K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2011, 10:22   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og nu sidder jeg (igen) og tænker, at det havde været rart om trådstarter var fortsat i sin gamle tråd, i stedet for at starte nye tråde når der er nye spørgsmål.

Hvis trådstarter havde forsat i samme/gamle tråd havde jeg haft en chance for, at gå tilbage og se hvad helbredsproblemerne handler om, og på den baggrund måske give en mere kvalificeret hjælp.

Jeg har, ligesom de fleste andre her på K10, selv nogle helbredsproblemer, så jeg har simpelthen ikke overskuddet til, at sidde og finde trådstarteres øvrige tråde.

Jeg tror desværre, at mange brugere på K10 går glip af rigtig god hjælp og vejledning når de ikke holder sig i den samme tråd hele vejen.

Trist.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 11:25   #12
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuvi Se meddelelser
men der blev jeg altså tvunget til at være der , jeg turder ikke gå hjem hvilket jeg har fortalt Jobkonsulenten .
Hej nuvi


Hvem har tvunget dig til at være der længere end du kan klare ?
Hvorfor turde du ikk gå hjem ?

Dine helbreds-problemer skal respekteres.
Jeg syntes du skal skrive navnet på jobfirmaet og konsulenter der behandler folk på den måde.
Så kan du advare andre som skal i arbejdsprøvning samme sted.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 14:03   #13
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg erklærer mig uenig med de fleste.

Jeg tror helt bestemt, at det er bedst at blive på arbejdsprøvningsstedet de aftalte timer, hvis det overhovedet er muligt.

Forstå mig ret, jeg siger IKKE at man skal arbejde mere end man kan.
Jeg mener, at man skal sætte sig i et hjørne med en bog eller stirre ind i væggen eller lægge sig på en måtte og sove.

Derved bliver det dokumenteret, at man ikke formår mere.
Siger man bare at man ikke kan mere og går hjem, så er jeg faktisk i nogen udstrækning enig i, at der ikke er noget at vurdere arbejdsevenen ud fra.
(Men selvfølgelig skal man gå hjem hvis det er fuldstændig uudholdeligt).



Jeg er selv i arbejdsprøvning på 4. måned.
Aftalen var fra start mødetid mandag, tirsdag, torsdag og fredag 10-14. Efter en uge blev det lavet om til 4 timer mandag, onsdag og fredag med fri mødetid (bare senest kl. 11) fordi jeg ikke magtede det.

Mange dage sidder jeg og læser eller er på internettet det meste af dagen, og gør sommetider brug af hvilerummet. Går lidt til og fra arbejdet, og laver hovedsageligt ikke noget relevant
De kan se, og dermed skrive ned, at jeg ikke formår andet end at tøffe formålsløst rundt eller sidde og læse/stirre ud i luften.
Det kan de ikke, hvis jeg går hjem efter ½ time og gør det samme der.

Både min sagsbehandler i jobcenret og socialrådgiver på arbejdsprøvningsstedet har fra start sagt, at det vigtigste er at jeg kommer og er her, og det er mindre vigtigt hvad jeg så laver.

Det vigtige er, at de kan skrive ned hvad jeg formår (eller rettere IKKE formår).
Det er ikke sjovt - og jeg er brudt sammen flere gange de forløbne måneder. Senest i dag...
Men jeg tager det med!! For på den måde kan de virkelig SE, at jeg IKKE KAN.

Jeg har så godt som hele tiden været her mine 12 timer om ugen.
Men på det værksted jeg har kunnet klare mest i nåede jeg op på +/-1½ time effektivt pr. dag.
Det er ikke ÉN gang blevet nævnt, at jeg skal forsøge at komme op i timer fordi jeg overholder 12 timer, hvilket jeg tolker som at der er fuldstændig styr på, at jeg overhovedet ikke magter det her.


Men for at kunne gøre det på denne måde (forblive på stedet uden at arbejde), kræver det naturligvis at arbejdsprøvningsstedet magter den opgave det er at have en i arbejdsprøvning.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 22:00   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Annegw;
Det kommer an på ,hvad man fejler.

Der er mange her der IKKE kan blive pga fysiske problemer.

Feks sidde og læse mv. er ikke en mulighed for mange fysisk syge, da det kræver sengeleje eller lign.


Råd gives ud fra de informationer der ligger i trådstart. For mit vedkomne. Kan ikke cykle rundt i trådene, ej heller huske, de forskellige fra hinanden.

Mangler noget bliver rådene selvsagt mangelfulde.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 13:45   #15
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Nu er jeg på banen igen . Har været i min nye arb.prøvning i ca 2 uger nu .

Igår modtog jeg så en mail fra min SB , som ville høre hvordan det gik med mig . Hun skrev til mig at hun var meget bekymret for mig efter hun havde læst min dagbog . Hun var lidt i tvivl om alle mine skånehensyn blev overholdt og især omkring arbejdstiden var hun meget bekymret .

Hun ville gerne have at der skulle findes et andet sted til mig , hvor jeg kunne begynde om morgen . Det er fordi jeg har en meget uforstyrende søvn , som kræver at jeg skal hvile mig om eftermiddagen .

Jeg arbejder 6 timer om ugen , fordelt på 3 dage , og det er lige hvad jeg kan magte med mine heldbredsproblemer . Arbejdstiden er fra 10 til 12.

Jeg skrev tilbage til hende at jeg var meget glad for at være der hvor jeg er nu , og havde bestemt ikke lyst til at flytte arb.prøvning endnu engang , hvilket jeg ikke kunne holde til rent menneskeligt.

Hun var også bekymret over de uhensigtsmæssige bevægelser , som jeg siger fra over for da jeg ikke kan klare dem . Tåler nemlig ikke skulder/nakkebelastende arbejde eller mange gentagende arbejdsbevægelser hvilket påvirker mine kroniske smerter meget .

Jeg skrev til hende at det var lige meget hvilket erhverv jeg kom i så kunne man ikke undgå dette , den erfaring havde jeg gjort mig , og det var derfor jeg sagde fra og kun kunne klare 6 timer om ugen.

Så ringede min job.konsulent idag til mig, og fortalte at de meget gerne ville holde et møde med mig , hende og SB . Det var med baggrund i mine mange smerter , som jeg selvfølgelig har skrevet om i forbindelse med min dagbog , og her har jeg brugt det smerteskema som var herinde. Jeg kan lige fortælle at jeg er optaget på OUH Smerteklinik den 24 nov i år .

Nu går jeg og er lidt bekymret hvad der så skal ske . Jeg har været ude for en arbejdsulykke i 2009 i dec hvor jeg faldt på indgangfliser som ikke var ryddet for is og sne hos en borger som skulle havde hjælp i forbindelse med mit arbejde i hjemmeplejen. Skaden er godkendt i ASK som arb.skade i april i år og en men erstatning er udbetalt .

Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 20:21   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er, at du ikke er i en bred afklaring af arbejdsevne.

Dvs at du får svært ved at blive tilkendt feks pension, medmindre det er DOKUMENTERET, at dine timeantal IKKE under nogen omstændigheder kan forøges.

God ide at holde møde. Spørg ind til den brede dokumentation, og hvad der kan være fyldestgørende som dokumentation til enten fleks eller pension.

De har vel anerkendt at du ikke kommer tilbage til ordinært arbejde?

Husk at der bliver skrevet ref. som du også godkender. har du bisidder fra fagforeningen eller andet med. Dette vil jeg i givet fald anbefale, da du er ved at nå de vigtige krumtapper ift din sag!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 21:00   #17
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Mange tak for dit svar. Nu kan det godt være jeg spørger lidt dumt men hvem skal dokumentere timeantalet , er det jobkonsulenten eller det der står i min dagbog ?

Du skriver også om de har anderkendt at jeg ikke kommer tilbage i ordinært arbejde , det ved jeg faktisk ikke for jeg er blevet forlænget i april mdr efter 27 stk 2 i 39 uger.

Desuden blev jeg forsøgt fastholdt i mit arbejde som social og sundhedshjælper i 7 mdr uden at jeg nogen sinde kom op i tid , derfor blev jeg fyrret , hvilket de også godt ved på kommunen for de var selv den dag jeg blev det .

Selvfølgelig har jeg en bisidder med , det er min mand da jeg ikke syntes jeg har haft den store hjælp fra fagforeningen andet til min arbejdsskade sag som jo er anderkendt .

Men som du skriver så tror jeg også på at der snart kommer en afgørelse på min sag , og hvad det bliver er svært at sige .

Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 21:11   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er præcist de ting, du skal have svar på nu, inden du bliver frataget sygedagpengene.
Evt optag samtalen!

Jeg ville nu, hurtigst mulig få inddraget din fagforening, da de kan være en stor hjælp til at få din sag endelig på plads.
Alene af den grund, at kommunerne har mere respekt, når de deltager.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 21:13   #19
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hvor du lyder som mig selv. jeg er fleksjob visitert i dag efter 2 arbejdsprøvninger som degge steder skriver jeg har under en times arbejds evne der kan bruges daglig.ved mig er det så højer side og nakken den er gal med men kender de uudholelige smerter mig kunne kommunen ikke find et fleksjob til på 5 timer i ugen så der blev efter flere læge undersøgelse søgt pension som jeg så ikke har fået fordi jeg ikke har været på smærte klinik og fået en tverfaglig smerte behanling. det skal jeg så igang med her i slutningen af september. og mens jeg der er i mehanling skal jeg nok i en arbejdsprøvning igen for at kommunen kan se mig i job mens jeg er i behanling. lægen på kliniken siger at han ikke er sikke på han vil give kommunen lov til at afprøve mig igen fordi det kan skade mig endnu mere men må se hvad fremtiden bringer. jeg er lidt meget bange for den midicin jeg skal til at tage men glæder mig til de psykiske redskaber jeg kan få hvis ikke andet så for at letter min daglig dag. jeg lider så af spasme i min højer arm og hånd ved den mindste belastning bare at skrive med en blyant så starter de... og er grimt ikke at styre ens krop selv.
kan godt forstå du er bekymret for hvad kommunen nu vil men jeg tro på hjælpen er der når du skal på smerte kliniken
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 09:23   #20
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Tak for de søde ord fra dig Sanne mor . Jeg håber også på at når jeg kommer ind på OUH smerteklinik at det vil kunne forbedre min livskvalitet bare lidt. jeg ved godt at jeg ikke kan blive helbredet.

De skader jeg pådrog mig ved ulykken i hjemmeplejen 2009 er varige skader . En svær bevægelseindskrænkning af venstre arm , hvis jeg bruger den lidt skifter den fave og bliver grålig , dette har min læge også skrevet i mine parpir til kommunen . Der er en betændelsetilstand inde i skulderen og den er der desværre ingen behandlingsmuligheder for. Jeg fik også en diskospolaps i nakken under faldet, og så fandt man ud af under mr skanningen at jeg var svært nedslidt i nakken , ikke så underligt at jeg har problemer med den i for at forskellige knækkelyde .

Alt dette har udløst en kronisk smertetilstand som har varret i snart 2 år nu .

Med hensyn til mødet med min jobkonsulent og SB , så må jeg bare blive ved med at kæmpe, og som du siger så håber jeg på det bedste .

Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
reform af fleksjob det bliver bare bedre og bedre MTVRV1 Politik og Samfund 11 27-02-2012 08:26
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
ftp selvom man måske har det bedre om 10 år ? Marolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 11-10-2010 00:15
Brev til Borgmester Jan Boye - mon han svarer denne gang?? lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 13-08-2007 15:49
Læs her før du går i gang med denne sektion. Hejdien Ledige Stillinger + Jobannoncer: Ledige flekser 0 23-11-2005 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension