K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2017, 12:25   #241
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Lørdag d 11 nov 2017 "Bevillingsskrivelser Udskydelsesbrev"

Tak for linket Webmaster, men jeg kan ikke overskue at forstå alle de latinske ord og den læge jargon det er skrevet på.

-----------------------------------------------------------

"Du er omfattet af det skærpede rådighedskrav"

Igen et "trusselsbrev" fra kommunen, hvor der henvises til en masse love og §§ som ingen normal borger
forstår (love skal "tolkes"), og hvor der formulere på en juridist jargon, så man ikke forstår hvad der 100% menes...

Og selvfølgelig er der intet navn på brevet, så borgeren kan se hvilken person der har sendt det...

Og så meget for ombudsmanden om "god forvaltningsskik"
https://www.sa.dk/wp-content/uploads...tningsskik.pdf

God forvaltningsskik - eksempler på normer
- Almindeligt hensynsfuld opførsel over for borgerne.
- Hurtig sagsbehandling.
- God vejledning.
- Forståelige breve.
- Åbenhed over for pressen.
- Generelt tillidsskabende adfærd.
- Rimelig dokumentation:
- Skriftlighed i kommunikationen.
- Journalisering.
- Notatpligt.
- God forvaltningsskik under pres?

PÅ side 1, nede ved nr 1, hvor der skrives:
"Du opfordres til løbende at meddele os, hvis du har ordinært ustøttet
arbejde, eller der indtræder omstændigheder, der kan begrunde en yderligere
udskydelse af datoen for nedsættelse af din hjælp."


Jamen jeg har jo dokumenteret siden d 5 april 2017, at der er omstændigheder der begrunder, at jeg ikke skal være på kontanthjælp, nok også derfor jeg siden Loftet trådte i kraft okt 2016, at jeg har været undtaget 225 timers reglen.

Problemet er bare, at hverken faglig koordinator Hxxxx xxxxxxx Jobcenter Lærkevej og jurist Bx xxxxx xxxxx CF 2. kontor anerkender at jeg ikke skal være på kontanthjælp, selv om det er tydeligt dokumenteret fra min læges LÆ 125.

Ja, de begge direkte lyver og manipulere og forholder sig ikke til hvad min læge har skrevet samt bryder loven.

Og de gør det kun fordi de ved, de ikke står personligt til ansvar over for loven, så de bliver ikke retsforfulgt og
stillet til ansvar...

Skal jeg kort gentage hvad min læge skrev:
- ingen helbredende behandling…
- bliver forværrede..
- funktionsevne: varigt nedsat, ingen udsigt til bedring
- Prognose: Vil forværres ad åre…
- Skånebehov: Funktionsnedsættelsen er varig og væsentligt nedsat…
- ingen helbredende behandling, kan kun forebygges…
- Skånebehov: Komplekst da frustration, irritation, førende til depression, ved den manglende
mulighed for at finde en egnet arbejdsplads.
- Prognose: Ingen udsigt til bedring.
- Under aktuel behandling.
- Ikke alle kan sove med CPAP maske.
- Funktionsevnen er aktuelt ikke 100 %.
- Skånebehov: Undgå ensformigt siddestillende arbejde, bliver hurtigt søvnig.
- Prognose: Forhåbentlig mindre træthed.
- Udstedt kørselsforbud (alle køretøjer) indtil 4 uger efter han er velbehandlet.




.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2017, 13:31   #242
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
De har rykket din bortfaldsdato (den dato du skal have haft timerne), ift 225-timers reglen.
Man kan ikke som sådan blive fritaget fra 225-timers reglen. Man får bare længere tid til at finde timerne.

Aktivloven §13f
"Stk. 12. Opgørelsen af arbejde inden for de seneste 12 kalendermåneder efter stk. 1, nr. 2, og stk. 3, nr. 2, sker for hver ægtefælle for sig. Perioden på 12 kalendermåneder for både en ægtefælle, jf. stk. 1, nr. 2, og stk. 3, nr. 2, og en ugift person, jf. stk. 6, nr. 2, forlænges med

1) perioder, hvor den pågældende ikke har kunnet arbejde på grund af dokumenteret sygdom,

2) perioder, hvor den pågældende har haft ret til fravær ved graviditet, barsel eller adoption, jf. § 13, stk. 7, nr. 4,

3) perioder, hvor den pågældende har modtaget støtte efter lov om social service til pasning af handicappet barn, handicappet voksen eller døende nærtstående eller efter lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel til pasning af alvorligt sygt barn,

4) perioder, hvor den pågældende har aftjent værnepligt,

5) perioder, hvor den pågældendes arbejdsevne har været vurderet så begrænset, at vedkommende ikke har kunnet opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked, jf. stk. 9, og

6) perioder, hvor den pågældende har været under ordinær uddannelse eller anden uddannelse eller opkvalificering til uddannelse, hvor der ikke stilles krav om udnyttelse af arbejdsmulighederne, eller hvor den pågældende har modtaget en anden offentlig forsørgelsesydelse, der ikke er betinget af, at vedkommende udnytter sine arbejdsmuligheder. "

Så de fortæller dig bare at du har til januar 2019 til at få timerne nu, men at du stadigvæk er omfattet af 225-timers reglen. Det er alle på kontanthjælp nemlig.

De er forresten slet ikke forpligtet til at oplyse om "fritagelse", så det er da fint at de i det mindste oplyser dig om det.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2017, 20:16   #243
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Tak for svar Misty.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
De er forresten slet ikke forpligtet til at oplyse om "fritagelse", så det er da fint at de i det mindste oplyser dig om det.
Hvor henne oplyser Ydelsesservice her mig om "fritagelse" Misty ?

Så er det jeg tænker om det er mig der er tumpe der ikke kan se det, eller om det er fordi Ydelsesservice (igen) ikke skriver det direkte på almindeligt dansk så alle kan forstå hvad der skrives.

Er det der på side et nederst hvor der skrives:

"Du opfordres til løbende at meddele os, hvis du har ordinært ustøttet
arbejde, eller der indtræder omstændigheder, der kan begrunde en yderligere
udskydelse af datoen for nedsættelse af din hjælp."

Brevet er fra "Ydelsesservice Kontanthjælp , Postboks 210, 1599 København V", hvem præcist er det jeg skal meddele, om der indtræder omstændigheder, der kan begrunde en yderligere udskydelse af datoen for nedsættelse af din hjælp"

Er det jobcenter Lærkevej, som så skal give Ydelsesservice Kontanthjælp beskeden, eller skal jeg selv direkte kontakte Ydelsesservice ?

Som jeg forstår det, er det jobcenter Lærkevej der skal "vurdere" og "beslutte" om jeg stadig er undtaget 225 timers reglen, og så give Ydelsesservice besked.

Det er netop derfor jeg hver gang er til møde på jobcenter Lærkevej beder om at få nedskrevet i journalnotatet, at jeg stadig er undtaget 225 timers reglen.

Så har jeg dokumenteret bevis for det.
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2017, 20:22   #244
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Svar på henvendelse til Beskæftigelsesministeriet (BM ID: 1406649)

Mandag d 13 nov 2017.

Fra Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen.

Intet nyt i det....

"Jeg har som minister ikke mulighed for at tage stilling til din konkrete situation."

Næe, du har vel ikke mulighed (og lyst til) til at stilling til at syge borgere
fratages deres retssikkerhed, ved den ulovlige sagsbehandling der foregår nede på Lærkevej eller vil du...?

"Hvis man som modtager af kontanthjælp har helbredsproblemer, der er med til at forringe ens muligheder for at komme i arbejde, skal kommunen hjælpe til med, at man kan få løst problemerne,"

Mine helbredsproblemer kan ikke løses af jobcentret eller andre i kommunen... der er ingen helbredende behandling… funktionsevne: varigt nedsat, ingen udsigt til bedring... Prognose: Vil forværres ad åre… Skånebehov: Funktionsnedsættelsen er varig og væsentligt nedsat…

"Hvis man har komplekse problemer udover ledighed, skal kommunen vurdere, om fx et ressourceforløb kan være den rigtige indsats."

Det gør kommunen bare ikke i mit og rigtig mange tilfælde...

Jeg søgte om bl.a ressourceforløb d 5 april 2017 (http://www.k10.dk/showthread.php?t=35157), hvor både Faglig koordinator Hxxxx xxxxxx som skrev den ulovlige afgørelse d 22 aug 2017 (http://www.k10.dk/showthread.php?p=356887#post356887), ulovlig fordi hun lyver, fordrejer og ikke forholder sig 100% ærligt til hvad min læge har skrevet i seneste statusattest.. og igen ulovligt i Jurist Bx xxxx xxxxxx Genvurderingsafgørelse pr Torsdag d 5 okt 2017 ( http://www.k10.dk/showthread.php?p=357986#post357986) hvor han også lyver, fordrejer og ikke forholder sig 100% ærligt til hvad min læge har skrevet i seneste statusattest..

Syntes du Hr Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen at det er i orden ?

Så nej Hr Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen, jeg kan ikke bruge dit svar til noget.

Må jeg spørge om Hr Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har nogle kommentarer til den åbenlyse systematiske ulovlige sagsbehandling der har foregået i mange år i Kbh og resten af landet, hvor syge, svage og udsatte borgere fratages deres Retssikkerhed ?

Dokumentation (igen igen igen):
https://www.facebook.com/permalink.p...00006463864075
https://www.altinget.dk/…/forfatter-...en-pres…
https://www.facebook.com/permalink.p...bstory_index=0

Ulovlig er når en SB, jobkonsulent, faglig koordinator, jurist eller andre medarbejdere i kommunen, der sagsbehandler, lyver, bedrager, omformulere, ignorer og manipulere med hvad lægerne skriver i statusattesterne og ikke følger og overholder lovgivningen, så syge og nedslidte borgere fastholdes i kontanthjælpssystemet og på årelange ressourceforløb.

Hvad mener Hr Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen at disse medarbejdere i kommunen, der sagsbehandler borgernes sociale sager skal autoriseres ?

Dvs at disse medarbejder så kommer til at stå personligt til ansvar over for lovgivningen og ikke en tilfældig forvaltningschef`s private mening om hvornår lovgivningen skal overholdes, således at alle borgere i Danmark får vished og tryghed for at den lovgivning Folketinget har vedtaget overholdes. Nøjagtig som flymekanikere, kloakmestre og EL-installatører n.fl.

Her er et udpluk af de love og regler der ikke er blevet fulgt i min sag og på de fleste jobcentre:

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats LBK nr 1342 af 21/11/2016
Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik LBK nr 269 af 21/03/2017
Bekendtgørelse om en aktiv beskæftigelsesindsats BEK nr 1297 af 09/11/2016 bl.a. § 2, stk. 6, § 51, § 52, stk. 2 og § 53, stk. 4. om kommunens pligt til at oplyse og vejlede os borgere.
Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område LBK nr 1345 af 23/11/2016
Notatpligten Offentlighedsloven § 13
Helhedsvurdering Retssikkerhedsloven §§ 5-7
Dialogprincippet Retssikkerhedslovens § 4
Magtfordrejningsprincippet ved Danmarks Riges Grundlov § 63
Kommunens vejledningspligt Forvaltningsloven § 7 og Retssikkerhedsloven § 5
Forvaltningsloven bl.a. § 22-25 Begrundelser, skriftlige afgørelser, Skøn og Klagevejledning.
Borgerrådgiverens publikation "Klar Ret"
Forskelsbehandlingsloven iht Beskæftigelsesministeriet vejledning
Officialprincippet/Undersøgelsesprincippet iht Ombudsmanden & Retssikkerhedsloven § 10
Proportionalprincippet - Lov om retssikkerhed ved forvaltningens anvendelse af
tvangsindgreb og oplysningspligter LOV nr 442 af 09/06/2004
Ankestyrelsens publikation "At skrive en afgørelse september 2011"
Straffeloven Kapitel 16 §§ 144 - §157 b.
Lov om behandling af personoplysninger LOV nr 429 af 31/05/2000 bl.a. § 37 stk 1+2.





.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2017, 20:46   #245
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Svar til Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen

Mandag d 13 nov 2017.

Til
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen
Beskæftigelsesministeriet
Ved Stranden 8 - 1061 København K
Tlf.: +45 7220 5000
Fax: +45 3314 3108
Sikker e-mail: [email protected], [email protected], [email protected]
Hjemmeside: www.bm.dk


[Billedet slettet pga redigering]


.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2017, 22:02   #246
Bilen88
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2017
Indlæg: 20
Styrke: 7
Bilen88 er ny på vejen
Hej Kim Hvor er det modbydeligt, det der foregår for syge mennesker som har krav på førtidspension. Synes dit overskud og tanke for retfærdighed dit kampmod er fantastisk. Håber du kan få det ud i pressen i tv gennem journalister. Denne ondskab mod syge borgere skal stoppes og de ansvarlige politikere må gribe ind over for kommunerne. Borgmesteren er ansvarlig med det der sker i kommunen. Virker som om du har været igennem hele klagesystemet så du kan vel tage en advokat som kører førtidspensions sager og få fri proces. Håber du tilsidst vinder og får din ret.
Bilen88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2017, 11:09   #247
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Kim

jeg beundrer dit helt enorme overskud til at kæmpe syge borgeres ret til fair sagsbehandling, jeg evner desværre ikke grundet min egen smertesygdom at læse alle dine indlæg, da min koncentrationsevne, og overblik er ødelagt, men jeg kigger en gang imellem forbi din side her, og så tænkte jeg på en ting.

jeg kan forstå at kommunen nu er begyndt at interessere sig for dine fritidsinteresser, og så tænkte jeg på, om du havde overvejet at søge om et minifleksjob, du er så god til regler og paragraffer, og til at formulere dig, så den evne må kunne konverteres til et fleksjob, hvor du kan have det som hjemmearbejde, i de timer du magter, jobbet kan klares hjemmefra sofaen, og med de skånebehov du har brug for.

på den måde kan du både gøre det du er god til,samtidig du kan få penge for det, og det allervigtigste, nemlig at så slipper du for kommunens klamme hånd på dine skuldre.

bedste ønsker fra
sortepigen
førtidspensionist pr 2014 grundet kroniske smerter
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2017, 12:06   #248
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Sortepigen....det vil jo kræve at kommunen bevilgede @Kio et fleksjob....og det har de sagt nej til...indtil videre ihvertfald..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2017, 12:26   #249
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
ja det er op af bakke desværre, men håber al kims arbejdsindsats, kommer ud til hans fordel i sidste ende.

alt godt til dig Kim
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2017, 10:09   #250
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Takker og bukker...

.. for alle Jeres feedback

Jeg kan oplyse at JUSTITIA er begyndt at "røre" på sig, nu må vi se hvad der sker.

Skal ned til samtale igen på Lærkevej i næste uge, med samme "SB" Sxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxx, som jeg kan forstår ingen uddannelse har inden for området... Selv om jeg udtrykkeligt har bedt om en anden kompetent SB som ikke lyver og som forholder sig til fakta og overholder loven.

Her vil jeg selvfølgelig, iht offentlighedsloven § 21 stk. 3, spørge om hans uddannelser og kurser samt tidligere erhverv (pizzabager-grønthandler ?) til at bestride sin stilling med at varetage syge, svage og udsattes liv...

Og bede om en underskrift på dette dokument:


.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension