K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2012, 01:15   #1
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Rente af lån..

det ser ud til at det peger mod en fp for mig

Vi bor i ejerbolig og har et realkreditlån som vi "deler" 50%
Jeg mener at have læst et sted at det bedst kan betale sig at omlægge lånet så det "kun" er min ægtefælle der skylder noget..mener det er noget med fradrag.og kan man overhovedet ændre lånet?

er det rigtigt? Som gifte har vi jo fællesøkonomi (på godt og ondt
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 03:25   #2
Babyrex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Lokation: Helsingør
Alder: 34
Indlæg: 24
Styrke: 14
Babyrex er ny på vejen
Alle mennesker har et person fradrag. Dette ligger på 42.000 årligt (sådan cirka) og bliver delt ud på de 12 måneder, og udgør derfor et månedligt fradrag.
Skylder man penge væk (bolig, bil, forbrugslån osv) så bliver dit fradrag højere.
Der er også et par andre som kan forhøje dit fradrag.

Nu vi tager en mand og en kone der hver har et fradrag på 10.000 månedligt, og manden tjener 30.000 kr før skat månedligt og konen tjener 8000 før skat månedligt, så er det (for mig) ren logik at manden godt kan bruge både hans og konens fradag fuldt ud hver måned - hvorimod damen ikke tjener nok til at kunne udnytte hendes.


Om der er særregler der spiller ind fordi i har hus, er gift, FP eller lign aner jeg intet om.
Jeg ved blot hvordan et fradrag fungere fordi jeg i 5 år har lavet årsopgørelser for både mig og kæresten, og derved har lært hvordan fradraget hænger sammen i forhold til lønnen.


Jeg tvivler dog på at banken vil gå med til at overdrage hele lånet til din mand da der er mere sikkerhed for dem i at i er 2 navne på det. I tilfælled af at i går fra hinanden så er det jo bedre at have 2 hæftere end 1.
Dette bygger jeg dog udelukket på de snakke vi har haft i banken. Vi er "kun" 22 og 26, men har været sammen i 5 år, og vi har et forbrugslån sammen, og har derfor også sørger for at vi begge hæfter ligeligt for alt økonomisk. Og jeg ved at vores bank ikke ville lade den ene af os hæfte for det hele.
Men det kan da godt at jeres situation er anderledes. Statistikken taler jo imod at man bliver sammen "for altid" når man er så unge, så måske de bare har lært at bitter erfaring hvordan de skal tackle unge mennesker :P
Babyrex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 06:58   #3
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Rente af Lån

Hej
Realkredit - omlægning. kun hvis det vil være en fordel for jer

Eller hvis i ønsker at strække betalingen over flere år, fordi din indtægt bliver mindre

Hvis du ikke kan udnytte dit fradrag. så overføres det til ægtefællen. så kan ikke se nogen fordele ved dit forslag

Er FP og husejer gennem mange år

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 10:38   #4
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
ok..det lyder fint at jeg ikke skal bekymre mig om det. Synes der er nok så rigeligt at bekymre sig om og holde styr på!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension