K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2010, 11:53   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg er også på de 10 timer ugenlig men efter jeg ikke har kunne side på min flade røv i 5 timer har jeg nu fået 2x5 timer motion tak for kaffe.og ikke nok med det nu skal vi sgu også skrive os ind på et stk papir som så sendes til komunen og kan vi ikke dokumetere for en dag eller flere modregner de den/de dage.men de sender os kun ud forde de kan få flere penge return fra staten kun rent kassetænkning
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 12:03   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det vil jeg lige skrive mig bag øret nej jeg laver altid en lille mappe der en side med ting der skal huskes og kontakt nr man kan få brug for og linde ,man må jo være forberedt på det værste--de får mig i hver fald ikk til en gang til ,til at gå i en praktik jeg ved på forhånd jeg ikk magter, som da de sendte mig i bilkas kød afd.og pappe stor køb,jeg her stadig flere smerter,fra den omgang ...

Jeg er også bange for jeg har dummet mig ved ikk at have syge meldt mig,for i nov faldt jeg og jeg skal først nu efter ventetid til forundersøgelse,har måske endnu en menistskade i knæet,håber bare jeg når at få det ordnet hurtigt..turde ikk sigde at jeg nok ikk kan klare et job lige nu ,jeg ved det jo heller ikk fr det kommer an på hvad jeg skal,luftede bare at jeg skulle til nogle undersøgelser ..

den der klage vejledning skulle jeg ikk ha haft der af job sentert der sender min ud nu ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 24-03-2010 kl. 12:08.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 13:09   #13
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej Alle

Og tak for jeres mange svar.

Jeg er helt på Herrens mark med hensyn til denne sagsbehandler...

Det eneste jeg kan konkludere er at hun er "kommunens mand" eller i hvert fald med den indstilling: "hvis jeg kan - kan du også" ..

Jeg afventer, som jeg har gjort siden slut feb. at hun fremsender aktindsigt til mig.... så samler jeg op og sender hende en endnu længere mail end den sidste... og selvfølgelig sender jeg alt til min advokat

Jeg vil også i den mail forhøre mig om hvilken § hun henviser til når hun siger: ny lov om at modtage fleksydelse, så skal man aktiveres 10 timer pr uge...

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 14:35   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

det med 10 timer i aktivering har faktisk været oppe flere gange her på det sidste. (de tråde kan du finde i K10´s søgefunktion).

Det drejer sig kun om, at jobcentre kan få refusion fra staten, hvis de sender ledige fleksjobbere i aktivering i 10 timer (sådan tror jeg det var, orker ikke at finde trådene og læse dem igennem). Tror sagsbehandlere simpelthen misforstår det her og tror, det er en ny lov, men det er det ikke. Det er så dårligt, at de siger det til mange af de her ledige fleksjobbere, at det er en ny lov.

Men de skal i alle omstændigheder tage hensyn til dine skånehensyn, ikke sende dig ud i noget, som du ikke kan magte. Hvis du er sygemeldt og lægen fraråder dig at blive sendt ud, så må du få lægen til at støtte dig i det her.

Og bed sagsbehandleren om hvilken lov og paragraf, der giver dem ret til at sende dig ud i aktivering - og så mindst 10 timer.

Husk det hedder ledighedsydelse og ikke fleksydelse. Fleksydelse er det samme som efterløn.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 00:52   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan grunden til at de kræver aktivering i minimum 10timer, at de kan forlænge den periode, hvor fleksjobbere IKKE har fået arbejde, således at de IKKE mister refusionen efter de sammenlagte 12mdr, inden for 18mdr.?

Altså hvis det står som job/praktik. Tæller det således ikke, sådan at de har nye 18mdr, før refusion mistes?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 01:41   #16
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Godt set popiae... -men vi får vel snart noget dokumentation på kommunens påstand om en ny lov ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksydelse Tullee Alt det andet 4 06-12-2012 20:32
Regler for aktivering når man er på fleksydelse? Alpen Spørgsmål ang fleksjob 11 25-04-2012 15:49
fleksydelse muttihansen Spørgsmål ang fleksjob 3 10-10-2010 11:04
Fleksydelse Lis Spørgsmål ang fleksjob 1 25-01-2010 22:01
Ansøgning om fleksydelse, beregning af fleksydelse zuza Nyt om loven 0 03-01-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension