K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2010, 09:46   #1
kmthorup
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 22
Styrke: 16
kmthorup er ny på vejen
ftp med skånejob - feriepenge?

Jeg gik på ftp. 1/7 2009. Jeg var ansat i fleksjob indtil denne dato. Jeg fik udbetalt feriepengene for resten af ferie-året uden problemer, da jeg jo stoppede med at arbejde.

Jeg er så blevet ansat i "job med løntilskud for ftp." pr 1/1 2010, og igår dumpede et feriekort ind af brevsprækken. Jeg optjente feriepenge indtil 1/7 sidste år. Jeg troede egentlig at jeg også havde fået dem udbetalt, men der var så meget omkring økonomien på det tidspunkt, så det er smuttet for mig :-)

Nu vil jeg så gerne vide, om jeg kan få hele skidtet udbetalt på samme måde som sidst - med en erklæring om at jeg har forladt arbejdsmarkedet - eller jeg kun kan få den smule der svarer til de få timer jeg har i skånejob (8 timer om ugen), når jeg holder ferie. Feriepengene svarer jo til en fuldtids-løn på 37 timer, og det kunne da være hyggeligt.

Nogen bud?
- jeg kunne jo bare spille "dum" og sige "det anede jeg ikke" hvis nogen brokker sig
kmthorup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 12:16   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg ved det ikke, men jeg synes du skal ringe til kommunens pensionskontor og spørge.

Iøvrigt mener jeg, at du også optjener feriepenge i et skånejob.

Jeg var på et tidspunkt i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og dér kunne jeg høre at de ansatte fik feriepenge.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 12:28   #3
kmthorup
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 22
Styrke: 16
kmthorup er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg ved det ikke, men jeg synes du skal ringe til kommunens pensionskontor og spørge.

Iøvrigt mener jeg, at du også optjener feriepenge i et skånejob.

Jeg var på et tidspunkt i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og dér kunne jeg høre at de ansatte fik feriepenge.
Det er helt rigtigt. til næste år - hvis jeg holder så længe - vil jeg holde ferie med løn. Det er i år at jeg har et feriekort med et betydelig større beløb end jeg kommer til at bruge på at holde ferie.

Hvis man - i et alm, job - går ned eller op i tid, og har ret til ferie med løn, får man løn i sin ferie sv.t. den nye ansættelsesbrøk.

Men kan et skånejob sidestilles med et alm, job?
Eller med andre ord: hvad vejer tungest - ftp, som giver mulighed for udbetaling af alle feriepengene, eller skånejobbet, med sine få timer...
kmthorup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
Løn i skånejob??? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 15-05-2010 16:56
Skånejob? AnjaSZ Alt det andet 5 23-03-2010 18:29
Skånejob ?? hannegloster Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 10-10-2009 01:06
Feriepenge i skånejob Sdrj Alt det andet 0 26-06-2009 23:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension