K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2008, 12:20   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Trusler - hvad er I blevet truet med?

Der har i de seneste dage været skrevet her om diverse trusler.

Mange på k10 har oplevet, at sagsbehandlere i jobcentre har truet borgerne med deres børn.

Jeg har i en anden tråd skrevet om en, der havde mistet sin søster, som begik selvmord ved at kaste sig ud foran et tog. Jobcentret mente så, at vedkommende skulle blive lokomotivfører.

Det kunne være interessant, hvis nogen ville lægge en kort beskrivelse af, hvad I er blevet truet med.

Man skulle tro, at jobcentrene truer, så borgerne bliver kørt helt ned og så må henvises til psykolog/psykiater, som så skal "reparere" på disse trusler. For det er da påfaldende, så mange med fysiske sygdomme, der henvises til "hjernevridere".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 13:20   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja som jeg tidligere har fortalt blev vi truet med at få fjernet vores børn da vi henvendte os for at få lidt praktisk hjælp.

Kort fortalt var vi begge sengeliggende efter at vi begge havde været indlagt.

Ungerne hjalp os så godt de kunne, gav os væske til pillerne, lavede mad, altså de helt basale ting SAMTIDIG med at de forsøgte at passe deres skole.
De var på daværende tidspunkt 7 og 9 år gamle. Naboerne hjalp os med at komme på toiletttet når vi havde brug for det osv osv.

Vi forsøgte at få tildelt en hjemmehjælp blot de dage hvor vi var sengeliggende for der er trods alt en del ting der skal klares udover de basale ting ikk´

Vi havde en lægevagt ude hos os og han var ikke i tvivl: hvordan skal i klare jer? tjaa, det skulle vi jo men han sørgede for at arrangere en hjælp de første 2 dage.
Derefter forsøgte vi selv at skaffe os hjælp men vi fik svaret: det er ikke til sådan nogen som jer !

-Og var der mere pjat med os så kunne de tilbyde os at fjerne ungerne så de ikke var en BELASTNING !!

så sagde vi ikke en lyd mere

Det var løsningen på problemet mente kommunen - tak for kaffe siger jeg bare

Jo, det er skønt at være dansker
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 13:39   #3
Ijp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 17
Styrke: 16
Ijp er ny på vejen
Uha.

En af mine åndssvage sagsbehandlere får år tilbage truede med, at jeg aldrig kom videre end kontanthjælp

Hvorfor mon jeg bad om en anden sådan ca 1 sek efter

Det er uhørt at de kan sidde og true sådan

Ijp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 13:51   #4
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
En jobkonsulent siger at den eneste måde at komme ud af kontanthjælpssystemet er at vinde i lotto

Godt nok ikke mig selv, men nogle bekendte blev truet med at få fjernet børnene fordi de der ikke var pasningsmuligheder...jo jo arbejde før alt andet det endte faktisk med at de flyttede fra kommunen af bare skræk
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 14:03   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er også blevet truet af kommunen med:

- At de kan få mig tvangsmedicineret...

Da jeg fremlagde truslen for min psykiater, sagde han at de IKKE kunne tvangsmedicinere mig fordi jeg ikke kan tåle den medicin de ville tvangsmedicinere mig med. Samt at der ikke er nogen medicin der kan helbrede mig. Og at tvangsmedicineringen derfor var ulovlig og formålsløs!

- jeg er blevet opfordret af sagsbehandleren til at tage benzodiapsiner i forbindelse med en arbejdsprøvning. Så jeg ikke blev nervøs. Hun truede mig til at gøre det 'så arbejdsprøvningen kunne blive hurtigere overstået' og at det ville se godt ud at jeg selv havde gjort en indsats.

Dette er også i strid med lovgivningen. En sådan opfordring må KUN komme fra en lægekonsulent med speciale i psykofarmaka.
Endvidere vil en evt arbejdsprøvning være ukorrekt og give et helt forkert sygdomsbillede da man vil være dopet under prøvningen. Min læge klagede over sagsbehandleren manglende dømmekraft og understregede at man kunne blive afhængig af medicinen, specielt over en 3 måneders periode.

- jeg er blevet truet med børnene..
Der er blevet sat spørgsmålstegn ved det realistiske i at kunne have en hverdag med sunde og raske børn, når man tilsyneladende ikke har kompetencer til arbejdsmarked. De har gravet meget i, hvordan jeg selv kan aflevere og hente dem i institutionerne, selv kan lave mad, drage omsorg for dem osv 'når nu jeg er så syg som jeg siger jeg er'....og på den måde indirekte sagt, at børnene jo må være en kæmpe belastning som de nok hellere må kigge nærmere på.

- jeg er blevet truet med at få en 24 timer i døgnet overvågning, hvis ikke jeg gik i arbejdsprøvning.

Sagsbehandleren ville personligt sørge for at der kom én og hentede mig om morgenen og fulgte mig til arbejdsprøvning, samt hentede mig igen. Hun ville også sørge for at jeg kunne få hjælp til rengøring, madlavning og én til at aflevere børnene og hente dem igen. Den ide kom hun op med, da min læge havde skrevet at jeg ikke måtte få nervemedicin.
Hun sagde også at jeg kunne få bevilget Taxakuponer - hvis jeg hellere ville dét, til at køre til arbejdsprøvningen.

Tilsidst NÆGTEDE jeg at gøre noget somhelst uden min psykiaters vurdering af sagen. Det er så her hvor jeg står lige pt. Speciallægeerklæringen ER lavet, og ER sendt op til sagsbehandleren. Hun har bare ikke fået læst den endnu.
Men jeg er meget spændt på hvad de næste trusler vil gå ud på

Til dem der ikke ved det, har jeg søgt førtidspension § 18. Men er for syg til arbejdsprøvning ifølge mig selv, læge og psykiateren.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 14:07   #6
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Jeg havde her for ca 3 år siden en sagbehandler, og hun mente, at der var noget galt med mit hoved (har fibro)... Træt, spis sovepiller. Føler sig nedkørt, spis lykkepiller. osv osv...
Hun truede også med at tage min børn, da hun mente, at jeg ikke kunne passe ordentlig på dem, nu da jeg havde problemer med hovedet...
Hun fik kørt mig helt ned på uden 5 minutter, og jeg henvente mig til min læge dagen efter, som straks ringede til kommunen... Vupti! Jeg fik pludselig en ny sagbehandler...
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 14:22   #7
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Ja hos mig ville de sende min søn i aflastning´s familie imens jeg var i arbejdsprøvning. Grunden var at jeg i første ikke kunne være nogen steder for smerter og ikke var der for min familie, denne blev stoppet af min læge efter 3 uger pga af min smerte tilstand. Da de så kom og sage jeg skulle ud i en til, sage jeg at jeg ikke ville fordi jeg ikke kunne være der for min familie. Så sage de at så ville de fjerne min søn imens jeg var i arbejdsprøvning hvis jeg ikke gjor det af min egen fri vilje. Turde ikke andet end og sige ja til og møde i arbejdsprøvning igen, men det blev uden at min søn blev fjernet, viste jo ikke bedre den gang. Vi fik en til og gøre rent herhjemme og min sviger familie tog over med pasning når det var helt skævt. (skal lige sige at min mand er selvstændig og har rigtigt meget og se til) Jeg var der kun 2 timer hver dag. Nu her et par år efter ved jeg det er forkert, men frygten for og få taget sit barn fra sig, kan gøre selv en levende død. Jeg har lige sendt en klage til ankenævnet. Denne er sendt tilbage med den begrundelse at kommunen lider under så alvorlige sagsbehandlingsmangler at det ikke er muligt at træffe afgørelse på det foreliggende grundlag. Samt en ophævelse af at kommunen havde vuderet at jeg skulle ud på det ordinære arbejdsmarkede. Derud over var der otte sider med love og paragrafer de ikke havde overholdt/forholdt sig til. Jeg græd af glæde da jeg fik brevet, for man tror man burde kunne stole på at kommunen holder loven men sådan er det ikke

Græd af glæde efter og få afvide at 4 års kamp var det hver!
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 20:32   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, jeg blev først truet med fratagelse af min kontanthjælp, fordi jeg ikke ville SKRIVE under på job-plan hvor der stod at jeg skulle arbejdsprøves i 15 timer ugentlig. har ifølge 2 arbejdsprøvninger(samt lægeopbakning) og 2 indstillinger til pension(af kommunen selv) kun i time om dagen til rådighed for arbejde.
Aftalen var også ændre i forhold til den mundtlige aftale.
Efterfølgende blev jeg partshørt, da jeg havde skrevet under med bemærkninger.
Det endte dog med, at de besindede sig.
Men 1 mdrs stress og uro med ydereligere forværring, kostede dette forløb, bare fordi jeg holdt på min ret.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er blevet godkendt flex men hvad nu.. Skumfidusen Er det overhovdet til at få fleksjob? 11 16-11-2012 10:05
Mine børn er blevet såret af at se mig fuld. Hvad gør jeg ?!! Enteneller Alt det andet 53 12-05-2012 20:20
gode råd når man lige er blevet enlig mor,hvad kan man få hjælp til pjuske Dit og Dat 5 25-03-2009 13:15
truet til praktik uanset hvad. næsten blind Spørgsmål ang fleksjob 5 10-08-2008 17:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension