K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2016, 00:44   #1
jasbeg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 28
Styrke: 8
jasbeg er ny på vejen
min man fik ikke ressourceforløb

Hej
Min mand er psykisk syg. Vi har været i jobcenter med rehabiliterings team.Hans sagsbehandler har ikke gjort sit job og ikke skaffet nok dokumentation om min mands helbredstilstand (jeg gætter på hun gjorde det med vilje),selvom min mand har været i 3 år patient på sygehus psykiatrisk afdeling,og har stadig en privat psykiater.Hun har slet ikke ansøgt lægeerklæring fra hans psykiater altså før mødet med rehabiliterings team, men bagefter.

Det her er svar fra rehabiliterings team: "
"Rehabiliterings teamet finder ikke sagen tilstrækkeligt dokumenteret, til at der kan foretages en indstilling.På denne baggrund tilbagesendes sagen til jobcenteret."

Nu ryger min mand på noget der hedder introduktions ydelse(på niveau med SU),da vi har været kun 6 år her i Danmark.
Hvem skal jeg henvende mig til?Hvor skal jeg starte?
Jeg vil gerne have han får ressourceforløb.
Her poster jeg hendes svar,da jeg spurgt om han alligevel kan komme i ressourceforløb:
Det er kommunen rehabiliteringsteam der indstiller til et ressourceforløb, og ved deres behandling af sagen vurderede rehabiliteringsteamet at M..... ikke var afklaret til strækkeligt til at der kunne indstilles til et ressourceforløb, fleksjob eller behandling ved førtidspensionsudvalget.

Det er bestemt ikke meningen af fastholde M.... på kontanthjælp, de nye tiltag vi aftalte ved seneste opfølgning, skal afklare M,,,,, fysiske og psykiske funktionsniveau, således at hans sag kan genbehandles i rehabiliteringsteamet. Rehabiliteringsteamet vil efter en afklaring af M..... fysiske og psykiske funktionsniveau, træffe afgørelse om han skal indstilles til et ressourceforløb, et fleksjob eller om hans sag skal behandles i førtidspensionsudvalget."

Nu min mand har fået en mentor,og skal prøve med noget aktivering og det er fint.Men hendes fejl koster os meget økonomisk.

Hun vil ikke tilstå at de var hende fejl og at hun ikke gjorde sit job og kun på grund af manglede oplysninger(dokumenter)kunne de ikke tage indstilling.
Jeg er så meget stresset at jeg slet ikke ved hvor skal jeg starte,og hvad skal jeg gøre ?

Håber der er nogen som kan hjælpe
tak
jasbeg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2016, 06:20   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er nok ikke meget at gøre ved det, står i samme sitiation, bare min mand får ægteskabs forsøgelse, mindre end su, vi manglede en arbejdes prøvning syntes de.

nu har i en mentor på og er nok ved at få et tværfagligt forløb somder skal til for at få recurse forløb, det er ikke nok at være syg, man skal også være i gang med mere end behandling,med mentor praktik og psykolog, burde han være godt på ved.

du kan godt bruge tit på at være vred men du får meget mere ud af af samarbejde, bed om en handlings plan og hør hvornår han skal for teamet igen og hvad der skal til før det lykkes
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2016, 12:05   #3
jasbeg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2016
Indlæg: 28
Styrke: 8
jasbeg er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det er nok ikke meget at gøre ved det, står i samme sitiation, bare min mand får ægteskabs forsøgelse, mindre end su, vi manglede en arbejdes prøvning syntes de.

nu har i en mentor på og er nok ved at få et tværfagligt forløb somder skal til for at få recurse forløb, det er ikke nok at være syg, man skal også være i gang med mere end behandling,med mentor praktik og psykolog, burde han være godt på ved.

du kan godt bruge tit på at være vred men du får meget mere ud af af samarbejde, bed om en handlings plan og hør hvornår han skal for teamet igen og hvad der skal til før det lykkes
Hej
Tak for svar.Jeg har læst her på k10,at man selv kan søge om ressourceforløb og har tænk at søge det for ham.Hvis kommunen giver afslag på ansøgning kan man klage til ankestyrelsen.Hvis hun havde skaffet relevante dokumentation,tror jeg nok at han kunne få ressourceforløb.
jasbeg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2016, 21:31   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasbeg Se meddelelser
Hvis hun havde skaffet relevante dokumentation,tror jeg nok at han kunne få ressourceforløb.
Så vil jeg anbefale dig, at bede om aktindsigt før du søger.
I en aktindsigt får du kopi af de oplysninger der er i sagen, og kan se, om sagsbehandler har indhentet den relevante dokumentation.

Du kan printe denne ud, og udfylde den:
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Når du afleverer den skal du huske at bede om en kvittering for, at de har modtaget den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension