K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2012, 19:15   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Må BAN pege på behandlingsmuligheder.

Ja det kan godt være at det er et "dumt" spørgsmål, men jeg vil lige høre hvordan ens sag så evt. så skal håndteres.

Jeg har fået svar fra BAN og jeg vidste mere eller mindre, at de ville bibeholde det afslag kommunen gav mig på en §18 i maj sidste år.

BAN giver kommunen ret i at jeg skal i endnu en arbejdsprøvning på et center, hvilket jeg lige har været. De mener dog jeg forinden denne bør komme i behandling på psykiatrisk afdeling på Bispebjerg, der har speciale i behandling af angst.

Som jeg læser deres afslag, der er på 5 sider, skriver de mere eller mindre, at de ikke fatter jeg efter 17 år på arbejdsmarkedet ikke kan arbejde "normalt". Det er helt vildt.

Nå men kommunen har jo fået kopi af afslaget. Jeg har dog ikke hørt fra min sagsbehandler. Jeg fik også en ny for et par uger siden, men fred være med det, for hende den forrige var lidt for "drømmende" omkring min fremtid.

For at være "i god" tid, har jeg allerede bedt min psykiater om at henvise mig til Bispebjerg også fordi jeg da er interesseret i behandling. Dog skal jeg ALDRIG i arbejdsprøvning igen, men skulle altså få rapporten fra centeret i næste uge. Den skulle meget gerne falde ud til min fordel, så nu bliver det spændende at se hvad min nye sagsbehandler gør derefter. Det var jo det eneste pensionsnævnet efterspurgte i min sag, denne arbejdsprøvning som jeg gik i gang med i januar, da jeg ikke har råd til at vente på BAN.

Jeg har ikke i sinde at gøre min sagsbehandler opmærksom på BAN eller at jeg har bedt om henvisning til Bispebjerg, det må de jo selv finde ud af. Jeg følger bare med min sag. Mon ikke sagsbehandleren selv "opdager" svaret fra BAN? Min forrige sagsbehandler sagde godt nok at jeg da godt lige måtte sige til når jeg fik det, men det må de da selv se efter når nu de også får det fra BAN.

Men BAN er vel i sin fulde ret til at se på behandlingsmuligheder via deres egen lægekonsulent ? Og det er også fint nok, men er det også noget Pensionsnævnet for nys om.?

Nogen der har gået på Bispebjerg for angst? Er det mon Liason? Nogen der ved om der er ventetid derude?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 20:59   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hejsa EE

Når nu din SB læser afslaget fra BAN med behandlingsmuligheder på Bispebjerg, så har en ny indstilling til FP da lange udsigter eller hvad ?

Så kan lægekonsulenten jo køre på at alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte, og så starter det hele forfra - hvis nu behandlingen hjalp dig til du fik det bedre, og så ny arbejdsprøvning osv.'
Det er da skruen lidt uden ende....

jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 21:16   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jep, sådan ser jeg det også. Og sådan er det jo med mange lidelser, der skal nok være noget at pege på og man må stille sig det spørgsmål, hvornår nok er nok.

Nu må jeg se hvad min sagsbehandler og den kommende arbejdsprøvnings rapport siger.

Dog har jeg lige mailet til Liason om hvor lang vente tid de har, for jeg tror at det er der jeg skal ind. Jeg har nogle smerter som ikke er fysisk konstateret og derfor er jeg umiddelbart en slags hypokonder/angstlidende med somatisering. Jeg har efterhånden et par diagnoser.

Min psykiater har så heller ikke svaret på min anmodning om indstilling til Bispebjerg, så nu tager jeg den ad bagvejen og har netop mailet dertil om jeg er blevet henvist

Men ja, vi kan alle sammen behandles. Hvis du ikke dyrker motion så skal man bare igang, dyrker man motion er det måske for meget og hvis man ikke har prøvet hele medicin hylden så er det bare at komme igang, så der er så meget!!

Jeg går da i behandling uanset hvad, men denne gang er det altså kommunen selv der må "opdage" at jeg er blevet anvist behandlingsmuligheder, som de ellers har lukket for.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 10-03-2012 kl. 21:22.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 01:45   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg kender ikke reglerne omkring BAN og det at blande sig i behandlingsmuligheder, så der kan jeg ikke lige give mit besyv med

For at svare på dine andre spørgsmål, så vil den sagsbehandler der indsendte anken til BAN automatisk få tilsendt afgørelsen, og har du skiftet vil hun sende den videre til den nye sagsbehandler.
Jeg kan ikke se hvorfor pensionsnævnet skulle få afgørelsen. Men den vil komme til at ligge i din sag

Umiddelbart ser jeg ikke afgørelsen fra BAN som den store katastrofe (alting er relativt selvfølgelig). De afviser en pension ud fra to argumenter;
-arbejdsprøvning
-Bispebjerg

Arbejsprøvningen har du nu været igennem, og Bispebjerg har du selv sat i værk. Når du har overstået Bispebjerg er der derfor ikke flere argumenter der kan forhindre en afgørelse
Når Bispebjerg er overstået må du derfor - med BANs afgørelse i hånden - kræve at du nu bliver afklaret

- og forhåbentlig bliver det så enden på det lange cirkus
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 10:48   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nogen der har gået på Bispebjerg for angst? Er det mon Liason? Nogen der ved om der er ventetid derude?

gik som sagt ikke der ude, da de mente alle behandlingsmuligheder var udtømte
havde hentet alle lægepapir i min og var 100 procent forbedret på mødet
jeg ventede i 2.5 måned, fra min psykiater lavede henvisningen
men det var Liason.
grunden til jeg har sagt ja til en 6 ugers arbejdsprøvning
har sagt nej tidligere, da jeg ikke var sikker på alle behandlingsmuligheder var udtømte

men Ja BAN må godt lave deres egen vurdering om behandlingsmulighederne er udtømte
det er dog første gang jeg har set det, når alle andre læger eller er enig om der er ikke er nogen.
en på mit bosted med generaliseret angst, er i et forløb 12 uger på forbi skolen
fra 9.30 til 14.30 hverdag
men er super glad for det, selvom det er hårdt, men henvisningen er fra Bispebjerg og deres angst afdeling. kan dog ikke huske hvad afdelingen hedder

Men sådan et forløb kan du vel ikke klare, når jeg tænker på din arbejdsprøvning
men et forløb mod angst kan tage rigtig lang tid måneder og år
så jeg synes nu ikke det er særlig godt det BAN er kommet med
udover det kunne være skønt og få det bedre, hvis de kan hjælpe

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-03-2012 kl. 10:53.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 12:33   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja nu må vi se hvad kommunen gør. BAN skriver omkring yderligere arbejdsprøvning som flg:

"Vi er enige med kommunen i, at yderligere afklarende og erhversrettede foranstaltninger kan være hensigtsmæssige, da du siden sidste virksomheds praktik har været i behandling hos psykiater og med kognitiv terapi.

Vi finder dog, at kommunen først efter ovennævnte behandlingsforsøg bør tage stilling til, om du har behov for at blive arbejdsprøvet.

Det er på denne baggrund ikke dokumenteret, at du er varrigt afskåret fra at blive selvforsørgelsen ved indtægtsgivende arbejde.

Vi går ud fra, at kommunen nu i samarbejde med dig tager stilling til, hvad der kan gøres for at afklare/forbedre dine hebredsforhold og din arbejdsevne."



Hvad mener de med "om du har behov for at blive arbejdsprøvet?? Som jeg læser det tror de nærmest at jeg hopper direkte på det ordinære arbejdsmarkede når jeg har været en tur omkring Bispebjerg!!?


Videre omkring resultatet i deres vedholdende afslag skriver de:

"Hvad har været afgørende for resultatet

Vi har lagt vægt på at du har haft betydelig arbejdsmarkedstilknytning gennem mangeårig ansættelse i xx branchen, og at der fortsat er muligheder for behandling og bedring af din psykiske tilstand."


Ja tak, havde jeg ikke haft tilknytning til arbejdsmarkedet som nu er ca. 6 år siden, så var det nok også et problem i forhold til afgørelsen!!

Nu må vi se hvad kommunen tager fat i når rapporten fra centeret også er kommet. Som nævnt skrev jeg til Bispebjerg i går , Liason afd. om de har modtaget en henvisning på mig og hvilken afdeling jeg mon kommer til samt evt. ventetid der. Måske er de hurtigere til at svare end min psykiater?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 11-03-2012 kl. 12:38.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis Afklaringsted ikke kan pege på noget FibroMcs Alt det andet 37 25-05-2013 22:21
Behandlingsmuligheder FOB Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 30-12-2012 01:09
Stationær og behandlingsmuligheder udtømt. Bassemanden Alt det andet 14 13-08-2010 00:55
Rejsning af førtidspension - udtømte behandlingsmuligheder ? TimeGuest Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 26-01-2010 10:25
Psykologiske behandlingsmuligheder mod skulder- og ledproblemer zuza Manglen på Fleksjob 7 08-07-2008 10:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension