K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2018, 18:42   #41
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Måske denne her burde ligge som en fil her på siden ??

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/s...insk-cannabis/
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 18:15   #42
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Manu sareen som står bag patientforeningen for medicinsk cannabis, har jeg talt med idag, han har forsøgt at hjælpe mig, ved at tale med deres advokat. desværre er der her og nu ikke meget andet at gøre end at appellere til nedsat straf da jeg er pensionist. jeg har ikke råd til at tale min sag overfor en dommer .

Han nævner dog at de er ved at samle sager sammen til et kollektivt søgsmål mod staten, fordi de mener at staten handler ulovligt i sagen om beslaglæggelse af cbd olier. så hvis nogen af jer derude køber olie og får den beslaglagt, så husk at der findes denne forening, pfmc.dk som kæmper for legalisering af medicinsk cannabis,så flere vil kunne få medicinen lovligt.

min appel om nedsat straf bliver sendt i morgen
hilsen en trist sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2018, 22:30   #43
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Er ked af at høre du er havnet i denne træls situation Sortepigen, men jeg har hørt den ene historie efter den anden hvor politi/tolder har beslaglagt cbd olie.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2018, 23:32   #44
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Øv Øv sortepige med din straf og bøde. Sender dig en varm tanke og et

Du er desværre komme i klemme i en ikke forståelig lovgivning, måske du kan bruge nødværgeretten overfor dommerne, med denne uforståelige lovgivning og at du har jo netop, bare taget dette for at dulme dine smerter.
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-03-2018, 23:54   #45
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeres tanker varmer , tak for det

jeg har idag afl. en appel om nedsat kraft, og stædig som jeg nu engang er, har jeg afl. 3 a4 sider med hele min sygehistorie, og har husket flere gange at nævne navnet på sælger, af olien, for det er mig en gåde hvorfor ingen stopper denne og andre sælgere.

formentlig er poltiet tordnende ligeglade med min sygehistorie, men de skal fandme vide at det ikke er for sjov at man tager det,.

ja og så valgte jeg at afl. appellen personligt ved skranken på politistationen, og huskede at få en kvittering.........og så siger damen ved skranken at den skulle have været sendt til bødekontoret som ligger i Holstebro, men det skulle jeg ikke tænke på hun ville sørge for at den kom afsted, for de havde en bil der kørte til Holstebro med post hver dag ...........joooo det er skam da godt at mine sure bødekroner går til noget fornuftigt

ps, guldborgsund ligger på falster, der er dælme langt til Holstebro
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2018, 13:36   #46
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hurraaaaa, dagens nyheder fra sundhedsministeriet.............

hele 200 patienter har fået medicinsk cannabis hos deres læge, begejstringen lyser ud af pressemeddelsen, men der er stadig IKKE tilskud til ordningen, og den er således stadig for den rige del af befolkningen.........sikken succes

https://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/M...-cannabis.aspx

triste hilsner
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2018, 23:45   #47
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du glemte faktisk at nævne at der var 72 læger som havde udskrevet disse recepter til patienter.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2018, 23:57   #48
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
tak for rettelsen, Mand, det er naturligvis vigtigt at nævne.

72 praktiserende læger udaf 3436 praktiserende læger i danmark,(tallet fundet på laeger.dk) er ikke meget , men dog bedre end ingen.

MEN det hjælper desværre ikke alle os der har en genstridig læge ,som blankt siger nej udelukkende af principper , men forhåbentlig er der flere læger der smider paraderne og kaster sig ind i forsøgsordningen.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2018, 14:43   #49
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vil finansiere halvdelen af patienters medicinske cannabis

https://www.b.dk/nationalt/regeringe...ers-medicinske

En ny aftale mellem regeringen og Dansk Folkeparti medfører, at patienter, der bruger medicinsk cannabis, kan få finansieret halvdelen. Det skal ikke kunne betale sig at gå på det kriminelle marked, siger LAs sundhedsordfører.
TORSDAG D. 22. MARTS 2018 KL. 11:55

Den nye ordning kan først træde i kraft pr. 1. januar 2019, da det kræver en lovændring og tilpasning af IT-systemer. Til gengæld vil aftalen virke med tilbagevirkende kraft fra 1. januar 2018, så patienterne kan få dækket deres udgifter i år.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-03-2018, 15:46   #50
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hvis jeg havde kunnet finde et flag, og sætte ind i tråden havde jeg gjort det, for der er da i den grad grund til at hejse flaget idag


hvor ER det bare en god nyhed, en nyhed vi nok er mange der har ventet på skulle komme, nu er det ikke bare snak, nu er det virkelighed, så tak til politikerne for at have trumfet dette igennem, og til Peter for at have breaket denne nyhed

tilbage for en som mig, er så bare at min læge ikke vil medvirke og der er et års ventetid på en der vil udskrive det, men det er i høj grad et skridt i den rigtige retning, og måske flere læger tilslutter sig, man har lov at håbe.

hurra og dejlig dag til alle. der er håb forude

ps. se hele pressemeddelelsen fra sundhedsministeriet her

https://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/M...-cannabis.aspx

mange hilsner
sortepigen

Sidst redigeret af Webmaster; 22-03-2018 kl. 16:41. Årsag: Flag indsat ;)
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension