K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2016, 09:06   #1
LRD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
LRD er ny på vejen
raskmelde mig selv eller lade kommunen gøre det

Jeg er helt ny her i forummet, så jeg håber at det er under den rigtige kategori.

Sagen er den:

Jeg er langtidssygemeldt grundet en misdannelse i ryggen samt slidte knæ grundet hypermobilitet.
Jeg har været sendt ud i flere arbejdsprøvninger hvor jeg ikke kunne komme op på mere end 20 timer om ugen. Jeg bliver så placeret et sted, hvor jeg i bund og grund intet laver. Vi er 4 voksne til 9 børn som har nogle mindre handikap. Min eneste opgave er i bund og grund at holde øje med dem som har skærpet opsyn, at de ikke laver noget de ikke må.
På baggrund af denne placering, vil kommunen nu raskmelde mig. Jeg har fået valget mellem at raskmelde mig selv eller at de raskmelder mig, med beskeden at jeg vil være bedre stillet hvis jeg raskmelder mig selv.

Nu er mit dilemma så, raskmelder jeg mig selv eller lader dem gøre det?

Jeg har i flere år forsøgt forskellige jobs både inde for min uddannelse, men også ufaglært, som jeg kunne holde til, og det er endnu ikke lykkedes, hvorfor jeg håbede på en revalidering, som jeg har flere læger der støtter op om.
LRD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 11:00   #2
Carolinekbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 40
Styrke: 14
Carolinekbh er ny på vejen
Hej LRD

Du må ikke betragte dette som et råd; det er det ikke for jeg ved ikke hvad der tjener dig bedst.

Principielt kan jeg ikke forstå at en rask eller sygemelding kan eller bør bero på andet end dit eget og din læge/behandlers vurdering.
Forstår at du presses med udsagn om hvad der tjener dig bedst. Det forekommer mig både usagligt og usmageligt.

Tænker umiddelbart at du må kunne få en erklæring fra din læge som nuancerer din helbredstilstand.
Altså at du ikke er rask som i "kan alt" men heller ikke syg som i "kan intet".

I forbindelse med revalidering skal du være obs på at man her formentlig vil kræve at du kan forventes at arbejde fuldtids indenfor det fag du revalideres til.

Nok herfra; andre herinde er ofte ret kompetente til den slags, mon ikke de svarer senere?

Venligst
Caroline
Carolinekbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 11:28   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvis du raskmelder dig selv siger du samtidig at du er fuldt ud arbejdsdygtig !
Er du parat til det ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2016, 11:32   #4
LRD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
LRD er ny på vejen
Da jeg under sygemeldingen er flyttet kommune har jeg på skrift både fra gammel og ny læge, at de mener at en revalidering ville være det mest fornuftige.
Jeg spurgte min sagsbehandler direkte hvad forskellen på de to ting var, og hendes svar var bare at jeg ville være bedre stillet, og så fik hun ellers sparket mig ud af døren. Min fagforening sagde dog derefter at hvis at jeg raskmeldte mig selv, så ville jeg bedre kunne sygemelde mig igen, da kommunen så ikke havde taget stilling til min helbredstilstand, men til hvilken nytte ville det være?
Min sagsbehandler har lige netop bedt lægen om en ny tilstandsattest eller hvad det nu hedder, hvor de skriver at hvis jeg skal raskmeldes "skal det være på få timer ugentligt eller andet tiltag" samt "tilstanden konkluderes derfor som værende stationær" så hun har lige fået det fra lægen af igen igen.
Jeg er uddannet dyrepasser da jeg blev fejldiagnosticeret da jeg var ung og derfor valgte en fysisk hård uddannelse. En uddannelse til socialrådgiver eller talepædagog har både reumatolog og læger sagt ville være fornuftigt, da jeg ingen problemer har så længe jeg kan veksle mellem gå/stå/sidde. Jeg opfylder adgangskravene og har søgt ind, men jeg ved jo ikke om jeg kommer ind, samt at med to små børn vil det være rigtig svært på SU.

Du skal have tusind tak for de tig du lige vendte .-) og så håber vi på at der findes nogle kloge hoveder på dette punkt :-)
LRD er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension