløb hos CSV (Specialskolen for voksne), som ligger på Frankrigsgade i KBH S. Jeg har selv været der, og de er rigtig søde. De søgte udgifter selv for mig, da jeg henvendte mig til dem.
Deres hjemmeside er her, hvis interessen er der: http://www.csv.kk.dk/Indhold/Hjemmes...erneskade.aspx
CSV har samarbejde med kommunen, så de burde kunne søge for dig, hvis din læge henvender sig til dem.

Hvis din læge ikke allerede har set rapporten, synes jeg, hun skal se den. Lyder til, at hun støtter dig 100 %.

curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 18:38   #47
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej, jeg har lige siddet og læst den her tråd. Er ked af, at du har gennemgået så meget.
Hvis kommunen ikke vil give dig det forløb, tænker jeg, om din læge ikke godt vil henvise dig til de sociale myndigheder og søge om at få dækket udgifterne. Der er lignende forløb hos CSV (Specialskolen for voksne), som ligger på Frankrigsgade i KBH S. Jeg har selv været der, og de er rigtig søde. De søgte udgifter selv for mig, da jeg henvendte mig til dem.
Deres hjemmeside er her, hvis interessen er der: http://www.csv.kk.dk/Indhold/Hjemmes...erneskade.aspx
CSV har samarbejde med kommunen, så de burde kunne søge for dig, hvis din læge henvender sig til dem.

Hvis din læge ikke allerede har set rapporten, synes jeg, hun skal se den. Lyder til, at hun støtter dig 100 %.

Hej curls

Jeg tror faktis at center for hjerneskade også går ind under CSV jeg synes at have læst det et sted i den rapport de lige har lavet på mig......

men ellers må jeg og min fagforening give dem kamp til stregen...

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 18:50   #48
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Hej curls

Jeg tror faktis at center for hjerneskade også går ind under CSV jeg synes at have læst det et sted i den rapport de lige har lavet på mig......

men ellers må jeg og min fagforening give dem kamp til stregen...

Ok ja det kan godt være.

Fandt lige det her på hjerneskadecentrets hjemmeside om henvisning osv. Der står, at bla. lægen kan henvise - men også sagsbehandler....:

http://www.cfh.ku.dk/www/cfh.nsf/all...F?OpenDocument

Og i den her ser det vist ud til, at Regionen kan gå ind og betale for forløbet, men sikkert også fra jobcentrets side, da de har noget med beskæftigelsesloven at gøre...:
http://www.cfh.ku.dk/www/cfh.nsf/all...2?OpenDocument

Håber virkelig at du kan komme på det, for det lyder som en god plan med en slags genoptræning.

Du kæmper sejt... Bliv endelig ved...

curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 19:37   #49
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ok ja det kan godt være.

Fandt lige det her på hjerneskadecentrets hjemmeside om henvisning osv. Der står, at bla. lægen kan henvise - men også sagsbehandler....:

http://www.cfh.ku.dk/www/cfh.nsf/all...F?OpenDocument

Og i den her ser det vist ud til, at Regionen kan gå ind og betale for forløbet, men sikkert også fra jobcentrets side, da de har noget med beskæftigelsesloven at gøre...:
http://www.cfh.ku.dk/www/cfh.nsf/all...2?OpenDocument

Håber virkelig at du kan komme på det, for det lyder som en god plan med en slags genoptræning.

Du kæmper sejt... Bliv endelig ved...

curls

de link er jeg meget glad for

og ja du kan tro jeg kæmper, bare at været nået her til, hvor jeg nu står med papier på at jeg har altså fået så og så mange skader, hvor ingen ville tro på mig eller min tætteste familie når vi sagde at der var sket mere end miste hørelse.......men med det genoptrænings forløb giver jeg mig ikke uden kamp

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 14:38   #50
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Hej alle

Jeg har lige brug for et råd, i går var jeg sammen med et par hvor konen fik ftp sidste år, manden siger så til mig og min mand at med den rapport fra hjerneskadecenter http://www.k10.dk/showthread.php?t=11198&page=4 sætter lige link ind til hvor i min tråd den er….

Men manden siger at jeg skal søge ftp på forlæggene grundlag nu for ellers vil jeg blive sat af mine sygedagpenge…... men så er det at jeg bliver forvirrede, for ja rapporten siger bla.

Citat:
XXX´ funktionsniveau ift. Arbejdsmarkedet vurderes at være nedsat til det ubetydelige, uanset erhverv.
Men nu var det i onsdags jeg fik rapporten, den er sendt til sagsbehandleren i jobcenter også + min læge….. og skal sagsbehandleren ikke lige have tid til at læse den og sætte de ting i gang der nu en gang skal sættes i gang eller skal jeg bare mose på ??????

Men jeg må indrømme at jeg er møg forvirrede.
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt nede i kælderen Isabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 28-06-2011 09:19
nede igen DRAGEN Dit og Dat 10 01-02-2009 12:02
Har du været nede og stemme Hejdien Dit og Dat 29 14-11-2007 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension