K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2012, 14:10   #1
WhiteRabbit
På vej til at lære K10
 
WhiteRabbits avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
WhiteRabbit er ny på vejen
Aktindsigt

Hej, jeg er ny her i forummet, men glæder mig til at dele erfaringer med andre.

Jeg er noget i tvivl om det kan være en god ide at søge aktindsigt, altså om SB føler sig "gået i kortene". På en eller anden måde er vi jo i et herre/slave forhold med kommunen, hvor velmenende SB end er. Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer hører jeg gerne.
__________________
One pill makes you larger and one pill makes you small, and the ones that mother gives you dont do anything at all
WhiteRabbit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 18:50   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nogle sagsbehandlere kan godt føle sig lidt gået efter....men på den anden side....så bør man klart søge aktindsigt hvis ens sag ikke lige køre som den skal...

Jeg kender rigtig mange som efter en aktindsigt har sagt at det var utroligt lidt kommunen havde på dem.....imod hvad de troede...

Hvis man "tror" at kommunen har alt på en....ja så vil man jo sætte sine forventninger efter dette faktum....

Altså at de behandler en ud fra de ting de ved....

Problemerne opstår når kommunen ikke ved nogle af de ting som man tror de ved...for så behandler de ikke en som man mener man bør behandles...

En kommune kan jo kun handle ud fra de ting de er oplyst om...

Så jeg vil mene at man bør søge aktindsigt så man er klar over hvad der ligger i ens sag...

Det vil også gøre det meget nemmere for en at påpege over for kommunen hvad de mangler at vide om en...

Nu er det også ens eget ansvar at deltage i ens sag og har kommunen alt det de skal have....ja så er chancerne meget større for at de træffer de rigtige afgørelser i første hug....og det er trods alt i alles interesse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 22:55   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af WhiteRabbit Se meddelelser
Hej, jeg er ny her i forummet, men glæder mig til at dele erfaringer med andre.

Jeg er noget i tvivl om det kan være en god ide at søge aktindsigt, altså om SB føler sig "gået i kortene". På en eller anden måde er vi jo i et herre/slave forhold med kommunen, hvor velmenende SB end er. Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer hører jeg gerne.
Jeg synes det er så trist når nogen er bange for, at træde deres sb over tæerne, blot ved at bede om aktindsigt.

Jeg vil påstå, at hvis en sb bliver fornærmet eller føler sig trådt over tæerne ved, at en borger beder om aktindsigt, så er der netop grund til, at kigge denne sb efter i kortene.

Hvis en sb er faglig dygtig og har ren samvittighed, så burde denne ikke opfatte det som et problem, at en borger sætter sig ind i sin egen sag.


For mit eget vedkommende gik jeg i flere år og havde det indtryk af min kommune, at godt nok var de nogle stride madammer, men de overholdt lovene.
Da jeg endelig fik bedt om aktindsigt opdagede jeg, som det første, at alle de lægepapirer jeg selv havde afleveret, de fandtes ikke i min sag.

Dernæst fandt jeg ud af hvorfor jeg følte mig behandlet som værende totalt og aldeles fuld af løgn i en arb.prøvning. Udelukkende p.g.a. en gevaldig rævekage i kassetænkningens navn.

Efter da bad jeg om aktindsigt hver eneste gang jeg havde været til møde med min sb, og var der slinger i valsen klagede jeg til jobcenterchefen.

På den måde får man sendt et signal om, at nu kan de godt opføre sig ordentligt, for de får ikke lov til, at slippe afsted med flere julelege.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 11:51   #4
WhiteRabbit
På vej til at lære K10
 
WhiteRabbits avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
WhiteRabbit er ny på vejen
Det handler vel osse lidt om hvordan man føler sig behandlet af SB, men ingen tvivl om at jeg på et tidspunkt vil have aktindsigt. Mange ting kan "blive væk" (læs syltet) o.a.

Jeg har heller ikke været så længe i SDP systemet denne gang, men de må have stakke af papirer fra tidligere episoder hvor jeg havde en meget ringe sygdomserkendelse. Det kunne være interessant at se hvad de har skrevet tidligere...

Tak for de gode og saglige svar
__________________
One pill makes you larger and one pill makes you small, and the ones that mother gives you dont do anything at all
WhiteRabbit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 12:02   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
whiterabbit

nu har jeg været heldig mht sb-er...jeg var ude for en arbejdsulykke og første gang jeg var i snak med en sb-er lavede vi en aftale,som fungerede resten af mit forløb..4.5 år
jeg gjorde hende klar,at jeg ville ha ALT - altså løbende aktindsigt..og hvergang hun fik papier ind af døren sendte hun kopi til mig,hvergang vi holdt tlf opfølgning sendte hun kort ud hvad vi havde snakket om,og mente jeg ikke det passede ku jeg rette i det..men som sb-en sagde på den måde var der aldrig misforståelser...
tilgengæld gjorde jeg det samme..fik jeg noget hun endnu ikke havde fået,skyndte jeg mig at sende en kopi til hende..var jeg til læge,speciellæge,sygehus mv..ringede jeg til hende og fortalte hvad der var blevet sagt,så hun hele tiden ku følge med og havde noget foreløbigt..derfor indhentede hun jo stadig de attester hun skulle,men hun var hele tiden med..
vi havde et godt samarbejde og da jeg havde advokat på,vidste hun også at advokaten fik alt..men jeg gjorde også mit hele tiden.
så det kan lade sig gøre..synes også det er vigtig at fortælle en positiv historie..du ku jo evt spørge om i ku gøre det samme.
jeg endte med ftp og da de sidste papir skulle gøres færdig incl rp gik det jo let..alt lå der

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 14:15   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af WhiteRabbit Se meddelelser
Det handler vel osse lidt om hvordan man føler sig behandlet af SB, men ingen tvivl om at jeg på et tidspunkt vil have aktindsigt. Mange ting kan "blive væk" (læs syltet) o.a.
Selvfølgelig kommer det an på hvordan ens sagsbehandler er....

Har man en saglig sagsbehandler som gør som en SB skal....ja så behøver man jo ikke at optage møder og alt det...

Det er først når man møder en SB som lyver over for en eller som ikke gør de ting som vedkommen skal at man sikre sig...

Uanset at vi overvejende ser de meget dårlige sager herinde....så findes der jo heldigvis mange rigtige gode sagsbehandlere derude....og sager som bare køre som de skal...

De saglige sagsbehandlere vil heller ikke synes dårligt om en borger som søger en aktindsigt....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 30 17-07-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension