K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2008, 22:41   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
arbejdsprøvningsmøde

Nu har jeg været i arbejdsprøving en måned skal til møde med min sagsbehandler og chefen . jeg fik at vide dengang at jeg startede at køretiden med bus talte med i den samlede arbejdstid det tager 1½ time tur-retur.......kan man det ? jeg arbejder der 2 timer ialt giver det 3½ time og det syntes jeg er mere end nok jeg har også en lille pige som skal bringes i børnehave før jeg tager derud samt nogle gøremål før hun skal hentes.

Er der en som har været til sådan et arbejdsprøving møde ? vil jeg meget gerne høre andres erfaring.
mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 22:49   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Min erfaring er at arbejdsprøvning går ud på (når den er lavet lovligt og realistisk!) at vurdere hvordan en person fungere når man møder arbejdsmarkedets vilkår og det betyder normalt at hverken transport eller deponering af yngel regnes med til arbejdstid.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 22:54   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har kendskab til, at man tilkender førtidspension, hvis det ikke lykkes at finde fleksjob inden for en rimelig transporttid, da hverdagen i hjemmet også skal kunne hænge sammen.

Der SKAL være tid til at restituere sig efter en arbejdsdag.

Et reelt fleksjob må findes i lokalområdet, så man kan yde minimum cirka 12 timers effektiv arbejdstid, ellers er der ingen arbejdsgiver, der vil ansætte en flekser. Arbejdsgivere vil ikke betale løn for flere timer, end de får.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 22:56   #4
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Det er så en kommune der vælger at anlægge et humanistisk syn på sine afgørelser for det fremgår ingen steder i loven at man skal kunne få en hverdag til at hænge sammen!
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 23:11   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, det står der faktisk i loven, men ja, kommunen bør være humanistisk.

Det er jo arbejdsevnen, der står noget om i loven. Og denne restarbejdsevne skal jo kunne gøre personen selvforsørgende... i sidste forsøg i et fleksjob på min. 1/3 af et fuldtidsjob.

Hvis helbredet IKKE er til at magte det, så hedder det pension.

Og det er jo sådan set logisk nok, at der skal være tid til restituering ved et dårligt helbred.

Men kommunerne har jo en masse muligheder for at yde hjælp, så ledige fleksere kan magte både fleksjob og hjemmeliv. Der findes en masse hjælpemidler, muligheder for at bevilge hjemmehjælp, aflastning, osv. osv., men det koster jo også penge, så det sparer de fattige kommuner også på.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 23:48   #6
Lynge
Føler sig hjemme på K10
 
Lynges avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Lokation: Viborg
Alder: 58
Indlæg: 35
Styrke: 16
Lynge er ny på vejen
Jeg har været igennem det hele med arbejdsprøvning, jeg startede med 6 timer men da de ikke hade noget til en med kun en arm der kan bruges og til en på stærk morfin medicin flere gange om dagen, gik jeg ned på 2 timer og efter 6 uger blev jeg kaldt ind og fik den besked at der kun var en pension for mig.
Køretiden frem og tilbage den gang i 2006 tæller ikke med i de timer,ikke for mig.

De hade ikke en pin at sætte mig til for det hedder sig når man kun kan bruge en arm, så må man ikke lave så meget at det går ud over den anden arm, og med den medicin jeg får så kunne de ikke sæt mig ved en pc, for jeg kunne ikke samle mig om det, eller også faldt jeg i søvn (hi hi) det var faktisk lidt flovt at falde i søvn midt i et eller andet, i dag kan jeg kun smile af det men det var meget belastende for mig, for jeg kunne ikke mærke det selv og i dag har jeg fået ny medicin som jeg bedre kan tåle.
De møder jeg var til var for at høre hvordan jeg hade det med de ting jeg kunne lave, og de var altid rettet mod mig så alt blev tilpasset til mig, de spørge om mange ting hvordan man har det, og om man kan få det hele til at hænge sammen også det liv der hjemme, jeg var også tit inde til samtale med den læge der er sådan et sted, nu ved jeg ikke hvor du skal eller går hende, jeg var på Bomi i Skive og det var et dejligt sted hvor man får den hjælp man nu skal have, eks hvis du er træt jamen så går man ind og sover lidt eller hvis man har ondt ja så er der en som giver masage til en, så jeg tror ikke du har noget at være bange for bare være rolig og ærlig så går det af sig selv.
Kender en som vil lyve lidt og det blev opdaget og det var bare en vej for ham, og det var ud og starte for fra igen og det blev ikke let for han er stadigvæk igang med en ny omgang, og denne gang ligger de meget mærke til ham, så det kan best betale sig at være ærlig.
Jeg ønsker dig held og lykke jeg håber det går dig godt.
Lynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 07:46   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vil blot sige at jo, som zuza så rigtig siger, der skal tages hensyn til om du kan få din hverdag til at hænge sammen også efter arbejdstid.

Derfor igen er det så hamrende vigtigt hvad der står i din rp for i den SKAL også stå fx om dit arbejde og transporttid skal være så tæt på dig som muligt, gerne med kilometerafstand

Og ja, man kan søge om fx ledsagerhjælp og måske i dit tilfælde hjælp til at hente og bringe din datter, hvis du kan følge mig.

Men alt dette skal selvfølgelig gøres på skrift.

Det hedder vel ret beset også en helhedsvurdering

Håber du får en god og positiv oplevelse
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 10:42   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vender tilbage senere i dag , hovedet er ikke lige helt så hurtigt og jeg skal lige finde nogen ting i forbindelse med det her da jeg kan se at det er noget der jævnligt kommer op....

Jeg vil mene at der står noget i loven omkring transport tiden til job...

Hvis folk kan holde sig på benene fysisk 3-4 timer så kan det jo ikke nytte noget at sætte dem på mange timers tur, og det sammen hvis man har noget med hukommelse og koncentration så kan det ikke nytte noget at man har 4 skift ....

jeg har det selv når jeg bliver træt , min hjerne og jeg tror vi ved hvad vi laver men det gør vi bare ikke, og derfor er det en del af mit skånehensyn at jeg ikke må have for lang transporttid ... jeg er sat i arbejdsevne i ca 15 timer men får jeg lang transport tid ryger nogen af mine timer fra... og jeg ved at jeg har sagt nej til et evt fleksjob pga der var 1½ times transport og der var ikke noget problem ..


Nå for den ... her er den § jeg mener man kan bruge alligevel..
Citat:

§13 stk 4 nr 3

3) afstanden mellem bopæl og arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende på grund af transportvanskeligheder eller den tid, der går til transport,

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=113596
Den § kan man bruge hvis man kan bevise at den lægger en urimelig belastning på en og det gælder også mht om man kan magte at hente børn osv.

Jeg kan klart anbefale at man læser hele § 13 om Udnyttelse af arbejds mulighederne

Her står også om at man ikke skal udnytte sin arbejdsevne hvis man får det værre af det .... gode ting der er værd at lægge sig på sinde evt lægge ind i sine fortrukne hvis man er midt i det hele

Og nej jeg fik ikke lige pludselig hjernen tilbage så at web var på sin puter og fik ham til at lede efter det jeg vidste var der et eller andet sted he he ..

Så siger lige tak til web
  Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 16:54   #9
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

tak for alle de gode svar.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 21:45   #10
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Question

Hejdien - den § 13 du henviser til står i Kapitlet om Kontanthjælp og Starthjælp; betyder det ikke at den så kun gælder dem og altså ikke gælder for fleksere?
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension