K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2010, 15:48   #1
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
aktindsigt hos Anden aktør

Hej alle på K 10
Har lige et spørgsmål.
Har man ikke ret til aktindsigt i det, der er skrevet under forløbet hos Anden Aktør?
Anden Aktør sender jo papirer til kommunen, når forløbet er overstået.

Man har vel mulighed for, at komme med sine egne kommentarer til det de har opfattet eller eventuelt rettelser til misforståelser eller Hvad???
Håber nogen ved noget om det
Hilsen Palette
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 16:22   #2
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
aktindsigt

Naturligvis skal du vide hvad anden aktør skriver om dig, det kommer under partshøring. Der kan så være forskellige arbejdsgange, jeg sender det altid til borgeren samtidig med det til kommunen.

MVH
Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 16:31   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja da, palette -til hver en tid!

Anden aktør er jo NETOP "INDLEJET" af kommunen, altså er de således også forpligtet både overfor notat/referat, tavshedspligten samt aktindsigt.

(Hvis de påstår andet, ja, så ville jeg da bestemt liiige påpege ovenstående både overfor aktøren samt Borgmester mfl -og så kan du hilse dem fra vores advokat og sige, at sådan er lovgivningen, også for dem )

Det er netop også som fcv sir, du er jo selv en aktiv deltager i forløbet og således har du ALTID ret til at blive hørt!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 20:34   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FCV-J Se meddelelser
Naturligvis skal du vide hvad anden aktør skriver om dig, det kommer under partshøring. Der kan så være forskellige arbejdsgange, jeg sender det altid til borgeren samtidig med det til kommunen.

MVH
Flemming
Sådan gjorde "min" anden aktør også, begge gange.

Derudover mener jeg, at det er meget vigtigt, hver gang man bliver sendt ude i noget af kommunen, at bede om at få en kopi af de oplysninger, som stedet har modtaget fra kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 21:30   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej palette.

Anden Aktør skriver vel progressionsrapport sammen med dig? Eller; de skriver en progressionsrapport som du så kan/skal kommentere på.

Jeg syntes bare, at du skal sige til din kontaktperson der hvor du er tilknyttet, at du godt kunne tænke dig en kopi af den journal de fører på dig... Så skulle den ikke være længere.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 22:13   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
.

Anden Aktør skriver vel progressionsrapport sammen med dig? Eller; de skriver en progressionsrapport som du så kan/skal kommentere på.
Mine blev skrevet af anden aktør alene, og ingen mulighed for at kommentere.

Men bortset fra det, så var begge konklusionerne helt OK.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 22:31   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hrmpf. Jeg er da temmelig overbevist om at det er meningen, at borgeren skal give sit besyv med.
Suk... Endnu et eksempel på alt det der ikke bliver gjort som det skal.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 22:45   #8
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Hej Palette og allle andre.
Fakta i forhold til anden aktør er det sådan disse er omfattet af alle regler om aktindsigt, tavshedspligt m.v.
jeg kan naturligvis kun tale for mig selv, men oplever der er sket et skifte ude i kommunerne. Kvaliteten af det arbejde der udføres af anden aktør har ingen værdi, derimod er prisen alt afgørende.

i forhold til dit indlæg Buster har du jo ret,kommunen køber anden aktør, hvilket jo ikke er lig med de bestemmer?

Det kunne jo tænkes der fandtes andre aktører der havde en anden tilgang til opgaven?

Derfor se på de fine foldere om der f.eks står A/S APS eller lignende.

For mit vedkomende har det det sidste ½ år kostet ca. ½ mil at gå på arbejde, men kan stadig se mig i spejlet om morgenen og fortsætter kampen, for dig og andre.

Har nu bare ændret fokus og bruger energi og viden at hjælpe hvor jeg kan. det kan jeg naturligvid ikke altid gøre gratis.

Her på siden må ingen sælge ydelser, det ønsker jeg heller ikke, men vil du eller andre vide mere så ring 8873000 så står jeg klar uden beregnig. Der findes stadig menesker med holdninger oog anstændighed;

MVH
Flemming uafhængig socialrådgiver
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 22:52   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Flemming, du mangler et ciffer i dit telefonnummer!

Tak for tilbuddet, går ud fra at det gælder alle K10-medlemmer...

Synes du skulle, som Andersine, ha' en fodnote om at du er uddannet soc.rdg.
- har undret mig over i dag, om du repræsenterede anden aktør, eller...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 23:50   #10
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Hej Carmen undskyld der smuttede et nul tlf.88433000. Tilbuddet gælder naturligvis alle på K 10.
Carmen jeg er uddannet rådgiver efter en arbejdskade, men ellers udd. Matas materialist. Derfor kender jeg systemet indefra og har en holdning til det der foregår.

i 2006 var jeg rådgiver på en kommunal instition, somgrundet komunalreformen blev nedlagt.

Min tanke var mennsker der var ramt af sygdom ville ji fortsat have brug for en fair og ordentlig afklaring. Samtidig blev det besluttet at menesker på LY kunne vælge/skule overgivestil ande aktør.

Derfor lavede jeg FCV-J med mobilt kursuscenter i campingvogn, har alle faciliteter som på Hilton Hotels.

Har siden lavet ca. 250 fleksjob, men er nu stoppet, da det ikke mere er muligt at lave et fagligt ordenligt arbjede, grundet kassetænkning.

Har selv haft 2 jobkonsulenter i fleksjob, som knoklede for de mensker vi blev betroet, men kan ikkeskaffe flere opgaver, fordi jeg vægter kvalitet, frem for volumen.

Jeg er 58 år og behøver ikke arbjede 60 timer om ugen mere. Derfor har jeg valgt at fordybe mig i ca. 2 sager om ugen plus 1/3 sag uden betaling.

Foregår på den meget enkle måde: jeg modtager allle sagsakter, kommer med en vurdring/forklaring til vedkommende. Det er gratis, er der så reelle muligheder for af gå videre giver jeg et ærligt og åbent tilbud.

Det er grundentil ingen fodnote, er bange for flere henvendelser end jeg kan behandle ordenligt.
Du fik et ærligt svar håber du anekender det og ikke sælger mig til alle dine venner?

Knus
Flemming
Jeg fortsætter stille og roglig på min egen måde at bidrage med faglige svar.

Ps det er naturligvis dyrt og derfor svært at komme til Kbh.

Sidst redigeret af FCV-J; 06-10-2010 kl. 23:57. Årsag: fejl i nr.
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør keldjacobsen Spørgsmål ang fleksjob 31 16-07-2011 19:35
Anden aktør JKR Spørgsmål ang fleksjob 11 29-01-2011 11:44
Aktindsigt anden aktør empowerment Alt det andet 3 18-06-2010 19:22
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 0 30-06-2009 09:34
Anden aktør. Wersi 56 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-10-2008 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension