K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2013, 12:25   #1
popia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
popia er ny på vejen
er der noget jeg skal være obs. på ?

Hej jeg vil gerne gøre brug af jeres viden, jeg er i den situation at jeg de sidste 4 år har gået meget sygemeldt, i denne omgang udløber mine sygedagpenge den 1-9- men jeg kan se at den kan forlænges?, jeg har nu fået tilbudt et afklaringsforløb med henblik på, at kunne søge om flexjob, er der nogle regler som er gode, at vide i denne proces, så jeg ikke kommer i klemme med sygedagpengene eller lignede, da alt er nyt for mig på forhånd tak.
popia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 12:52   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det kommer vel an paa hvilke paragraffer du tidligere er blevet forlaenget paa. For du kan ikke forlaenges paa den samme paragraf to gange

Det lyder som om at hvis afklaringsforloebet er igang, g du staar for varighedsbegraensning d 1/9 saa ka du forlaenges paa sdp loven paragraf 27 stk nr 4 .
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 13:16   #3
popia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
popia er ny på vejen
vender lige tibage

Hej:
Jeg skal lige høre om der er noget i min situation som gør, at jeg kan få forlænget mine sygedagpenge, jeg har løbende fået lavet det de på kommunen kalder en opfølgnings raport hos sb. og ikke andet, jeg var i praktik hvor jeg fik angst , så den blev afsluttet efter ca. 3 uger, jeg er nu her hvor mine dagpenge er ved, at udløbe blevet tilknyttet job og trivsel, hvor vejlederen sagde, at jeg nok skulle forberede mig på at de stoppede mine sygedagpeng d. 1.9, jeg kan læse her på k10, at der er noget der hedder en resurce profil?? er det noget jeg skulle have lavet i de nu 52 uger jeg har gået sygemeldt??
popia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 14:40   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ressourceprofil anvendes ikke mere.
I nogle gamle sager kan der godt være en man tager frem og opdaterer, men hvis du ikke har fået lavet en, skal du heller ikke.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 09:27   #5
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Håber du bærer over med mig og måske et dumt spørgsmål - men hvordan i alverden akn man være sygemeldt i 4 år - har du fået sygedagpenge så længe ?
Prøver virkelig at finde hoved og hale i de mange love og regler - men er godt nok tæt på at give op..........
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 13:40   #6
popia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
popia er ny på vejen
Jeg har faktisk inden for de sidste 6 år, gået på sygedagpenge det halve af tiden, jeg har haft to lange sygmeldinger og medens jeg har gået ledig flere perioder på over 3 md. men sb mener stadig ikke jeg er berettiget til flex job
popia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 15:20   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Man ka godt få sygedagpenge længe ...
Jeg fik SPD fra maj o6 til juli 10. Fra arbejdsulykken skete til min sag var afsluttet og jeg fik FTp

Sagen lå i Arbejdsskadestyrelsen i de år..
Jeg var kun til et par møder på kommunen i de år el foregik det hele pr Tlf

Så det kan lade sig gøre

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 19:47   #8
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Tak for svar begge to :-)
Det er godt nok meget man skal og kan lære herinde - det er super dejligt - især da i en tid hvor det mest går op ad bakke, er det guld værd at kunne få luft og trække på andres erfaringer.
Ved ikke helt om jeg vil kunne magte at blive sygemeldt igen - selvom jeg udmærket er klar over det bliver enden på historien og at det er dumt og udmattende at blive ved at trække den.
Det er virkeligt belastende at være en meget, meget stor trygheds-narkoman, ville ønske jeg kunne tage tingene som de kom og være rimelig afslappet - men sådan er det desværre ikke.
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Noget jeg skal være obs om når jeg søger FP HHB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-01-2011 19:11
En god historie, som der kan være noget om V_Brask Dit og Dat 4 25-10-2009 06:59
fleksjobansættelse og papirunderskrivning, er der noget jeg skal være nervøs for? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 2 30-12-2008 11:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension