K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2014, 10:49   #11
philipsen71
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
philipsen71 er ny på vejen
Mange tak for svar. Ja lægen og jobcenteret alså flexjob konsulent er inde over, jeg ved det er svært og få pension i dag men må håbe de vil høre på mig for jeg ser ingen anden udvej, jeg tog på arbejde en dag med mange ryg smerter og sagde til min chef at jeg kun magtede et par timer og så måtte jeg tage hjem, men næ nej det måtte jeg ikke, så jeg blev i 4 timer og bed smerterne i mig ingen forståelse der. Og jeg er alså nød til og tænke på mig selv og mit helbred for ingen andre gør det. Jeg står op og bager i 4 timer hver dag i 4 dage og det er hårdt for hele kroppen,
philipsen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 10:59   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser


De kan IKKE true dig om, at du mister ledighedsydelsen, ej heller er din situation jo varig(anerkendt pga fleks) hvorfor du IKKE (mener jeg ) kan komme på ressourceforløb, da dette jo er forud fleks og førtidspension, samt at der SKAL være udviklingspoientielle.

VH Popiae
Obs obs der er intet til hinder for at komme i ressouceforløb selv om fleks er bevilliget.
Det er kan bevilliges for at hindre at folk kommer på førtidspension, selv om de allerede er tilkendt fleks (selvfølgelig så længe de mener at der er et udviklingspotientiale)

- jeg "undgik" selv kun ressourceforløb fordi klinisk funktion skrev at der ingen udvilkingsmuligheder er
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 11:01   #13
philipsen71
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
philipsen71 er ny på vejen
Det er der heller ikke for mig tværdigmod
philipsen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 11:02   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af philipsen71 Se meddelelser
Mange tak for svar. Ja lægen og jobcenteret alså flexjob konsulent er inde over, jeg ved det er svært og få pension i dag men må håbe de vil høre på mig for jeg ser ingen anden udvej, jeg tog på arbejde en dag med mange ryg smerter og sagde til min chef at jeg kun magtede et par timer og så måtte jeg tage hjem, men næ nej det måtte jeg ikke, så jeg blev i 4 timer og bed smerterne i mig ingen forståelse der. Og jeg er alså nød til og tænke på mig selv og mit helbred for ingen andre gør det. Jeg står op og bager i 4 timer hver dag i 4 dage og det er hårdt for hele kroppen,
Næste gang er du altså nød til at priotere dig selv og passe på.

Jeg ved det er svært, men når du ikke kan mere er du nød til at gå uanset hvad cheffen siger. Du risikerer jo ellers at skade dig selv yderligere.

Gå hjem, kontakt din læge og jobkonsulent og fortæl at du ikke kunne gennemføre og at chefen havde insisteret på at du skulle blive.

Ingen takker dig for bide smerterne i dig

Citat:
Oprindeligt indsendt af philipsen71 Se meddelelser
Det er der heller ikke for mig tværdigmod
Men du skal have det på skrift fra special læge/klinisk funktion. Det er ikke altid nok at ens egen læge skriver det.

Jeg oplevede først det blev taget alvorligt og der kom skred i tingene da klinisk funktion havde været ind over og skrevet "ingen behandlings- eller udvilkingsmuligheder" - indtil da prøvede at alt hvad de kunne at få mig på et ressourceforløb (på trods af alle de andre læge/fys/ergoterapi papirer)

Så fik sagsbehandler og rehabiliteringe team travlt med at opstarte pensionssag (ved selvfølgelig ikke om den går igennem, da pensionsnævnet først afgør det i næste uge) -
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 11:17   #15
philipsen71
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
philipsen71 er ny på vejen
For ca 1 år siden var jeg ved en overlæge på Middelfart sygehus hvor jeg blev scannet i ryggen og lænd, han skrev derefter at min lidelse er stationær/bipolar, og der er forvirring, min egen læge har også modtaget disse papir.

Mvh malene
philipsen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 11:26   #16
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Ja, en svær situation du er i og hvor jeg med de erfaringer jeg har gjort med, vil anbefale dig at overveje de muligheder der er. Evt. med nedsættelse af tid i fleksjob til 1-2 timer om ugen.

Jeg har været ansat i fleksjob i 20 timer om ugen igennem 12 år og hvor de seneste år med mangle sygemeldinger pga. nedslidt ryg, bækken og nakke og seneste en kronisk belastningssyndrom, som betyder udmattelse og stærke hovedpine hver dag.

Blev opsagt og sygemeldt for 1 år siden og været igennem grundige læge- og speciallægeerklæringer, samt psykolog udtalelser, hvor det er dokumenteret at jeg har NUL FUNKTIONSNIVEAU, INGEN ARBEJDSEVNE, STATIONÆR HELBRED OG INGEN BEHANDLINGSMULIGHEDER. Og alligevel efter møde med Rehabiliteringsteamet nu indstillet til 2 år på et meningsløst ressourceforløb og oplever ydereligere belastning og forværring af helbredet. Har anket og er nu fastlåst i et år til Ankestyrelsen har behandlet min klage.

Så med den belastning jeg oplever ville jeg gøre anderledes og gået efter 1-2 timers fleksjob, da jeg da ville undgå yderligere forværring.

Den nye reform gør det yderst vanskeligt at få bevilliget en førtidspension og hvor kommunerne tilsidesætte de læge- og speciallægeerklæringer sygemeldte borgere har.

Så det er ikke for at tage håbet fra dig at jeg skriver dette, men mere at selvom du er nedslidt og har mange smerter, overvejer for og imod den vej du vil gå.

De bedste ønsker til dig.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 12:40   #17
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af philipsen71 Se meddelelser
Det er der heller ikke for mig tværdigmod
Du skal afprøves indenfor alle arbejdseunktioner, det betyder at når det er for hårdt at stå op må der afprøves i forhold til anden branche og timetal.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 15:12   #18
philipsen71
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
philipsen71 er ny på vejen
Tusind tak for svar i har været en meget stor hjælp. Jeg vil prøve om min tid kan sættes ned til 2 timer, jeg må have fat i min flexjob konsulent. Men ikke sikkert mit arbejde vil acceptere det, vi må se, jeg skriver igen hvad det er blevet til, hav en dejlig solskins dag :-)
philipsen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 15:35   #19
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
DU skal som ovenstående, anbefalet, gå til din læge og evt aftale en sygemelding.

Husk at det skal betragtes udfra den arbejdssituation du har nu, altså 16timer.

Som sygemeldt, er kommunen derfor FORPLIGTET til at indhente lægeerklæring/sygemelding fra din læge, som jo kan skrive, at du IKKE mere kan holde til de 16timer, men bør afklares, påny.

Denne afklaring SKAL kommunen forestå, når din arbejdsevne, VARIGT, er yderligere nedsat.

Og du skal afklares, som sygemeldt, hvilket betyder at du er under reglerne for sygedagpenge, men får ydelsesniveau som ledighedsydelse.



De skal efter afklaring af din nye situation, enten nedsætte timeantal, og rette skånebehov til, eller tilkende dig førtidspension.

De kan IKKE true dig om, at du mister ledighedsydelsen, ej heller er din situation jo varig(anerkendt pga fleks) hvorfor du IKKE (mener jeg ) kan komme på ressourceforløb, da dette jo er forud fleks og førtidspension, samt at der SKAL være udviklingspoientielle.

VH Popiae
Hej popiae
Mener du at hvis man er tilkendt flex
At man så ikke skal på ressorceforløb??
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 00:18   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ift hvordan og med hvilken hensigt, bør der efter tilkendelse af fleks, ikke burde lade sig gøre at havne på et ressourceforløb, MEDMINDRE at ens helbredssituation ændre sig i GUNSTIG retning.

Læg mærke til at ressourceforløb er lavet med henblik på, at UNDGÅ fleks og førtidspension, og SKAL, som udgangspunkt ihverksættes FØR tilkendelse af fleks eller førtidspension.

Både fleks og førtidspension, kræver at ens helbredssituation er uden muligheder for forbedringer, af arbejdsevnen, og dermed er varig tilstand.
Dog er det jo således at ens evt. restarbejdsevne ved fleks, ofte bliver dårligere.

For at betingelserne var opfyldte, også før ny lov i 2013, kræves det, at alle behandling oa, er udtømte.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 11-03-2014 kl. 00:21.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension