K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2016, 07:14   #1
Erikon
elektrikkeren
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Lokation: Langeland
Alder: 70
Indlæg: 5
Styrke: 0
Erikon er ny på vejen
Question Udbetalinger pension

Jeg beklager hvis det spørgsmål jeg har er blevet besvaret før, men der er efterhånden så mange sider at læse
Mit spørgsmål lyder i sin enkelthed sådan;
Hvis man bliver tilkendt seniorpension, jeg søgte 16/10-15 og skal på møde i RT 22/6-16 (jeg ved godt tidsfrist er overskredet, har klaget!) Hvis jeg får tilkendt SP, fra hvilken dato, gælder den så, er det fra ansøgningsdato eller fra bevillingsdato?
Jeg blev tilkendt flexjob 1/12-13, men har endnu ikke været ude da jeg har været sygemeldt siden.
Sidste sommer blev jeg nedsat med 40% af ydelsen grundet alder (er 62)så jeg har en trængt økonomi
Jeg håber der er nogen der kan svare på mit spørgsmål, på forhånd tak
Erikon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 07:25   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det vil gælde fra bevillngsdatoen, som vil stå på pensions afgørelsen og ofte vil være fremadrettet til måneden efter afgørelsen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 07:28   #3
Erikon
elektrikkeren
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Lokation: Langeland
Alder: 70
Indlæg: 5
Styrke: 0
Erikon er ny på vejen
Okay mange tak Gisne
Erikon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 08:10   #4
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Erikon Se meddelelser
Jeg beklager hvis det spørgsmål jeg har er blevet besvaret før, men der er efterhånden så mange sider at læse
Mit spørgsmål lyder i sin enkelthed sådan;
Hvis man bliver tilkendt seniorpension, jeg søgte 16/10-15 og skal på møde i RT 22/6-16 (jeg ved godt tidsfrist er overskredet, har klaget!) Hvis jeg får tilkendt SP, fra hvilken dato, gælder den så, er det fra ansøgningsdato eller fra bevillingsdato?
Jeg blev tilkendt flexjob 1/12-13, men har endnu ikke været ude da jeg har været sygemeldt siden.
Sidste sommer blev jeg nedsat med 40% af ydelsen grundet alder (er 62)så jeg har en trængt økonomi
Jeg håber der er nogen der kan svare på mit spørgsmål, på forhånd tak
Jeg vil mene, at sidste del af §33 stk. 2 i pensionsloven bør/skal træde i kraft ved overskridelse af tidsfristen på 6 måneder, dvs. i dit tilfælde fra den 1. maj 2016.

Citat:
Stk. 2. Førtidspension udbetales månedsvis bagud, med virkning fra den 1. i måneden efter at der er truffet afgørelse om førtidspension. Træffes afgørelse om førtidspension efter udløbet af fristen i § 21, stk. 1, udbetales førtidspension, med virkning fra den 1. i måneden efter at der er forløbet 3 måneder, fra behandlingen af førtidspensionssagen er påbegyndt. Træffes afgørelse om førtidspension efter udløbet af fristen i § 21, stk. 2, udbetales førtidspension, med virkning fra den 1. i måneden efter at der er forløbet 6 måneder fra det tidspunkt, hvor ansøgningen er modtaget i kommunen. Førtidspension udbetales, tidligst fra den 1. i måneden efter at betingelserne for tilkendelse af førtidspension er opfyldt.
Bekendtgørelse af lov om social pension
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension