K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2008, 18:41   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Gode råd eller link søges

Hej .Jeg søger gode råd eller link her på k-10, ang, min første samtale med kommunal sagsbehandler , jeg er tilknyttet privat aktør, som jeg er utilfreds med, jeg har selv bestilt en tid hos vedkommende , tale min sag ang, visitation til flex, jeg er i arb, prøvning har været der 4½ mdr, 1½ tilbage er på 15 timer om ugen er øget en gang måtte gå ned igen,

Jeg prøver på at forberede mig godt,
De fysiske ting skavanker
de psysiske --ptds, som jeg venter behandling for på RH
min dagbog fra arb, prøvning,da jeg øgede mig i tid og hverdagen har jeg beskrevet

Jeg har siddet hele eftermiddagen og ledt efter fx, link til samtale eller andet, kan ikke rigtig finde noget,

Jeg har ikke fagforening, prøvet med lys og lygte at finde en besidder


Nogen gode råd-eller links --hat jeg glemt noget vigtigt, lige overstået den kamp med lejligheden, så jeg er tændt, og meget modtagelig for gode råd til en prof, samtale som meget gerne skulle resultere i en visitation til et flexjob, efter endt arb, prøvning,

På forhånd tak hvis nogen af jer svarer mig Hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 19:26   #2
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Thelma,

Selvfølgelig vil vi gerne svare dig - ovenpå succeshistorien med din lejlighed er det en fornøjelse, hvis du også får fleksjobvisitationen.

Mit bedste råd til forberedelse er at du læser om fleksjob:
http://www.fleksjob2.dk/Lovgivning/A...b/Fleksjob.htm

og før din samtale har sat dig ind i arbejdsevnemetoden:
http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...vagtseende.htm

Hvis du i denne sidste link læser især s. 40 og frem : 4.2 Ressourceprofilens elementer ... 40

og prøver at beskrive dig selv ud fra de 12 kategorier, der er i ressourceprofilen, så er du godt forberedt. Husk at du både skal beskrive dine styrker og dine barrierer (det kan fx være din ptsd, din alder, din uddannelse og meget andet).

Husk at ressourceprofilen danner grundlaget for bedømmelsen af din sag - derfor er det vigtigt at få alt relevant med (og du kan også gå helt tilbage til din barndom, hvis det er nødvendigt for at få et uddybende billede af dig og din resterende arbejdsevne og muligheder).

Håber ikke, der er for stor en mundfuld lige nu - men med den kampgejst du lægger for dagen efter din succes med lejlighed, er jeg sikker på, at du bliver godt forberedt.

Skriv endelig, hvis du har brug for mere til at udfylde ressourceprofilen - det vil være klogt, hvis du selv kan begynde på den inden din samtale; sags behandlere har MEGET travlt , så derfor vil det være en hjælp, hvis noget af deres arbejde er gjort.

Jeg ved ikke, hvor man kan finde en bisidder til samtalen - men det vil helt sikkert være MEGET klogt at have en med. Andre kan sikkert hjælpe med hvor man finder en sådan????

Du får også lige et par bare fordi jeg er blevet så glad for at høre, at der sker noget i din sag.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 20:06   #3
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
hej Vim, hvor er du da hurtig på tasterne, tak.

Jeg er inde i det lovmæssige nogenlunde, mener selv jeg opfylder krav --varig nedsat arb, evne, kan ikke et job på normale vilkår 37 timer, bange for at ryge ud af arb, markedet, nok ikke mulig med omplacering på reva ydelse, fx, ny udannelse min alder snart 50,vil ikke sygemeldes mere, må være en plads til mig på det rummelige arb, market, noget i den stil og begrundelser på alt det fysiske og min psysiske skrøbelighed ang, 6 års dårligt liv, i angst på flugt udsat for de værste tænkelige ulykker mistet alt indbo da min genhusningslejl, brændte ved meget stor uhyggelig bran i KBH, ( alt det sociale som har påvirket mig så dybt)jer der har fulgt med har læst at jeg selv er svært forbrændt efter et drabsforsøg)ikke haft et liv da jeg hele tiden har skulle overleve, meget hårdt , kun at overleve og ikke leve, vil uddybe nærmere til sagsbehandler, klage over privat aktørs manglende information, flabet svar, venter på behandling RH, alt dette lige skrevet i stikord, vil jeg tage punkt for punk og skrive ned, og fremlægge
Jeg vil se meget nøje på den ressurce profil du henviser til
printe ud i morge fra bibliotek , og også noget med om barndom hel mit liv, for at få en sammenhæng,
jeg skal til mødet onsdag næste ugen, er ikke nervøs, men vil ikke overset noget vigtig så jeg arbejder på det i weekenden, ang, besidder, jeg tror ikke jeg har nogen,jeg kan tage med, ---
Vim tak for respons. Thelma,
__________________________________________________ ___________

Har jeg gravet min hjerne ned i haven idag, jeg glemte at fortælle, at der bliver skrevet progressions rapporter fra privat aktør til kommunen, jeg får dem og retter den med mine kommentar, tænk det måtte jeg også selv bede om, de er altid meget forsinket, ca, 1 mdr, så det der sker lige nu ikke er med, ej heller mine konstante klager over smerter smerter træthed ptsd på sit højeste for etiden, de skriver thelma er glad for sit sted, .....trives med de andre skånehensyntages, arb, tid øges hvis muligt, altså lidt for lyserødt syntes jeg i forhold til hvad jeg kan og hvadan jeg har det, og det har jeg tænkt mig at selv fortælle, til mødet på onsdag jeg får ski , en travl weekend, hilsen Thelma

Sidst redigeret af Webmaster; 24-10-2008 kl. 08:45. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 21:15   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tillykke med din nye bolig... dejligt for jer begge.

Et godt råd er, at der SKAL være en PLAN for din fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet.

Og i denne plan SKAL være dine skånehensyn osv.

Der er mange ting at læse om hele denne lovgivning, men hvis du hele tiden tænker, at der SKAL være en PLAN, så er det nemmere for dig at holde tungen lige i munden, når du sidder i mødet.

Og disse planer SKAL du have på skrift i din ressourceprofil og i et brev med love og paragraffer og klagemuligheder.

Held og lykke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 21:24   #5
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
hej Zuza , tak for respons,
jeg er måske alligevel i tvivl, altså den plan er jo ikke lavet, færdig med praktik om 1½ mdr, åh oh åh,
zuza , nu spørger jeg måske dumt, kort og godt har jeg tænkt mig at foreslå mit eget ønske og begrunde over for hende, da jeg jo ikke føler at blive taget alvorligt af privat aktør,
jeg vil jo nok først få alt på skrift når arb, prøvning er slut og privat aktør skal skrive afsluttende rapport, bliver helt i tvivl lige nu, --jeg har jo været sk...e fustreret over den aktør, og vil selv fremlægge mine synspunkter kan du følge mig Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 22:03   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er sådan, ifølge loven, at kommunen SKAL tage hensyn til DINE ønsker.

Så hvis planen slet ikke passer dig, så klag over den til den tid.

Men man skulle jo synes, at hvis du fortæller, hvor din motivation ligger, så burde det jo også fremme din tilknytning til arbejdsmarkedet, fordi der er et mål at arbejde hen imod og ikke bare blive kastebold i systemet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 22:27   #7
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
hej
ja nemlig Zuza, mine egen ønsker og motivation, lige de rette ord, fik hvis lige blandet det hele lidt for meget, men tak , jeg ved selvfølig godt jeg ikke kan loves noget, MEN JEG VIL HØRES, og så tager jeg den derfra, når den tid kommer , puha godt det er weekend i morgen, faktisk *hårdt* arbejde at være i arb, prøvning og samtidig kæmpe for sine rettigheder vil jeg mene. fortsat god aften, KH thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 22:49   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thelma bare lige en tanke ved godt at det kan være at drive lidt rovdrift på dit arbejdsprøvningssted ... men hvad med at spørge en kollega eller chefen om en af dem kunne tænke sig at afse en times tid til at tage med dig , tror at det vil vække kommunen og få en sagsbehandler til at tænke sig godt om ..

alt det andet er kommenteret så der holder jeg bare min mund
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 23:21   #9
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
LIGE KORT HEJDIEN.SOM ALLIGEVEL BLEV LÆNGERE.

hej hejdien, havde selv tænkt lidt over den tanke, tygger lige lidt på den i weekenden,
ps, tak for den søde tanke ang, blomst, men søde hejdien, der er noget i ikke ved nemlig (grin) det er ski da en mdr, siden jeg løb ind med de første julestjerne, tåler ikke kulde, mit praktiksted er en af de største havecentre
i KBH, jeg arbejder med blomster og planter, krukker, brugskunst alt inden for haver, samtidig er dett min hobby jeg tror jeg skal have en trailer når jeg flytter her fra haven, med alle de gønne planter og krukker jeg har købt mens jeg har været i praktik, men tak tanken var så sød af dig, forøvrigt stadig åben for at medlemmer der evt, har interesse for blomster og alt med planter , så kan jeg anbefale mit praktiksted, forøvrigt er blomster havearb, meget beroligende for mig med ptds, har læst at der er kurser for mennesker med stress osv, i nogle haver i Sverige----ja at naturen har en god virkning på psyken er gammel kendskab,
Jeg har virkelig fået samlet nogle kræfter her i den have, det kan jeg se nu at filmen ikke knækkede , da jeg var så HÅRDT presset med den bolig, og Hejdien - hejdien jeg kommer ski fra det mørke Vesterbro, KBH, havde kun næsten set heste på cowboy film eller når Carlsberg *lufter* deres bryggerheste, nu har jeg den gående lige uden for på en mark, og køer der står og brøler så jeg blev helt bange en nat første gang, selv katten for sammen, også god vind til dig på onsdag, KH; Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges... pipse3 Alt det andet 11 12-08-2012 09:49
link til § 17 pfg søges Hr. Huldra At søge førtidspension 5 07-12-2011 20:31
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges i dag eller i morgen da kommunen kommer tirsdag og laver skema med mig pjuske Alt det andet 13 07-01-2009 14:41
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension