K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2016, 22:03   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hubbie Se meddelelser
Jegvhar en veninde, der er både akupunktur, zoneterapeut og kinesiolog. Ifølge de test, hun har lavet, er det leveren og de energier, der hænger sammen med den, der er belastede. Jeg masserer leverpunktet under foden engang i mellem, men jeg synes nu ikke, at det har den store effekt pt. Min nyreenergi skulle være rettet op, hvis man ellers tror på det

Jeg tror på virkningen af akupunktur og lign. men lige pt. Har det ingen effekt på min krop - det gør simpelthen for ondt.
Jeg må indrømme, at jeg ikke har meget fidus til kinesiologi.

Ved akutte ting kan man godt behandle på et enkelt punkt med zoneterapi, men ellers er det min opfattelse, at det er bedst med en "bredere" behandling, f.eks. har jeg lært af "min" zoneterapeut, at en god behandling af hele lymfesystemet understøtter al anden behandling.

Første gang jeg forsøgte mig med zoneterapi "på egen hånd" var p.g.a. rygsmerter, og da først jeg fandt det ømme punkt kom effekten efter få minutter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 13:45   #22
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Jeg må i gang med at massere fødderne så. Der er ingen tvivl om, at punktet for nakken og korsbenet er sindssygt ømme.

Hvor finder du lymfesystemet? Jeg kan finde den øvre del - oppe ved tæerne - men hvor er resten?
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 23:20   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hubbie Se meddelelser
Jeg må i gang med at massere fødderne så. Der er ingen tvivl om, at punktet for nakken og korsbenet er sindssygt ømme.

Hvor finder du lymfesystemet? Jeg kan finde den øvre del - oppe ved tæerne - men hvor er resten?
Hvis du kommer i genbrugsbutikker, så kig efter den her: http://www.bogpriser.dk/zoneterapi-o...=9788711267233

Lymfesystemet (jeg citerer lidt fra ovennævnte bog)
"Lymfesystemet fjerner affaldsprodukter fra kroppens celler ved hjælp af lymfeknuder, der findes overalt i kroppen; større koncentrationer forekommer i brystkassen, lysken og armhulerne. God lymfedrænage er vigtig
for, at kroppen kan rense sig selv.
Begynd ved anklen og gå med faste "skridt" rundt på de bløde områder på begge sider af ankelen, mens du med alle fire fingre føler ind i alle de små knoglehulninger og overlapper æglederne/sædstrengen (de ligger, som et halsbånd, henover foden, lige under ankelleddet). Det vil sikre, at du dækker alle lymfeknuderne i lysken.
Fortsæt på den øverste knoglekam i zone 1 (det er dem du har fundet, ved tæerne) og lav vandrette baner med alle fire fingre, idet du overlapper en smule for at dække hele foden. Slut på fodens overside mellem tæerne. Det vil dække lymfeknuderne i bughulen, bryst og armhuler. Selv om du allerede har arbejdet på disse, da du dækkede brystområdet, er det umagen værd at give dette vigtige system lidt ekstra opmærksomhed.
For at forbedre lymfedrænagen kan du lade din pegefinger spadsere ned mellem tæerne mod svangen og derpå trække den forsigtigt tilbage mod tæerne. Afslut drænagen med blidt at "malke" lymfeknuderne ved at rotere med tommel- og pegefinger på begge sider at foden ved basis af tæerne."

Når man skal behandle sig selv kan det nogle gange være nemmere at gøre det på hænderne, f.eks. kan jeg bedst finde de ømme ryg-punkter på mine hænder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 21:39   #24
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal kende til reglerne om mulighederne om optræning vs økonomi.

Kære Hubbie.

Fordi du tilsyneladende ikke er berettiget til vederlagsfri behandling, dels fordi din diagnose ikke er nævnt på Sundhedsstyrelsens diagnoseliste samt du ikke er "svært handicappet"

Derfor skal du kende til Servicelovens § 102 :

http://www.k10.dk/showthread.php?p=339350#post339350

indlæg # 102

( håber for dig at du har igangsat din ansøgning om aktindsigt )

Hilsen Peter

Bilag

Sundhedsstyrelsens diagnoseliste

http://sundhedsstyrelsen.dk/~/media/...2C6C95050.ashx
som er gældende retningslinjer for vederlagsfri optræning.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-03-2016, 12:12   #25
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Kære Peter

Jeg er klar over, at jeg selv kommer til at betale størstedelen af regningen hos Øfeldt. Jeg tænker dog stadig, at det er billigere end at skulle betale for en evt. operation.
Vi har en bil, vi sætter til salg, og så frigiver det da nogle penge til et stykke tid.

Nu venter jeg bare på, hvornår de mon har en tid.

God fredag til jer alle
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2016, 16:34   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal forstå § 102 og muligheden i "KAN" & "SKAL" bestemmelser

Kære Hubbie.

En kommune kan ikke afvise en ansøgning om hjælp med begrundelsen at det er en "KAN" bestemmelse og kommunens manglende serviceniveau.

Kommunen SKAL vurdere:

http://www.sum.dk/Aktuelt/Publikatio...pitel%206.aspx

"§ 102. Kommunalbestyrelsen kan ud over tilbud efter § 85 give tilbud af behandlingsmæssig karakter til borgere med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer. Tilbuddet gives, når dette er nødvendigt med henblik på at bevare eller forbedre borgerens fysiske, psykiske eller sociale funktioner, og når dette ikke kan opnås gennem de behandlingstilbud, der kan tilbydes efter anden lovgivning.

Kommunalbestyrelsen kan endvidere give tilbud efter § 102 af behandlingsmæssig karakter til personer med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer. Tilbuddet kan gives, når det er nødvendigt for at bevare eller forbedre den pågældendes fysiske, psykiske eller sociale funktioner, og når dette ikke kan opnås gennem de behandlingstilbud, der tilbydes efter anden lovgivning. Tilbuddene efter § 102 omfatter en mere behandlingsmæssig indsats i form af eksempelvis fysio- og ergoterapeutisk behandling eller tandbehandling. Behandling kan gives efter § 102, hvis behandlingen ikke kan gives i det sædvanlige behandlings-system, f.eks. fordi der er behov for en særlig indsats eller en særlig indretning af behandlingen."

Derfor kaldes det den "Glemte §" og hvorfor mon det?

Der SKAL foreligge en skriftlig dokumentation på om borgeren tilhøre eller ikke-tilhøre gruppen som kan bevilges hjælp efter Servicelovens § 102. Trods det er en "KAN"-bestemmelse.

Derfor sælg ikke bilen pga det, før en § 102 er sat i spil.

Folketinget har jo opfundet § 102 for at netop din kategori af patienter kan få hjælp. I dit tilfælde er hjælpen for at undgå en kostbar og risikofyldt operation, hvor en thorakalt diskusprolaps ikke er i småtingsafdelingen.

Det er mit råd til dig.


Hilsen Peter

Bilag

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...l-bestemmelser

”Kan” og ”skal” bestemmelser – er der nogen reel forskel?

Principafgørelse 5-13 "Gældende"

Ankestyrelsens principafgørelse 5-13 om nævnets kompetence - kommunens forpligtelse - serviceniveau - behandlingstilbud

Sidst redigeret af phhmw; 11-03-2016 kl. 16:38.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-03-2016, 17:39   #27
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Jeg er ikke så rutineret i dette endnu. Kontakter jeg min sagsbehandler - skriftligt selvfølgelig - og spørger om kommunen vil dække min behandling hos Øfeldt efter paragraf 102?

Hvad skal jeg ellers have med i sådan en skrivelse?

De vil sikkert bare tilbyde noget træning hos Quick Care
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2016, 18:10   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
JA, sikkert.....

Kære Hubbie

Der findes kun een måde, at få overblik i sin sag om optræning: At kende lovgivningen fordi den er kompliceret.

Men en lægehenvisning er PERSONLIG henvisning, som kommunen ikke kan bestemmer, hvor endt de gerne ville, hvor borgerne skal modtage sin behandling.

https://scleroseforeningen.dk/netraa...min-henvisning

Hilsen Peter

Bilag

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...-genoptraening
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-04-2016, 11:21   #29
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Jeg lovede en opdatering

Jeg lovede en opdatering, når jeg havde været hos Øfeldt, så det må jeg hellere give.

Jeg tror faktisk, at vi trænede samtidig i dag, Peter, men jeg ville ikke lige begynde at sige hej osv. Du aner jo ikke, hvem jeg er (Men vi lå næsten ved siden af hinanden - jeg var bagerst i salen ved spejlet)

Jeg synes, at vurderingen hos Øfeldt var meget grundig, og ham der lavede vurderingen og som jeg trænede med de første par gange, virker meget grundig og dygtig. (Jeg vil ikke nævne navne, men du trænede selv med ham i dag, Peter). De sidste par gange har jeg trænet med en anden, og han virker hverken engageret el grundig, så her går jeg lidt hjem med følelsen af, at det er spild af tid og penge.

Om træningen virker, kan jeg ikke sige noget om så hurtigt, men jeg håber det da. Mit bækken er umiddelbart blevet bedre.

Jeg har ansøgt kommunen om betaling af behandlingen - en knaldgod skrivelse med henvisning til serviceloven, hvis jeg selv skal sige det. Jeg takker for links til disse
Jeg har dog ikke hørt noget tilbage fra dem endnu, og jeg ved ikke, hvornår man kan tillade sig at rykke? Jeg har kvittering på, at jeg har afleveret ansøgningen den 5. april.

Jeg beklager, at der er gået så lang tid med opdateringen, men jeg har været skidt pga. medicinskift på smertecenter. De vil have mig på Palexia, men selv på max dosis er jeg slet ikke smertedækket, så jeg har brugt et par uger med at ligge i sengen Jeg skal heldigvis snakke med lægen på onsdag, og så håber jeg, at han er med på en anden plan. For det der med at give 800 kr for noget medicin, der ikke virker særligt godt, det holder ikke for mig.

I må have en god dag rundt omkring!
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 12:29   #30
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Nogle der kan hjælpe

Jeg indsendte en ansøgning til kommunen angående betaling af behandling hos Øfeldt med henvisning til paragraf 102 i serviceloven.
Den har så cyklet lidt rundt i systemet, men i dag fik jeg fat i en i afdelingen for handicap og psykiatri. ( godt, man er frisk nok til at ringe og brokke sig, for ellers var den vist blevet væk)

Hun sagde, at det ville blive et afslag, da behandlingen hos Øfeldt er under sundhedloven pga. henvisning fra egen lægen. De kunne ikke dække behandling, hvor der var refusion fra sygesikringen.
Samtidig kunne de ikke dække behandling, hvor der ikke var garanti for effekt

Hun foreslog, at jeg søgte udbetaling om enkeltydelse.

Lyder det korrekt?
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension